2 stjernes middag + update

Hei på dere

For en dag, nydelig og sommer og alt.

Får besøk til helga så vi bestemte oss for å suse huset, satte i gang Mr-Duster og tok en kaffipause

og så redde vi opp sengene klart til besøk.

Egentlig hadde jeg en plan i dag og det var å potte om avokadoplanten som vi har dyrket frem fra en avokadostein:

Men jeg behøvd plantejord..

Tenkte å plante chiliplantene mine i potter og ta de inn og kanskje få tak i et vekstlys men igjen jeg manglet jord så jeg gikk en tur i hagen

Kommer 2 epler på epletreet, 2! Og her er det ene siden det andre ser ut som en mark eller no har begynt å spise på:

Sto og tenkte på at jeg ønsker meg et epletre med massevis av søte epler, men frukttrær er jo gørrdyrt så jeg slo tanken fra meg.

Egentlig så har jeg ønska meg et morelltre også siden det kirsebærtreet jeg har gir skikkelig sitronsyre bær

Men nok om det, her er strå som vokser vilt på tomta, skikkelig fine. Vi kaller dem sigarene:

Når man går slik og tenker kommer man på mye fint og da jeg så disse kom jeg på at jeg vil dyrke haugevis med kamille

og så kan jeg lage kamillete 😀 Må få bestilt noen frø

Sitrustrærne mine produserer masse sitroner og appelsiner og snart skal de flytte inn i stua igjen:

Solsikke:

Dro på Byggmax for å kjøpe jord, men de var fri så da dro vi til et plantesenter

Da jeg skulle betale jorden, sa hun dama at alt var på halv pris av planter og trær!

6 sekker jord, et nytt epletre og et morelltre og en blå drueplante ble med hjem.

Har alltid ønsket meg blå druer 😀

Morelltre:

Siden det er tungt å spa hull til trærne kom gitaristen med litt hjelp:

Det er ingen sak å plante litt mår man har skjitbra hjelp

Anleggsgartneren min:

Møtte på tidenes største stein, men det gikk bra å få den opp

Skal ta bilder av plantinga i morgen 🙂

Etter det høytrykkspylte jeg drivhuset, er så mye triveligere der når det er rent

 

 

  

Chili som skal pottes om å komme inn

Orket ikke vaske alle pottene i dag for det er litt av en jobb, kan heller bli et

fint vårprosjekt:

Tidligere har jeg spurt dere hva denne planten er:

Jeg huska ikke hva jeg hadde plantet men mange tippa agurk men nå ser jeg hva det er

Tror det er en type squash:

Nå begynner de italienske plommetomatene å bli modne, i alle fall noen:

Det vokser mat over alt og vi plukker inn her eneste dag:

Portalen inn til drivhuset er så vakker, jeg elsker den:

Buen har jeg planta litt forskjellig. Her er kiwibær:

Den kommer til å vokse seg tett over buen

og så har jeg 4-5 drueplanter som også skal vokse seg over buen:

Så ble det styrketrening med gutta. I dag var jeg personlig trener for dem og trente rumpene og låra dems og meg såklart 🙂

 

Og så var det klart for vår første 2 stjernes middag! 😀

Siden vi bare er 2.

Plukka litt tomater og aspargesbønner :

Kjersti som har insta minmatgaleverden https://www.instagram.com/p/Cf5f05WKRlM/

hadde en oppskrift på hjemmelagd bearnaise og den måtte jeg prøve

Fyttiskjiten den der var DIGG! Tusen takk Kjersti <3 Biff sto på menyen

Det var helt fantastisk Den middagen få 10 av 10 stjerner, sier ikke mer

 

For en fantastisk flott dag <3

Egentlig skulle vi ha dessert og sånn også men hakke sjans, er så mett.

I morgen er det første øving med hele guttegjengen og meg og jeg gleder meg 😀

 

Nå er det litt kveldskos, kanskje jeg skal hente kassegitaren for det er jo litt koselig det også

Synes du det var en god ide å lage 2-stjernes middag sammen en gang i uka? Tror det skal bli en god vane fremover.

Har du kjøpt bær eller frukttre nå i høst? Hva kjøpte du?

Har du opplevd at du ønsker deg noe og vipps så har du det? 😀

Nå skal labbene høyt, håper dere har det bra og koser dere litt ekstra <3

CU og tusen takk for besøket <3

6 kommentarer
    1. herlig ,og din hage blir bare bedre og bedre :=) nå har vi 5 plommetrær 3 epletrær 5 ripsbusker 2 stikkelsbærbusker,3 solbærbusker og 3 blåbærbusker og da tenker vi har nok selv om jeg ønsker meg et pæretre ,men i år er ikke året for i år er det meget dårlig med frukt i trærne og stikkelsbæra er nye og ikke begynt å få bær ennå :=)

      1. Oi du har mye frukttrær 😀 og bær! 😀 Du må ha 2 pæretrær for jeg hadde bare ett og det ga ikke frukt, ikke før det fikk et stort rotskudd, da begynte det å produsere. Naboen sa at man må ha 2 for å få frukt. Pæretreet her får en dullion store pærer i år om det ikke brekker rett av Skal ut å hente en kurv i morgen som skal få stå inne å modne litt. Har også stikkelsbær tror jeg men lite frukt siden det er ganske nytt.

    2. For en avling du har fått i år, og så deilig det må være å kunne være selvforsynt med grønnsaker ol. Jeg har jo bare balkongen min og et par pallekarmer ute, så det blir ikke så mye jeg kan produsere. Neste år derimot skal jeg kjøpe et par tomatplanter og dytte noen poteter ned i bøtter ute på balkongen, så får vi se hva det blir ut av det. Jeg skal snart plante en avokadostein igjen, for de to jeg har ser ikke ut til å trives noe særlig lenger. Ha en fantastisk torsdag, klem 🤗

      1. Det er så deilig men til neste år skal jeg utvide jeg også. Faktisk fikk jeg mer poteter av de jeg planta i bøtter enn i jorden, større var de også så det kan anbefales 🙂 Tomatplanter er GØY. Tror jeg har sånn ca 30 planter ute nå men neste år skal jeg plante minst 100 😀 Jeg planter tomater fra frø i mars/april og så går det når man fjerner tomatgreiner å bare putte dem i jorden så har man en plante til 😀 Avokado var morsomt, trodde ikke den skulle komme så knakk nøtta i to for den sleit med å komme opp. Tusen takk og ha en nydelig torsdag du også. Om noen timer kommer guttene og det blir GØY med øving <3 klæm

    3. Du har en utrolig flott hage altså – imponert! Og sigarene – dunkjevlene – er så lekre! Klart du må ha 2-stjerners middag hver uke – tipp topp! Dette så nydelig ut! Klem <3

      1. Tuuusen takk 😀 dunkjevlene, det var et kult navn på dem 😀 De er skikkelig flotte. Ja tror jeg går for den der med 2 -stjernes middag hver uke, det var så koselig 😀 Var nydelig 😀 Den oppskrifta til Kjersti er verdt å prøve, fantastisk! Ha en riktig så god natt fine du <3 Vi er akkurat ferdig å øve med bandet 🙂 Klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg