16. desember

Kjære dagbok

I dag så jeg Snekker Andersen og julenissen på tv 2 sumo. Den er lagd som film og skikkelig koselig.

Behøvde noe å muntre meg opp med fordi jeg har fått skylden for å ha kasta østerssausen til gitaristen nå i 2 dager, så det har jo ikke akkurat vært hurrastemning i heimen.

Burde egentlig fått et takk for at jeg rydda og vaska kjøleskapet sammen med englebassen spør du meg men neida, østerssausen er mye viktigere.

 

Kan jo være ærlig siden gitaristen ikke leser bloggen min,

sannheten er at den fort kunne gått i søpla for noe mer ekkelt skal man lete lenge etter.

Dessuten kan man bli sjuk av gammel østerssaus, det er jeg nesten bombesikker på.

Gitaristen mener den kun har stått der i en uke eller to, 2 uker gammal østerssaus! Jeg sier ikke mer..

 

Jeg slutta å spise kinamat etter at jeg oppdaga at de har den der sausen oppi det meste,

MEN det var ikke meg som kasta den.

Det skyldige var englebassen og det kom frem i dag, så det var ikke meg.

Kan jo svakt erindre at englebassen spurte om vi skulle ha noen av de sausene øverst i kjøleren…

og siden man kan jo bli matforgifta av gamle sauser, ba jeg henne bare om å kaste dem.

At østersausen var en av dem kunne jo ikke jeg vite. Dessuten var det ikke meg som pælma skjiten.

 

Siden jeg har fått skylda i 2 dager bestemte jeg meg for å gjøre minst mulig i dag,

gjelder å ikke finne på masse ryddeting som kan gå galt å gjøre rett før nissen skal komme,

så jeg kverka en eske mokkabønner

Rart hvor fort de blir tomme, burde vært flere størrelser på de eksene.

Kroppen min er som skapt for sofaen:

nesten ryddig all over og helt rundt meg nå

Har pynta treet også, så i natt skal jeg kanskje ta med dyna og puta og ligge under treet.

Det er så koselig når kun treet står og lyser og alt er mørkt rundt og så ligge å tygge på noe digg

og lese juleblader, ohboy, Har glemt å kjøpe juleblader!

Planen er skrinlagt til i morgen.

Må skrive det på handlelista for i morgen er det egenpleiedag med nye vipper og masse kos,

kvalitetstid med fine fantastiske englebassen <3

 

Synes du det er ufint å gi noen skylda for noe de ikke har gjort? (si: ja)

Har du noen slike koselig ting du pleier å gjøre før jul som for eksempel å ligge

under juletreet og småstygge og se på de vakre lysene og pynten og bare tenke fine tanker?

 

Har sittet i flere timer å sett på havet i dag, holder nemlig på å male havet med oljemaling

Måtte stoppe filmen mange ganger for det er jo umulig å male noe som endrer seg hvert sekund, endte opp med å prøve å male havet sånn jeg ser det inni hodet, tipper det blir bedre enn å prøve å male noe rennende i bevegelse 🙂

Det er jo langt i fra ferdig men så langt er jeg kommet:

Vil tror det er sånn 50 timer igjen så er jeg i boks, greit å ha noe å kose seg med 🙂

Jeg elsker havet, altså å stå på land å se på det mest fordi jeg er over middels sjøsjuk så er det greit at det ikke duver opp og ned under beina mens man ser på det.

Nå må jeg skrive handleliste, sånn at jeg får gjort alt jeg skal i morgen.

Skal handle inn til suksessterte, beste kaka som finnes <3 og så skal jeg får noen julegaver i boks og en bursdagsgave og handle inn til bursdagsmiddag. Gitaristen har nemlig snart bursdag 😀

 

Well well jeg håper du har det bra og husker på å kose deg i adventstiden, det er det viktigste nemlig å ha gode dager.

Og hvis du ser en flaske østerssaus i kjøleskapet ditt, så bare la den stå der, blir skikkelig uggen stemning om du kaster den nemlig.

 

CU og takk for besøket <3

 

7 kommentarer
    1. du får gi gitaristen en ny flaske øystersaus i julegave hi hi ,aldrig smakt den sausen jeg ,ikke kjøpt den heller så jeg aner virkelig ikke om den er god :=)men nei en skal ikke gi noen skylden når en ikke hvet sikkert hvem som har kastet noe :=)

      1. Jeg kjøper ikke den sausen, blir småkvalm bare jeg ser det hahahaha dessuten kjøpte han ny i går. Nytter ikke hvordan den smaker når det er knuste østers oppi liksom spør du meg. ENIG 😀 Ha en super dag <3

    2. Nydelig maleri! Ja, det slett ikke pent å gi noen skylda sånn uten videre, og hvert fall ikke om man har blitt reddet fra en mulig matforgiftning. Skjønner godt at sofaen blir fristende når du ikke blir verdsatt for alt du gjør i heimen…😉 Takk for befriende morsom humørpille på morrakvisten…😉💕

    3. Spennende nytt bilde du holder på med 🙂

      Slike pakker med Mokkabønner og være seg uansett hva godis – det blir TOMT på null komma nix……….. så jeg må bare IKKE kjøpe slike ting jeg 😀 heheheheheehh

      Ønsker deg en fin fin dag <3 klem

    4. Bedre og holde seg hjemme så slipper man en slik opplevelse jeg fikk i år, Hadde vært på kiwi og kjøpt 3 pakker små lefser. Hadde bare lyst på 2 så ble litt snill der og da og bestemte meg for at en tigger skulle få den siste. Han satt der, gubbe på sikkert 70 år, med lue og mye skjegg med koppen foran seg. Han fikk lefsebiten og tok tok handa mi og kyssa den. Fy f… altså. En guffen opplevelse, greit at han er takknemlig men den slags er IKKE INNAFOR mener jeg. Jeg gikk fort derfra. Sånn går det når man er dumsnill. Jeg lærte noe der…. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg