10 ting til en gladere dag

Kjære dagbok

Kan man tenke seg glad eller kommer den store tomheten og mørket snikende uansett?

Jeg er en over middels glad person men selvfølgelig er ikke alle dager like bright and happy.

Som i går…først var dagen skikkelig bra og så ble jeg jagd inn på sangrommet for å gjøre ferdig den nyeste låta. Holdt på til 2 i natt og det har jeg gjort flere netter nå men nå endelig begynner den å falle på plass og jeg fikk skikkelig tømt ut all frustrasjon på en gang noe som nok kommer til å høres load and clear. Tipper Onkel Oskar setter kjeksen i halsen nå han får høre den for her snakker vi Big time growling 😀 Jeg elsker låta <3

 

Det er noen grep jeg gjør for å bevare gleden inni meg og her er de:

  1. Re sengen hver dag. Å re sengen når man våkner gjør at man starter dagen med å ha gjort noe som ble pent og når man etter en lang dag skal legge seg er det utrolig godt å legge seg i en stelt seng.
  2. Lage en god frokost Vitaminer og næringsrik kost er bensin for kroppen Alle kjenner noen som blir dønn sure uten mat
  3. Gi klemmer. En klem gjør noe med den kjemiske balansen i hodet, det er helt sant
  4. Mediter hver dag og fokuser på pusten. Meditasjon gjør oss mer bevisst på oss selv og klarner tanker og tankemønster, pusten er noe av det viktigste, uten den funker kadaveret dårlig
  5. Kaldlunken dusj. Man blir mye mer våken og klar for å mestre dagen med en oppfriskende dusj, våken blir man også og klar for å gjøre noe og alle vet at man blir glad av å få ting gjort og kan nyte det etterpå Det er så mye bedre å gjøre litt hver dag enn ingenting hver dag.
  6. Rydd, sorter og vask og kast og gi vekk. Ikke la tingene styre livet. Er jeg glad i en ting beholder jeg den, hvis ikke lar jeg den flytte til et nytt hjem eller den går i søpla.
  7. Husk kake, kake er viktige saker Belønning til deg selv, det er ikke så mange andre som deler ut belønning til deg så den jobben bør du gå skikkelig inn for og gjøre grundig.
  8. Nok søvn, en trøtt kropp er oftere irritert og sur enn en opplagt Møter man verden trøtt og sur, kommer det ofte i retur
  9. Å mestre i hverdagen er en av de viktigste tingene for å føle seg bra og glad Sette mål jeg vet jeg klarer for da vokser man som menneske hele tiden istedet for å mislykkes og føle seg håpløs.
  10. Å skape er den største gleden min, jeg er lykkelig når jeg får utfolde meg kreativt

Øver man på å blir gladere blir det lettere hver dag. Tenk glade tanker og fyll på med flere gode ting enn dårlige hver dag så blir dagen til sist bra og alle vet jo at alle dagene til sammen er det vi kaller livet. Det er jo litt vanskelig å tenke ut hvordan man skal få et bra liv, så start med dagen i dag <3

 

Her kommer litt updates fra ryddinga jeg holder på med, sjekk ut Marie Kondo på Netflix eller YouTube, det kommer kanskje til å endre livet ditt litt også.

Før:

Etter:

Før:

Etter:

Sengetøy sortert og kastet. Har man trekk på alle sengene i huset behøver man ikke 20 dynetrekk til, man behøver nok til gjester og et skift, resten tar bare opp plass og lager kaos

Her er mitt sengetøy sortert En kurv til sengetøy og en til laken

Spisestua etter at jeg tømte badet var ikke noe vakkert syn, men så deilig å tømme

hele badet, vaske det og bare putte inn ting man er glad i

Spisestue før:

Etter:

Badet før:

Etter:

Det kommer til å bli skikkelig minimalistisk her etter hvert, kanskje men i alle fall bare ting vi kjenner glede av å ha. Hadde 7 kroppskremer, 2 rettetenger og 2 fønere, nå har jeg en kroppskrem, en rettetang og en hårføner og det kjennes så godt og ser så ryddig ut

 

Holder foresten på å strikke genser, sånn fri fantasi

Har ikke strikket genser på sikker 25 år så dette blir spennende.

Foresten vi skal starte på verdens værste rom. Vi har et helt rom fylt med esker med ting og tang. Eskene er stablet til opp under taket så mye er det der. Totalbomba så jeg får sikkert ikke lov å ta bilde av det engang. Heldigvis er det lettere noen ganger å få tilgivelse enn tillatelse så tror nok kanskje det kommer et bilde av det rommer før vi begynner Who knows, det er jo bare å følge med her 🙂

Glede kan også være å kjøpe en skikkelig ting man har lyst på istedet for 10 ting som bare blir liggende å slenge og det har jeg gjort. Har kjøpt meg staffeli til maleriene jeg maler. Et digert staffeli 😀 Skal ta bilde av det må bare få det skrudd sammen først 🙂

 

Er du bevisst på hva som gjør deg glad og dagene dine bra og full av glede?

Nå trenger jeg en sjokoladebit

Gleder du deg til å høre grøvlelåta? (si: ja)

 

CU <3

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Ja jeg gleder meg til å høre den nye låten! Og fy filleren så fint det blir når man rydder – då jeg tror jeg må en tur innom Nettflix. I dag kom forresten bildet som jeg bestilte fra deg og nå venter jeg spent på at mannen skal komme hjem fra jobb sånn at han kan få det 🙂
      Etter middag tror jeg jammen at jeg skal rydde litt … og så må jeg lage en eplekake eller to fordi vi fikk noen epler av han dom driver campingen vi var på i helgen 🙂 Ryddeklemmer herfra <3

      1. Herrrlig 😀 Det kjennes som verdens beste premie når et og et rom blir så bra 😀 Den dama på Netflix er bare helt genial, ikke rart fork er helt gale etter henne så den burde du se 🙂 Likte han bildet? 🙂 Eplekake er så digg men jeg har mista kokeboka mi så jeg tok en eplekakeskuff på nettet og den smaker ikke i nærheten av så god som den oppskrifta jeg ikke finner. Stoooor god ryddeklæm <3 og masse gratulerer med mannen 😉

    2. Positive ting i hverdagen gir positivt resultat i fremtiden. Verdiskapning for deg og for andre kan være noe man kan tenke på. Hverdagen er tøff så det er vel ikke så rart at det er mange som sliter. Fine bilder og alle etter-bildene er bevis på hvor flinke dere er. Ha en fin kveld.

      1. Det gjelder å huske på de tingene som gjør en glad for det er fort å glemme og å hele tiden fylle på med mer bra ting enn dårlige. Ha en super dag Helge 😀

    3. Her skulle det ryddes, men det ble med tanken i dag. Nei da, jeg har ikke streiket. Jeg har redd sengene, ryddet opp, moppet gulvene og laget lapskaus. Men det var det rommet i kjelleren da!!!!! En annen dag får det bli. Venter yngstesønnen innom og sjokoladekake er klar. Nå må det jobbes her. Driver å leser korrektur for andre og det er ikke gøy, men det må til, akkurat som øvingen din. Heia oss! KLem 🙂

      1. Ja det er nettopp det at det er så mye alle andre steder enn der man har tenkt å ta i et tak, men du…når man går igjennom rom for rom blir det superryddig all over for det er så få ting igjen, lurt hva? Jeg bruker 10 minutter på morningsen og bretter tøy, setter på maskiner, tømmer oppvaskmaskin og rer senga og vipps er det masse fri tid siden jeg har rydda de rommene og fått ut ting jeg ikke er glad i 🙂 Ohhh sjokoladekake! Da er det lov å skyve til sides alt annet for det er viktigst 😀 Jammen er du flink og har fått gjort myyyye, Jaaaa heia oss <3 <3 <3 største klemmen

    4. JA mannen min elsker bildet ditt allerede, så en av dagene må jeg på Ikea og kjøpe ramme! Gleder meg like mye som ham til å gå det på veggen <3<3

      1. Tusen takk her behøvdes det litt opprydning og det gjør det såklart fortsatt men stadig blir det bedre og best av alt er at de rommene jeg har ryddet er ganske så fine ennå 🙂 Ha en smasking flott kveld Heidi <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg