Klesopprydning i Mari Kondo-stil

Hei på dere

Synes høsten er så fin å få ting litt på stell så i dag bråbestemte jeg meg for å rydde og vaske klesskapet og det ble litt av en forandring og på tide:

Finner liksom aldri noe å ha på meg for det henger masse der som jeg aldri bruker.

 

Jeg kjører litt stilen til Mari Kondo. Da skal man samle alle klærne i en diger haug og så skal man ta ett og ett plagg og kjenne på det, man skal bare beholde klærne som man kjenner glede med å holde i. Genialt!

Fant 3 poser snæks bak klærne, gjelder å ha et lite usynlig lager også 😉

Det blir såklart kanon bomba mens man holder på, gitaristen fikk nesten sjokk

Det ble superbra, kun med klær jeg elsker og masse hengere hvis jeg finner et nytt favorittplagg

I skuffene har jeg sortert topper, strømpebukser, tights og treningsklær

Det er så deilig å ha det ryddig og rent i klærne og så blir det ikke rot når man bare har klær som man liker og bruker og slipper å dra frem en haug før man finner noe man vil ha på seg.

 

Et godt tips til er skrubdaddy (svamp) og Pink Stuff. Jeg bruker det nesten over alt, mitt nye favorittvaskemiddel:

Før:

Etter:

En boks med det der koster sånn ca 30 kroner og varer kjempelenge. Jeg kjøpte 2, en til bad og en til kjøkken 🙂

Nå er det tid for maling og litt hageglede siden jeg er full av “flink”, man får nemlig den følelsen når man har gjort noe som man kanskje bare har dytta foran seg en stund 🙂

Har du prøvd Mari Kondo-rydding?

Tror du bildet blir bra? (si: ja)

Cu nå skal det koses <3

13 kommentarer
    1. Så flink du har vært. Godt å få ryddet litt. Jeg tok en sånn runde før ferien, og jeg kan sikkert ta en runde til i høst. Jeg har nemlig ikke stort skap, så høst og vinterklær er lagt i topphylla til det skal i bruk igjen. Tenker ikke akkurat Mari Kondo jeg da, men rydde må man. Finnes ikke bedre enn å se inn i skapene etterpå.
      Bildet ditt fikk meg til å ville male igjen. Jeg har bare laget akvareller i sommer, men så deilig det er med skikkelig maling noen ganger. Hagen din er som et eventyr. Kos deg videre i august og rydd på. Klemsiklem 🙂

      1. Ja det var digg, tusen takk <3 Tror kjøkkenet er neste 🙂 Enig, gleder meg til å legge meg i kveld på rent ryddig rom 😀 Jaaaa til masser av maling og kos Må lete litt etter kullstifter for tror det kan bli bra 🙂 Tusen takk og kos deg masse fineste deg goooodklæmme <3

    2. Wow, der ble det sannelig ryddig og orden i klærne, ja! Så godt! Nei, har ikke prøvd Mair Kondo-rydding, men det høres lurt ut. Jeg pleier uansett å ta ut alt, sortere bort det jeg ikke skal ha med videre i livet, før jeg rydder inn det jeg vil ha og bruker 🙂

      1. Ja skikkelig, måtte ta undertøyet også for det hadde jeg glemt 🙂 Det er noe med å ta i ett og ett klesplagg og kjenne om det gir glede, trodde først det var tull men jammen fungerer det.Man kjenner ikke glede i plagg man har fått/kjøpt som bare henger i skapet. Neste tror jeg er kjøkkenet med Mari Kondo 🙂 Hun er på Netflix og YouTube 🙂 Ha en super kveld <3 klem

      1. Jaaa den er så bra 🙂 Blir skikkelig bra med bare klær man liker igjen Lykke til, du skal se du blir strålende fornøyd du også Tuuusen takk og stor god klem <3

    3. dette ble bra og nå kjenner jeg på meg att det er på tide her også ,sit jeg rydda var der en del klær jeg var litt usikker på og fortsatt har jeg ikke brukt dem så da er vel tiden inne til å ta noe vekk ,maleriet blir skikkelig bra og tunellen inn til drivhuset elsker jeg

      1. Tusen takk <3 Mari Kondo-teknikken er genial, da sitter man igjen med bare klær man liker og bruker 🙂 Det er så deilig når det er gjort og så blir det jo ikke rot når man slipper å dra frem 10 plagg før man finner det man vil ha på 🙂 Lykke til, skal se du blir fornøyd når du er ferdig. Neste her tror jeg blir kjøkken med Mari Kondo-teknikken 😀 Tusen, tiden takk 😀 <3 Ha en suuuuper kveld fine du <3

    4. Så gøy å se et bilde blir til 😃. ( Har forresten sendt deg en Mail om bilder 🥰).

      Ingen rydding på meg når det gjelder klær, jeg ser alltid bakveggen i klesskapet 😂. Fikk ikke noe noe shopping-gen, jeg. Må nok hoppe på Frodith sitt tilbud om shopping-hjelp en gang det passer seg sånn 😊🥰.

      1. Tusen takk <3 Nå er jeg på leting etter kullstiftene mine Har sendt deg mail 🙂 Fikk du ikke shopping-genet altså, da er jeg helt sikker på at Frodithen kan hele for hun er en ræser på å finne mye fint 😀 Vi skal møtes til helga men tipper det blir mest skravling og kaffeslurping hahaha Kos deg med kvelden <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg