Wow sjekk den forskjellen!

Hei på dere

Som dere så i forrige innlegg så hadde musa vært og tygd på premiepoteten min.

Når en søtpotet blir skadet er det mye større sjanse for at den råtner og ikke produserer såkalte slips (utvekster som skal bli søtpotetplanter) så jeg var ikke akkurat happy da det skjedde

sånn så poteten ut for 3 dager siden:

I dag ser den slik ut:

Begynner å tro at poteten fikk det travelt med å produsere etter det angrepet for jeg får masse slips! Hurra

Dette blir gøy

Oppdaget i fjor seint på høsten at paprika er flerårig, ja man lærer nye ting hele tiden. Det var jo seint på høsten at jeg oppdaget det og eneste planten som hadde noen blader igjen grov jeg opp, pottet om i en potte og tok inn.

Til nå har jeg plukket av paprikaknoller siden planten er litt tander og ikke klar for å produsere store paprika ennå. Selv om jeg er ivrig å plukke av var det kommet en blomst i dag. Tenk at dette blir til paprika. Den er så fin at jeg har ikke hjerte til å nappe den av ennå

Da jeg hentet inn paprikaplanten klipte jeg med noen rosmarinstilker også siden den også som oftest ikke overlever vinteren. Disse stilkene har stått i et vannglass siden da og er klar for litt jord snart:

Velkommen til verden lille spire:

Dette skal bli en grønn gardin inne. Det er en hornagurk. Noen sier den smaker agurk/banan/kivi men jeg har mest plantet den for frukten av den er sikkert supert i smoothie ettersom den er fullstappa av antioksidanter og vitaminer og mineraler. Den andre grønne gardinen jeg har plantet er en sylteagurk eller miniagurk. Den har ennå ikke spirt.

 

Så spennende å gå å vente og sjekke hva som kommer opp 😀

Her snør det i dag og drivhuset er frossent så døra går ikke opp.

Gleder du deg til vår?

Har du plantet noe?

 

CU og takk for besøket <3

2 kommentarer
    1. Moro det der. Det er sikkert flere enn meg som ser frem til vår og varme. Men nå er det vinter til glede for mange men blir fort kø og kaos i trafikken. Det er februar men med 29 dager. Skuddår og det betyr at det man flere timer og sove på, øve på og male på. Så med denne ekstra dagen blir det nok ekstra mye du kan høste av alt det du dyrker. Du drukner av alt det du dyrker. Men så kommer mars og bursdager i fleng i min familie – 8 stk. Håper du har det bra tross snøen. Men du har jo tatt snøbad før så dette tåler du. Med aner fra nord er du vant til snø, minusgrader og med en utedo som er 1 km unna. Ha en fin kveld.

      1. Hahaha ja jeg er vant med mye snø og i forhold til i nord er det jo ikke mye snø og snakke om det som er her altså. Måtte ut å måke drivhuset i dag, greit med litt frisk luft også. Det var litt av en samling av bursdager! Da blir det nok mye kake i mars. Her vokser det og gror og det er fint, eneste som ikke er fint er at jeg behøver potter fra drivhuset og døra er fryst bom fast. Kos deg med kvelden 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg