Vinter men en fin tid til å planlegge og gjøre småting

Hei på dere

I går hadde vi øving med bandet slik vi pleier, det var så superfint <3

Jeg sitter i sofaen og i hele huset dundrer det musikk vi jobber med, den nyeste låta kaller vi bare Troll-låta. Du skjønner det når du hører den for det er som troll som kommer gående, full av energi. Har skrevet ferdig melodi på sangen og tekst til vers og refreng så nå har jeg bare bridgen igjen og den har jeg ikke hørt ennå så det blir spennende 😀

 

Var akkurat inne i studio og hørte bridgen nå og….WoW! Den blir såååå utrolig bra! Det kommer til å bli min favorittlåt 😀

 

Bestilte garn fra Garnius for å strikke tøfler og genser i ren tykk ull. Høsten og vinteren er så kos med litt strikking.

Har rekka opp genseren 4 ganger. Nytt garn og uten oppskrift så kan det skje..

Lærer nye ting hele tiden og så har jeg favoriattsøskenbarnet på tråden når jeg lurer på noe. 1881Cecilie <3

Nå er jeg på 4. gangen med å strikke den genseren. Syntes sort gjorde seg så jeg har bestilt mer sort og da er det litt pause i strikkinga til det kommer

Ute er det kaldt, faktisk tele i bakken. Fikk skrudd opp en solcelle-lampe som tenner når den oppdager bevegelse ute nå:

Hele hagen skal planlegges. Det er et lag med woodchips som dekker jorda sånn at den er klar til å plantes i når våren kommer

På andre siden i kjøkkenhagen har jeg purre, gulrøtter og pastinakk. De kan stå i vinter og høstes når tela går eller jeg kan ta opp nå også om jeg behøver

Hadde kjøpt nye solcellelys til minihusene men da jeg satte de opp var det forskjellige modes sånn at i natt har det blinket som disko i dem. Bestemte meg for å bruke de et annet sted så nå må jeg få bestilt nye til minihusene. Det ene står under en søtkirsebærbusk:

Og det andre står under et ferskentre:

Pawpawtrærne mine har overlevd De har fått et tykt lag med woodchips rundt og i kjøleskapet har jeg pawpawfrø som ligger i fuktig papir i en pose, så jeg krysser fingrene Det er så spennende med planter. I slutten av januar eller litt ute i februar skal jeg plante Jalapeno så sesongen starter om litt 🙂

Jordskokkene ble sikkert 3 meter høye. De skal få spre seg litt før jeg høster. Klipte opp stenglene så isolerer de jorda under:

Tindvedbærne var vanskeligere enn planlagt. De er blaute som multer så de er nesten umulige å plukke. Noen sa at man skulle la de stå på buskene til det ble frost for så å høste dem, men de er blaute fortsatt. Klipte av greiner med bær og putta i fryseren. De smaker usannsynlig godt

Inn til drivhusert, her snakker vi thjohei. Har montert opp 4 lengder med solcellelys:

Skal se om jeg får tatt et bilde når de tennes, må jo bli bra! Mangler ca 6 lenker til for å få med hele buegangen

Noe spennende jeg driver med er å rote greiner over vinteren. Har sand i pottene og rothormon på enden av greinene

De skal bare stå ute i hele vinter så slipper jeg å vanne dem.

Det blir så spennende å se til våren og sommeren 😀

Jeg glemte det men det er lurt å skråskjære toppen slik at vann renner av:

Kiwibærne har hann- og hunnplanter.  Man behøver bare noen få hannplanter til en skokk hunnplanter, litt glad det ikke er sånn med oss mennesker, selv om..wellwell nok om det.

Ferskentreet ble det litt tynne greiner men kunne ikke snaue hele busken heller. Greiene bør være tykke som en blyant.

Klatreroser:

Klart til tomater som jeg planter i mars:

Bort denne skråningen som er 41 litt store skritt vurderer jeg å plante kiwibær, druer og roser øverst. Kan hende det blir endringer, må jo se om jeg får til rotinga først og så er det store problemet å få satt opp stiller i steingrunn til støtte for buskene. Under skal jeg ha squash, meloner i tillegg til det som er der; kamille, tingvedtak, jordbær, svarthyll, stikkelsbær, sjokolademynpte, solbær, et nøttetre(dyrket frem av en julenøttepose jeg fant på butikken og jordskokk

Satt og leste litt om tranebær og så kom jeg på at jeg har jo kjøpt planter for noen år siden I dag fant jeg dem, null bær men de lever. Har bestilt mer rothormon så til våren skal jeg ta stiklinger av dem og prøve å dyrke dem på et annet sted de kanskje trives bedre. Hadde vært så digg å kunne plukke tranebær i egen hage :D.

 

Litt overrasket over at kål og spinat kommer opp nå for jorden er frosset:

tror jeg mangler ca 5-6 lyslenker for å få hele buegangen men fint blir det <3 :

Håper dere alle har det bra <3

CU og takk for besøket <3

 

8 kommentarer
    1. Du verden så fine planer du har. Dette blir sikkert flott vil jeg mene. Det er litt kaldt men det skal det være på denne årstiden, Ute er det sol men lite snø. Skal i skogen i kveld og der vil jeg måte litt snø. Fikk litt kroner på konto torsdag så nå skal jeg unne meg en tur ut. Ukene rusler mot jul så det er lurt og på planlegge tidlig. Bra med nye låter og flott av øvinga går greit.
      Håper helsa di er bra og at all slags migrene er milevis unna. Ha en fin dag.

      1. Greit å ha små planer, det gir så mye glede 🙂 Håper du hadde en fin tur, du er så flink å komme deg ut. Tusen takk, hatt noen uker nå som har vært litt bedre heldigvis 🙂 Ha en riktig så god natt 🙂

    2. Her blir det nok vakkert i nattemørket. Håper det ikke kommer for mye snø så husene dine blir borte. Veldig pent med de bærene da. Men er de bløte er det ikke lett. Lykke til med strikkingen og sangen. Klemsiklem:)

      1. Litt lite sol nå men det kommer nok til å lyse vakkert håper jeg 🙂 Tusen takk tror leveransen med garn kommer i natt så da blir det litt stikking igjen, gleder meg 😀 Ha en fin kveld, her skal det øves når gutta kommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg