Vi kunne lett blitt bjørnemat, heldigvis var den mett!

Hørt om feriemage? Det har jeg, den liksom bare eser ut som en ballong

Fytteskjiten, trippel størrelse

Prøv å dra på biltur i 3 dager mens magen vokser som et kjernefysisk gassverk med nix utslipp

Kan ha en viss sammenheng med kostholdet:

 

Når man bare spiser fastfood og småsnop 24/7 så sier det seg selv.

En annen grunn er nok at når man har 4 foran seg og 3 bak seg i dokøen på bensinstasjonen

funker ikke eksospotta, dvs den var tett, bombetett

Ikke så mye som en minifis engang

Tror halve Norge er på Norgesferie i år, eller hele.

 

Well well nok om det, vi kjører selvkjørende bil

og akkurat det er veldig bra for tilbaketuren er vi kun 2 sjåfører og jeg er en av dem.

Siden jeg synes det er litt skummelt å kjøre er det en lykke at bilen kjører selv spør du meg 🙂

Man bare sier hvor den skal kjøre og så kjører den, griselurt.

Tror jeg skal prøve å si: kjør til Italia mens englebassen sover 😀 Så hvis dere ikke hører fra meg på en stund vet dere hvor jeg er 🙂 Noen som har en norsk/italiensk ordbok så rop ut.

Grisefin bil, har begynt å spare til en sånn så i 2080 en gang har jeg også en slik, har begynt å glede meg alt 😀

 

Første natta overnattet vi på en gård, vi leide et hus der. Skikkelig vakkert

 

 

og så traff vi på han her:

Jeg ble skikkelig forelsket, snakk om nydelig stikkontakt <3

På gården hadde de alpakka også, de er så nydelige at jeg ikke har ord

Tenk å ha en slik i hagen eller ti.

Tror jeg må strikke meg en genser i alpakka til høsten 🙂

Vi 3 jentene nekta nesten å reise videre uten alpakkaene. De var så fine <3

Familieferie er å anbefale 🙂

Masse fint å se på veien og mange og skravle med hele veien

Sjåføren tok bilde av de som skulle være med å holde ham med selskap:

(tror bildet er tatt en time etter vi begynte ferien så det sier jo litt)

Familieferie er skikkelig digg <3

Etter en hel dag uten kaffe var denne som edelsteindråper, jeg elsket hver eneste munnfull:

Våkna opp på et hotell 3. dagen. Dvs vi kom griseseint på natta og så fikk vi 2 hotellrom, jeg fikk velge rom 🙂

Jeg var så trøtt at jeg sovna før hodet traff puta, noe som ikke kan sies om englebassene for de kom inn på rommet sitt og var klar for snorkings og så ligger det et par i senga dems og sover! Snakk om å booke dobbelt! Flaks det ikke var meg for jeg hadde garantert sovna før jeg oppdaga at det var noen flere i senga.

Englebassene ble booket om til en større og fine suite eller hva det heter.

 

Frokost med bacon og greier digg, og plutselig begynte eksospotta å fungere, ikke et sekund for tidlig spør du meg

Kan ikke beskrive hvor glad jeg var. Nix kø på do 😀 Hotell er supert! Rart en så liten gjerning  kan skape så mye glede

(meg på do)

Men gleden var kortvarig:

Nix dopapir! Ikke så mye som en liten flik igjen engang

Fyttiskjiten, snakk om å ha flaks, eller gullhår i rumpen, NOT

Etter 3 dager med doer fullstappa av dopapir så måtte jo den eneste doen eksospotta begynte å fungere på være uten!

 

Well well life sucks, sometimes.

Etter en lang varm dusj, tannpuss

og så rett i kjøring

Nordnorgesporten (tror det var første dagen eller andre):

Stoppet i Polar Zoo 3. dagen og der traff vi på han her:

Han var like slækk som meg etter middag, både trøtt og mett og det rare var at det var nix folk bare bjørnen og oss

Han var diger og så oppdaget jeg dette:

Ikke rart han der var mett og at det var støvsugd for folk!

Satte pedalene i full gass, er ikke dum heller. Han hadde sikkert spist alle turistene og lå og tok middagsstrekken

for å få maten til å synke ned før han behøvde påfyll.

Etter det så vi på gaupe

og elg og moskus og rev og masse annet. Det er sånn skikkelig koselig å være på ferie med englebassene <3

Da vi kom til ulvene sa jeg til englebassene at jeg kan snakke med dem, sånn skikkelig kommunisere.

Jeg satte i et magaul og så kom hele flokken og begynte å ule gammelerik.

Ulver har startknapp men ingen stoppknapp (så vet du det).

Englebassene var imponert 🙂 Jeg og 😉

Og så kjørte vi siste biten og nå er vi i Tromsø

På sommerferie 🙂 Det er akkurat nå 8 grader og overskyet, men det er meldt varmere og alt over 14 så

lukter det grillmat på enhver strand i mils omkrets for da er det sommer 🙂

 

Har du hatt feriemage?

Hvor mange folk tror du den bjørnen har spist?

Ferierer du i Norge i år?

 

Nå må jeg løpe, CU og riktig god sommer <3

 

 

11 kommentarer
    1. God tur!
      Jeg kan virkelig forestille meg det der med dokøen, huff…og så endelig, men uten papir. Har ikke erfaringer, men holder meg ganske rolig innen en radius til mitt eget. Ville dyr innenfor netting er rart, men ikke veldig stort ønske om å møte de utenfor heller. Ellers skal det bli veldig varmt i nord, etter hvert. Kos dere, mine smilebånd har tøyd på seg – så takk for humoristisk tekst. 🙂

      1. Hei 😀 Tusen takk <3 Jaaa nå blir det sommer her også. Greit å holde seg mest hjemme når magen krangler hahaha Spennende å se alle dyrene så nært men jeg ser helst at dyr er frie ute (så lenge de ikke eter meg eller noen andre for den saks skyld) Så bra og tusen takk 🙂 Håper du får en nydelig liten dag og uke fine du <3

    2. Høres ut som du har det toppers søs <3 Mange opplevelser allerede 🙂 LItt hotel -liv og litt sightseeing, så er det ferie. Kos deg masse å hils kjente 😀 kLemmer <3

    3. Kan føle meg “stinn”når kosten blir litt annerledes enn til hverdags ja..og liker meg best på egen do..hehe.. Ser fint ut på tur..og spennende med dyra da..selv om den bjørnen så skikkelig daff ut..og som du sier var det godt den ikke var så sulten.. Ønsker deg en fin ferie og god sommer videre <3 Ps.. vi tar småturer i "nærheten"når mannen begynner ferie… Klem <3

    4. åja ferie mage er ikke noe en spøker med ,en ting er proppen ,det motsatte er ennå verre ,iallefall om der er kø,jeg er overlykkelig når vi reiser på ferie att vi har bobil ,dermed egen do og seng ,kan nesten ikke tenke meg noen annen ferieform lengre eg og det blir Norgesferie uti det blå med bobil :=)

    5. God tur – er en fordel og ha med seg dopapir i tilfelle. Er noe dritt med slike dokøer. Men du tok deg tid slik at mange dyr fikk titta litt på dere. De fleste blir vel tause når de ser på dere – av beundring selvsagt. Kjørt helt til Tromsø – og hvor mange mil? Det er jo lange køer på Gardermoen om dagen og der man jo ikke alle dyrene og se på heller. God mat må man unne seg på ferien. Håper resten av ferien blir like fin. Det blir en lang hjemtur for dere hvis dere skal kjøre helt ned. Norgesferie er flott og det er jo bare bra og støtte lokale butikker langs veien. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg