Vi jenter kan få til nesten hva vi vil

Vi må bare ville det først såklart

Jeg holder på å lære meg å kjøre gravemaskin og så langt kom jeg i dag:

Neida tuller, gitaristen gravde siden han ikke helt tror jeg kan det der ennå, men snart er jeg like god som

ham det er jeg nesten sikker på, må bare øve litt mer først

Holder på med å lage grunn til drivhuset og jeg skulle kjøre den motoriserte trillebåren:

Gikk ikke så bra for jeg ga full gass og skulle bråstoppe rett før haugen med jord og stein sånn at planet liksom tippa av all jorda,

akkurat det skjedde ikke, jeg hang etter trillebåra som et slips gjennom hele haugen så jord og stein spruta i alle retninger

og så klarte jeg å bli påkjørt av meg selv med den trillebåra så i morgen har jeg tidenes blåflekk. I alle fall etter det fant gitaristen ut at det var tryggest å gjøre det selv, så jeg gikk i gang med litt hagearbeid

 

Her er gjødselvann av brennesle. En bøtte brennesle og så fyll opp med vann og sett på et lokk og så rører man i den en gang hver dag. Etter 14 dager er det blitt til den beste gjødsel man kan tenke seg. En del neslevann med 9 deler vann foresten.

Lukter så fælt at man kan skremme vekk det meste med den der, men plantene elsker den gørra:

Jeg gir bærbusker og frukt gjødselvann:

Foresten jeg poda på en plommekvist på epletreet eller så var det en pærekvist og gjett den lever! :

Prøvde å pode 5-6 greiner rundt om og de fleste er døde men ikke denne oi glemte å sjekke pærekvisten jeg podet på en rognebærbusk

 

Her er plommetreet, det var i full blomst i går men nå er det nesten helt avblomstret:

Pæretreet mitt har liksom bestemt seg for å vokse horisontalt i stedet for vertikalt:

Ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med det, noen tips?

 

I alle fall drivhuset skulle blitt levert i løpet av forrige uke og har ikke sett snurten av det ennå.

Vi har ringt flere ganger men de svarer ikke, merkelige greier

 

Grunnen er klar for å fylles med store stein i alle fall:

Håper de ringer tilbake i morgen.

 

Foresten hvilken kake skal du ha til 17. mai?

 

Jeg går og lurer litt på denne, den er himmelsk god. Fikk oppskrifta av Lone en gang jeg var der og spiste den kaka:

Tror jeg må handle inn til den.

Tror du drivhuset dukker opp? (si :ja)

Liker du kake?

Hvilken kake er din favoritt?

 

Husk på at du kan lære deg nesten hva du vil, du må bare ville det først <3

 

CU nå skal jeg synge og se serie <3 altså ikke samtidig 😀

4 kommentarer
    1. Mye på gang der i gården skjønner jeg 😀 Mitt drivhus forsvant i fjor for godt…. er egentlig spent på om sønnen får satt det opp noen gang på Sandhornøya. Savner det noe jævl… Men alt til sin tid.. lykke til 😀

    2. ja nå fikk jeg en god latter,det skjer i din hage skjønner jeg :=) og så koslig som det er hos dere,her er full vinter og 10 cm nysnø ,glad jeg ikke har sådd noe ute ennå.
      Håper drivhuset dukker opp,rart dei ikke tar telefonen da,og så håper eg dere ikke har betalt på forskudd :=)
      Med egen gravemaskin kan dere greve opp pæretreet og rette det opp,sette ned et par staur og binde det opp så det vokser seg beint :=)

    3. Burde ha vært fjernkontroll både på gravmaskinen og trillebåra. Kult leketøy for gitarister det der, lyden av en slik kan minne om en el-gitar. Drivhuset blir sikkert bra når det blir ferdig. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg