Vi har lagd noe kult (med noen skjær i sjøen såklart):

Reklame | Lady August Art

Hei på deg kjære venn <3

 

Er høsten kommet hos deg?

Her er den i full gang og med høsten kommer det alltid sigende litt dårlig humør av en eller annen grunn

Har lurt litt på det der, hvorfor liksom.

Jeg har alltid bare likt sommer, høsten er ille og vinteren værre, våren er fin for da blir det sommer snart,

men nå skal jeg fortelle en liten historie om hva som skjer og skjedde her hjemme.

 

På morgenen pleier jeg å sitte ute på trappa i bare morgenkåpa og sokker,

med morgenkaffen og meditere litt (for det mener jeg er bra for hele kroppen)

Morgenen var fin, litt kjølig men med en ren blå himmel og litt fuglekvitter

Jeg var ganske langt vekk i min egen lille verden da jeg hørte det raslet ved ene beinet mitt og kikker ned.

 

Akkurat da hoppet et nydelig brunrødt ekorn opp på sokken min (ja sokken min!) og så sitter det bare der og kikker på meg

(sikkert i 5-6 sekunder) før det hoppet 1,5 meter bort på berget og fortsatte og se på meg)

Så satte det kursen mot nabohuset.

 

Det var så rart og et så nært og godt øyeblikk.

 

Noen dager senere kom englebassen hjem, den største. På vei ut døra kommer ekornet igjen og

når gitaristen roper på det kommer det helt opp på platten her. Nesten som det prøver å fortelle oss noe.

(bilde av ekornet som største englebassen tok og sendte meg)

 

Noen ganger er det som man skjønner hva man bør gjøre uten at noen sier noe, så vi heiv oss i bilen og dro og kjøpte planker

og så var vi i gang med å snekre bolig og matstasjon for ekorn. Jeg elsker jo ekorn så det var ikke så vanskelig å komme i gang 🙂

Gitaristens plan er å sitte og mate ekornunger på plattingsen 🙂

Vi var skikkelig godt i gang da vi plutselig begynte å krangle om en planke og hvordan den skulle sages,

shit happens, det kan faktisk skje den beste.

Det hele kunne resultert i at ekornene ikke fikk noe mat i hele vinter, tenk på det du!

Av og til er man så dum at man burde skamme seg, well well

etter litt furting var vi i gang igjen. Hvem som hadde rett og feil er faktisk uviktig når man tenker på det store bildet,

vi er tross alt bare mennesker 🙂

 

Pleier du å bli litt kranglete? (si: ja)

 

Foresten har begynt med et kosttilskudd som skal skjerpe hjerneceller (hjernecella), ikke et sekund for tidlig om du spør meg.

Jeg vet ikke helt hva som har foregått oppi bollen men plutselig gikk det opp for meg, det med ekornet. (mulig det er kosttilskuddet som begynner å funke)

 

Naboen døde for endel måneder siden, en snill og klok dame som jeg kjente godt. Hun matet et ekorn på trappa si hver dag…

hver eneste dag.

Gjett en gang hvem som plutselig er uten drive-in frokost, lunsj og middag og har vært det i månedsvis!

 

Ekornet!

 

Nå har vi snekret og skrudd, sagd og beiset og uten å krangle, nesten sånn at jeg begynte å synge av full hals,

for det pleier jeg når jeg er ekstra glad og resultatet ble supert. Supert samarbeid gir supre resultater nemlig:

Matestasjon med avtagbar vannkopp (kalamellpuddingbeger):

Ofret en ramme til vindu i matstasjonen sånn at vi kan følge litt med og ekornet ha det tørt:

Nå står det å tørker og etterpå skal vi henge det opp og fylle på med ekornmat, solsikkefrø og meiseboller:

Huset er på plass. Vi googlet og fant ut at ekorn må ha et inngangshull på ca 8 cm (siden vårt nok blir litt korpulent, lagde vi det litt større):

Huset har hengsler på toppen og to innganger, så nå er det bare å sitte og vente på at noen skal flytte inn 😀

 

Oi du fortalte jeg deg at vi får nye naboer (ikke i det huset hvor hun dama bodde, men huset rett over veien fra oss)

Eller rettere sagt en nabo.

Det skal flytte inn ei dame rett over veien. Jeg hilste på henne i går, kjempehyggelig og så tror jeg vi har mange felles interesser 😀

 

Har begynt å planlegge et nytt lite prosjekt, et hage-prosjekt faktisk 😀 Så det er bare å følge med, hvem vet plutselig blir det et blogginnlegg av det.

Skulle egentlig lagt med et bilde av meg nå, men glemte at jeg hadde tatt på øyenbrynfarge og satt 30 minutter i stedet for 3, permanent øyebrynsfarge sitter sabla godt fast, bare nevner det.

Istedet får du bilde av koppen min med kaffe og det er jo noe det også:

Håper du har en fin dag og begynner du å kjenne at du begynner å bli litt kranglete (kan skje den beste), tenk på det stor bildet, det hjelper nemlig <3

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. så koslig da med ekorn i hagen ,i forrige uke dukket et ekorn opp i hagen til naboen vår,men den spratt fort videre,ingen har matet ekorn her så dei er ikke så tamme,ugle derimot har vi hvet natt ,hatt 3 på en gang rett utenfor soverommet og det er koselig det

      1. Ugle altså! 😀 Jeg elsker ugler <3 Heldige deg 🙂 Dette ekornet virker veldig tamt, sikkert fordi det har blitt mata lenge. Begge kassene er oppe nå så da gjelder det bare å fylle på med mat og vente 😀 <3

    2. Å så flinke dere er. Nå får ekornet det godt i vinter. De er så søte. Jeg har de i skogen her, men aldri nær husene. Ja, den høsten gjør meg både slapp og treg, i dårlig humør og diverse. Enda jeg LIKER høst og årstider? Merkelig. Men det går seg vel til utover, for det er ikke høsten som er dum, det er meg det. Koselig å se bildene dine, du inspirerer. Den koppen din! Ikke noe er så fint som min da, med “Never let go of your dreams”! Klem 🙂

      1. Ekornene er så fine, jeg blir helt glad av å se på dem 🙂 Tusen takk <3 Blir du også sånn altså? Jeg tror det er at kroppen vet at det blir mørkere og kaldere, det den ikke husker på er fyr i ovnen og varm kakao og massevis av kreative prosjekter 😀 Du er den minst dumme jeg vet om, så det er ikke sant. Så kos å høre at du er så glad i koppen din 😀 <3 Jeg bruker kun de koppene, elsker fasongen så det var en innertier 😀 Ha en nydelig liten dag, her blåser det men det gjør nix for jeg er inne 😀 Gooodklæmme <3

    3. Ekorn er en søt skapning. Så smart med et eget hus i den. Håper den finner det og liker seg der. Utrolig fint bilde av det. Høsten er her merker jeg selv om sola fortsatt er fremme nå om dagen. Er ikke helt våken om dagen, men må bare kjøre på med appelsiner og den slags. Det er lenge siden jeg var 20 år…. Hos tannlege var jeg og fikk en spesialtime som skal ha steinstein i fokus. Så det er bare og hopp i det. Ha en fin kveld.

      1. Enig 🙂 Tannstein? Tusen takk, sitter og venter på at ekornet skal flytte inn men enn så lenge er det bare en flokk med småfugler, men igjen så koser de seg og bader i vannkopper og spiser meiseboller og solsikkefrø 🙂 Jeg tar en kald dusj hver dag, det hjelper på å bli våken, lover 😀 Ha en nydelig liten dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg