Oh jul med din glede, gjett hvem som var skikkelig uheldig!

Kjære dagbok

 

Nå har jeg nesten spist opp alle småkakene noe som betyr at jeg må bake noen flere 🙂

Jeg elsker kaker 😀 og heldigvis liker jeg å bake også

 

Den store eska med julepynt er fortsatt fraværende og huset er totalbomba så derfor dro vi til Sverige i dag

Greit å komme seg litt vekk når ting står på hodet 🙂

Vi ble skikkelig uenige i bilen. Englebassen ville høre en kanal på radioen, gitaristen ville høre Radio Rock men da var det to  som blånekta så jeg satte på julekanalen og så ble gitaristen stressa for han liker ikke så godt julemusikk og englebassen stappa slike propper i ørene og hørte noe annet.

Eneste som var fornøyd hele turen var meg for jeg hadde julemusikk 🙂

 

Utflukter er fine greier om det er rotete hjemme:

(her er et bilde av det ryddigste stedet i huset)

Akkurat som en del av hjernen tror at det blir ryddig av seg selv om vi bare drar ut.

 

Vi hadde det topp i Sverige. Var og handlet litt julegaver.

Etter sånn 20 butikker blånekta gitaristen og ville legge en plan for hva som skulle handles,

han begynte å mistenke meg for å utnytte situasjonen med å dra ut shoppinga til de grader,

noe han nok hadde litt rett i (selv om jeg blånekta såklart, er ikke dum heller)

Endelig en grunn til å handle lenge på maaaange butikker 😀

Menn sier jeg bare, halve shoppinga er jo å gå å se og tenke og kose seg synes jeg,

gitaristen derimot mener ikke det. Rart vi er så forskjellige.

 

I morgen må det nesten være på tide å få det litt i orden her i huset synes jeg og å begynne

å lete etter den store eska med julepynt.

Eneste pynten jeg har nå er en rød duk og denne:

og stjerna såklart 🙂

Den hjelper litt men synes nesten ikke i alt rotet.

og på toppen av alt har alt snøen regna bort så man må bare gjøre så godt man kan inne med å få litt stemning til jul.

Rot rett og slett

Det er litt kos med kaos før jul for da blir det så veldig fint når det blir ryddig og pynta synes jeg.

Og så fikk jeg tak i litt munngodt i Sverige, ryddegodis:

Tipper ryddinga går som en lek med de posene der 😀

 

Pleier du å ha det litt sånn kaos føre jul? (si: ja)

Tror du menn er litt allergiske mot å koseshoppe?

 

Well well folkens, noen må i seng for jeg har mye på programmet i morgen.

Foresten jeg hadde 2 elger på besøk i flere dager her og så var det en

kveld jeg kom på at de har jo ikke så mye førjulskos så jeg bestemte

meg for å gå ut og kaste ut noen epler til dem. Det var jo temmelig mørkt bak huset. Jeg kasta 2 epler og gjett en gang hvem som var uheldig….meg! (eller elgen)

Jeg traff den ene elgen rett i planeten med et eple. Jeg er ikke helt sikker på hvem som skvatt mest, meg eller elgen. De sto bare noen meter fra meg men jeg så ikke dem siden det var så mørkt. Tror den elgkua hoppa flere meter opp i lufta i forskrekkelsen og det samme gjorde jeg fordi jeg skvatt så veldig.

Oppdaget etterpå 2 ting: 1. det er ikke lov å mate elg og rådyr pga skrantesyken som visstnok skal være veldig smittsom

2. elger kan ikke spise ting som ligger på bakken siden de har så kort hals, derfor må de legge seg på knær og det er ikke ofte dem gjør.

 

Nå er det loppekassa CU og takk for besøket <3

 

 

4 kommentarer
    1. god morgen,Det er så koslig å komme inn til deg,det er aldrig kjedelig her :=)
      jeg er ganske sikker på att alle har det litt kaotisk i heimen før det blir bra i disse dager,det viktigste er att en koser seg.Når det kommer til å gå på butikker har jeg sikkert drømmemannen,han kjøper ikke mye men han elsker å bruke tid på å trakke rundt og se,det er oftest jeg som går lei først hi hi ,nå sitter jeg her med foten høyt så jeg får ikke kommet meg noen steder før lillejulaften,da tar dei av gipsen og setter på en gåskinne,lurer på om jeg greier å gå etter 14 dager uten å sette foten oi gulvet :=) litt for spennende med elg så tett på da,og hvem hvet kanskje dei greidde å nappe til seg eplene du gav dem :=)

    2. heheeehe Beklager å måtte si det – men; NEI jeg har ikke kaos før jul 😀 Jeg bare MÅ ha det på stell jeg da 🙂 Men litt kaos er jo greit 🙂

      klem

    3. Du gode, min kaste epler på elg, det var en ny sport! Men elgen legger seg gladelig ned på leggene for å spise epler i hagen hos naboen, det er helt sant!!!
      Rot? Du skulle se kjøkkenet mitt nå. Jeg gikk rett fra oppvasken, etter å ha laget risboller, peanøttkake, sjokoladekremer og kake, pyntet julekveldskaka og laget små kaketrær. Orket ikke mer, så her sitter jeg litt på dataen. Vi skal gå i julekveld i morgen, så her er det liksom lillejulaften. Jeg er IKKE klar med noe, men jeg fikser det vel, bare jeg får pakket inn gavene. Litt rart blir det, men sånn er det når de unge jobber og har ferie i desember. Den ordenlige julekvelden blir rolig i år her hos oss med bare voksne. Blir sikkert bra. Men først må jeg vaske opp. Klem 🙂

    4. Svoger har bursdag i dag så hurra til han. Å jage en elg med epler utenfor jaktsesongen er neppe så bra. Men det er ikke hver dag man har besøk av skogens konge sånn like før jul. Bra med en slik harrytur før jul, det gjør seg med litt svenskeluft før jul. Heretter burde du bake to posjoner når du først baker, på den måten kan du spare den ene posjonen til jula… Kaker er jo godt så det er bra at du liker og bake. Jeg må sjekke hva jeg skal kjøpe inn til jul av mat. Det blir det jeg trenger og endel frukt og ikke så mye søtsaker. Det er jo priskrig i butikkene nå så jeg må sjekke både på extra og rema 1000. Men nå venter middag. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg