Noe du burde tenke litt på

Kjære dagbok

Å ta pusteøvelser (Wim Hof) som en andpusten spekkhogger i senga kan misoppfattes bare nevner det,

det som også kan skje er at du sovner, det gjorde jeg i dag, sovna. Heldigvis sovna jeg ikke mens jeg holdt pusten for da hadde jeg nok ikke skrevet dette innlegget, flaks 😀

Det er rim i gresset men sola er oppe på himmelen alt. Mens jeg satt ute og mediterte i dag kom jeg til å tenke på noe viktig.

Vi er alle  avhengige til en viss grad hvordan resten av verden møter oss og får oss til å føle oss inne i oss selv.

Har du tenkt over om godfølelsen inni deg styres av andre mennesker eller om du styrer den litt selv?

Hvis prioriteringstoppen av hvordan du har det avhenger av hvordan andre oppfatter deg og hvordan andre setter pris på deg eller at andre gir deg en klem for at du skal føle deg bra spiller du litt russisk rulett med livet ditt.

Snur man litt på flisa og får godfølelsen av ting man holder på med eller av å hjelpe andre eller GI noen en klem styres en mindre del av din indre gode følelse ikke så mye av andre men av deg selv, rart hva? På den måten blir livet mer stabilt og ikke så styrt av andre.

 

Vi kan selv ta litt kontroll over hverdagen, gjøre ting vi elsker og være god med verden rundt i stedet for å sitte og vente på at verden skal komme og være god med oss.

En liten forskjell som kan gjøre store utslag på enhvers hverdag.

Livet er så dyrebart at vi burde blir flinkere til å ta vare på det synes jeg <3

Slå et hjul, elsk, gjør ting du brenner for, vær god med verden og menneskene og dyrene <3

Nå er det et bad på meg og kalddusj og så kommer varene jeg bestilte fra Meny i går kveld, digg. Middager for flere dager, salater og favorittbrusen Bunda Berg <3

 

CU og takk for besøket <3

 

4 kommentarer
    1. Det blir kaldt etterhvert, våkna til minus 10 grader og rim på fotballbanen like ved her. Men slik er det nå alt og av mopeder og MC går i dvale snart. Så er det bare og nyte den kalde årstid med kakao og tilbehør. Fikk med hjem litt fårikål fra min mor som jeg skal ha til middag snart. Etterpå blir det skogstur og jeg regner med at det blir litt kultur på meg til lørdag.

      1. Fårikål ja, det er jo noe mange liker ekstra godt. Det begynner å bli skikkelig kaldt nå ute og da er det som du sier godt å kose seg med kakao og ovnsvarme 🙂 Håper du hadde en fin tur Helge og ha en nydelig torsdag 😀

    2. helt enige i att vi må være mer tilstede og gi oss fine dager og fine opplevelser,ingen får det godt om en går rundt og bare er sure og grinete ,mot andre mennesker ,jeg har iallefall hatt en fin dag i dag

      1. Mornings, så bra at du har hatt en fin dag <3 Det er så lett å jage dagene avgårde, å trene litt på å være til stede tror jeg de fleste har litt godt av. Håper dagen din blir super i dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg