Man tager det man haver Ompotting

Der dukka sola inn vinduet og det er plussgrader.

Tok siste rest rundt drivhuset og døra gikk 5 cm opp. Har gått ned 0.7 % fett i følge vekta så da kommer jeg meg nok inn en gang til neste år 😀

Siden jeg ikke kommer inn i drivhuset og får hentet potter gikk jeg løs på en haug med rømmebokser ol. De funker dunder til å plante om i

Tomatene har hår på stammen og disse hårene blir røtter om de kommer i kontakt med jord. Da blir plantene mer robuste

Derfor planter jeg dem alltid dypt når de pottes om. Paprika derimot gjør jeg det ikke med. De plantes ikke dypere enn de står

Selv om jeg tror at jeg kommer til å huske hva jeg har plantet hvor, vet jeg at det ikke er tilfelle, så merking er veldig viktig

Så dypt planter jeg tomatene mine:

Søtpoteten vokser og gror, om ikke alt for lenge kan jeg begynne å ta av slips (plantestengler med blader) og sette de i vann for å rote dem. De som er i kontakt med jord har allerede begynt å rote seg

Nå begynner ene kjøkkenbenken å bli full av planter så det er på høy tid å få inn noen plantereoler når døra til drivhuset går opp.

Håper du har en fin dag <3

4 kommentarer
    1. Såpass flink du ja👏 Imponert. Langt unna det jeg driver med på «grøntfronten». Her er det bare en haug med grønne stueplanter…og litt blomster innimellom. Jobber med å holde liv i dem, for de er så hyggelige å ha her, og får det stort sett til. Nå må jeg vanne dem igjen…..så de ikke dauer…..

      1. Så hyggelig sagt, tusen takk <3 Well grønt er grønt og de krever jo tilnærmet lik behandling 🙂 Før døde alle grønnplantene jeg kjøpte, tilogmed kaktusene hahaha Kos deg med vanning og grønne planter <3

    2. Flink du, smart at du kan bruke de der til potter. Nå kan våren komme men jeg er sikker på at vi må sloss med snø, slaps og is noen få uker til. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg