Lag kompost hjemme på 18 dager

Kjære dagbok

Jeg kom over en video på YouTube som hevder man kan lage kompost på 18 dager og det er jo spennende å prøve.

Her er videoen:

 

Såklart gikk jeg i gang ettersom jeg behøver kompost

noen timer senere hadde jeg ligget og gresset som en utsultet geit på tomta og leita etter ugress og løv

og tørt gress

Lagvis av grønt og brunt og så vannet jeg mellom hvert lag

Tror det er lenge siden jeg har luka et halvt tonn ugress men såklart siden det

er lenge siden hadde jeg plenty

 

Har satt en bøtte med vann og brennesle også, det blir super gjødsel om sånn 14 dager. (den med lokk):

Ble søkkesvett men husket heldigvis solkrem, faktor 50 for sikkerhetsskyld

Nå skal komposten min stå i 4 dager med presenning over og etter det skal alt vendes annenhver dag.

Gjør ikke så mye om det tar en måned heller for min del, viktigste er at jeg fikk mindre ugress og løv og

mer kompost 😀 To fluer i en smekk.

 

Foresten tusen, tusen takk for alle de fine kommentarene og delingene på fb.

En gitarist uten band betyr fingrer som løper løpsk så da spilte vi inn coverlåta Little Wing med masse solo og greier. Jeg liker den låta skikkelig kul brekk sånn 3 og et halvt minutt ute i låta, elsker det <3

 

Her kan du høre den om du vil:

 

Well well nå skal vi lage pizzasnurrer og det gleder jeg meg ekstra til 😀

Og du…ha en super lørdag og tusen takk for besøket <3

 

 

3 kommentarer
    1. deilig med en skikkelig ryddedag i hagen da og i tillegg få masse til å lage kompostjord av =) jeg flytta en rhododendron,spadde opp en haug med høymoler og da var jeg ferdige :=) så kom datter og barnebarn så da tok vi hagefri og koste oss resten av dagen før jeg og mannen avsluttet med en time i saunaen :=) ha en fin helg videre da

    2. Bra løsning og dere er veldig kreative som vanlig. Fine bilder og en herlig tomt dere har. Bra låt. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg