Lag gratis gjødselvann som plantene dine vil elske!

Reklame | Lady August Art 🙂

God morgen

For en morgen. Sola har akkurat stått opp og det blir garantert en fin dag, det er jeg nesten sikker på

Fuglene synger, ekornene er ikke klar for frokost riktig ennå men snart og froskene kvekker om kapp i dammen

Siden ingen har stått opp bestemte jeg meg for å lage verdens beste gjødselvann til plantene mine; brenneslevann.

Plantene trenger jo næring gjennom hele sesongen så jeg lager flere slike bøtter i løpet av våren og sommeren.

 

Man behøver en bøtte, vann og brennesle

Jeg lar røttene stå og bruker toppene sånn at jeg har brennesle igjennom hele sesongen

Plukker ca en halv bøtte med brennesle

Husk hansker

Det ferdige neslevannet inneholder: nitrogen stivelse, kalium, kalsium, vitamin C, jern, vitamin B og K og proteiner. Dette vannet gjør plantene mer motstandsdyktig mot skadedyr og man får sterkere planter som ikke blir så lett syke.

Så fyller jeg opp med vann;

og legger noe over sånn at dyr og insekter ikke faller oppi. Så er det bare å vente. Rører rundt en gang om dagen i 14 dager ca.

Så enkelt og så fort gjort, vipps samabim har man gratis supergjødsel <3

Etter 14 dager siler man ut plantene og gjødselvannet blander jeg ut ca 1:10 altså en del gjødselvann og 9 deler vann

Plantene elsker dette og alle vil vel ha glade, friske plater? 🙂

Heiv noen settepoteter i noen bøtter i drivhuset og de vokser som bare det:

Hadde noe planker som skulle kastes så jeg skrudde de sammen og vipps ble det et rødbetebedd: 

Det er så koselig når det spirer og gror ute <3

Ps: gjødselvannet lukter skikkelig ille men plantene elsker det <3 så det er bare å finne frem neseklypa haha

Hva gjødsler du plantene dine med?

 

Nå er det kaffepause i sola. Håper du får en fin dag <3 og takk for besøket

Har fortsatt disse nydelige frokostsettene

Bruker dem hver dag, beste fasongen på kopp som jeg vet om og det sier litt <3

Her finner du meg på fb:

https://www.facebook.com/ladyaugustsbutikk/   <3 <3 <3

 

9 kommentarer

    1. For en energi du har med slikt noe. Det blir fantastisk godt resultat. Men det er artig og se hva du klarer. Ha en fin dag.

    2. det drivhuset er det beste du har investert i så glad i å så og dyrke som du er ,ja neslevann har jeg også laget ,lurer på om det blir for gammelt ? har en flaske stående som ikke har blitt brukt,

    3. Her kommer det til å gro noe veldig med all den gjødslingen og stell fra deg. Bare å glede seg til å spise av alt. Kos deg i våren. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg