Jeg gleder meg til å vise dere portalen jeg holder på med

Reklame | Lady August Art

den blir fin 🙂

Lager den av kvister og det er kjempespennende

I dag har jeg holdt litt på med å lage 2 små bedd på hver side sånn at jeg kan ha hønsenetting i bunnen og holde jordrotter vekk. Tenkte gå løs på den hønsenettingen i morgen 🙂

 

Foresten har du sett slike svamper som de har på fine spa? Det er egentlig en slags agurk som skal tøkes, fikk tak i den i dag på plantasjen så nå er den sådd:

 

https://www.plantasjen.no/svamp-agurk-luffa-cylindrica-525004.html

Nix sponsing såklart.

Og så er jeg blitt nominert av fineste Tove til å legge ut malerier i 10 dager, kjempekos, takk <3

Her er gårsdagens og dagens:

Jeg elsker å male månen, det er noe magisk med den synes jeg 🙂 <3

Kom en dame forbi i går mens jeg vannet litt vekster og så sa hun at hun hadde begynt å tenke på matsikkerhet, altså at hun skulle plante litt mat. Har du plantet noe mat?

Jeg har plantet nok tomater i alle fall og så et helt brett med blomster og urter og stuff. Når planter man vanlig agurk?

Håper du har det bra og tusen takk for besøket <3

7 kommentarer
    1. Spennende bilder, håper å se fler !

      Her er det et oppryddingsår, etter at hagen ble sørgelig forsømt lenge pga sykdom.

      Men mat har jeg, for i en del år nå har jeg hatt en bit i et andelslandbruk, og det er fint å være med å stelle og høste der også (selv om vi får hjelp av gartner) 😄.

      Mye godt å hente i naturen også 👍. Utrolig mye du har på gang – blir så gøy å følge med 🤩

      1. Det kommer nok flere 🙂 Tusen takk <3 Håper du er frisk nå <3 Så lurt med andelslandbruk 😀 Ha en god natt fine du og sov godt og drøm vakkert <3

    2. du kan forkultivere agurk i mars,april og mai .Disse måne bilda dine er så vakre :=)
      Jeg har sådd forskjellig ja og håper alt kommer og mer skal jeg så,må bare bli mai først ,nå melder dei kaldere dager igjen ,og da kan jeg ikke så rødbeter og poteter for dei liker ikke kulde ,men det haster ikke før17 mai

      1. Tusen takk fo info 😀 og tusen takk så kos at du liker bildene jeg lager <3 Jeg har planta poteter i drivhuset og de kommer som bare det, er meldt kaldere her også om nettene men ikke under null 🙂 Tenkte plante litt poteter i ikeaposer og sette de også i drivhuset. Så en plass at man kan plante poteter før siste frostnatt siden det er varmegrader i jorden selv om det er kaldt i lufta, vet ikke om det stemmer. Ha en riktig så god natt <3

    3. Fine bilder så klart så det der kan du. Håper det du dyrker av mat blir like fint og smaker like herlig. Agurk og tomat er gode saker. Selv satser jeg på mye gode grønnsaker fremover og lange sykkelturer. Ha en fin dag.

    4. Artig følge seg og alt du driver med! Agurksvamper???? Er det sånne jeg har på badet tro? De er supergode og varer i evighet. Mine svamper er fra Kenya. Lykke til med all maten. Jeg holder meg til litt spiselige blomster gressløk og persille. 🙂 Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg