Jeg er så glad! + mulig borgerkrig i heimen

Hei på dere.

Det har begynt å boble i hele kroppen! Glede <3

I dag sitter jeg med vokalopptak og det er alltid gøy

Morgenkaffen med nykverna bønner smakte himmelsk <3

I dag tidlig når jeg våkna nærmest hoppa jeg ut av senga for å sjekke søtpoteten, for den har begynt å spire:

Tenk at disse utvekstene skal bli planter som skal i et vannglass når de blir større og danne masse røtter for så å bli søtpoteter, fantastisk 😀 Ananasjordbærne har ennå ikke spirt men paprika og tomater er på vei:

Noen av dem har begynt å få 2 sett blader. Jeg elsker når det spirer og gror <3

Vi spiser brokkolispirer hver dag. Det er supermat for kroppen og det tar ikke mange dager fra jeg setter en slik bakke før vi kan begynne å klippe av den:

Har alltid 2 bakker slik at de overlapper hverandre, på den måten blir vi ikke tom.

Kjøkkenbenken begynner å bli for liten så etter den frosten som skal komme nå og når det tiner isen utenfor skal jeg hente inn reolene fra drivhuset. Vasket vinduene i spisestua i går og byttet gardiner der så er det klart til innrykk av en haug med plantereoler

Kjøkkenbenken:

Klarte å få urinveisinfeksjon etter en pose bamsemums og det ble den våkenatta. Fy skjiten det gjorde vondt! Så nå er jeg på null sukker og null hvetemel og det hjelper. Eneste er at gitaristen har begynt å se sånn veldig på godisen min! Veldig!

Jeg sa det til ham for sikkerhetsskyld: “Rører du den….Da blir det borgerkrig i heimen”

Uheldigvis kan jeg ikke spise noe der før jeg er helt bra og det kan ta noen dager.

Tror jeg går og finner noe frukt å tygge på, kan hjelpe mot sug etter småsnop.

Englebassene har vært hjemom en tur og jeg har lært så mye nytt om proteiner og så har jeg fått låne en vekt som forteller hvor mye muskler og fett og vann denne kroppen inneholder og så lærte jeg at midjemålet for kvinner skal være under 80 cm. Er det over tyder det på at man har fett rundt organene inne i seg og det kan gi diabetes og mange andre sykdommer, med andre ord; jeg må ned i vekt ettersom mitt midjemål var 88 cm. Passer jo greit å være på null sukker for da er jeg nede på under 80 cm på et lite blunk 😀 vi nærmer oss jo også den tiden på året hvor jeg kryper mer ut og er mer aktiv, gleder meg såååååå til vår, gjør du?

 

CU <3

 

 

8 kommentarer
    1. Gleder meg veldig!!!! 🥰 Så mye fint som gror hos deg. Er forresten broccoli -spirer sunnere enn alfalfa -spirer eller hva det heter? vet du?

      1. 😀 da er vi to altså <3 <3 <3 Begge typene spirer har lavt kaloriinnhold og høyt næringsinnhold. Brokkolispirer inneholder et stoff som heter glukosinolater. Dette stoffet brytes ned og er med på å transportere ut uønskede stoffer av kroppen vår. (mener å huske at det kun er brokkoli som kan det) Men begge inneholder antioksidanter, mineraler og vitaminer. Har troen på å spise variert. Har endel andre spirer som jeg også skal prøve selv om brokkolispirer er en favoritt her hjemme 🙂 <3 klemme <3

      1. Ja ikke sant 😀 I dag sådde jeg tagetes i et druebeger og heiv ut i snøen. Tusen takk og kos deg med ettermiddagen og kvelden <3 stor god klæm 🙂

    2. gleder meg jeg også ,og som det spirer hos deg ,jeg har ikke sådd noe ennå men det blir :=))det midjemålet nå har jeg gått for 0 snop siden nyttår ,masse grønnsaker droopper å spise om kvelden går tur og trener men lite skjer ,hmmm må nok en vår til så jeg får begynne å jobbe i hagen

      1. Går og venter hver dag på at spirer skal komme opp, det er så spennende 😀 Mesteparten av det jeg skal så er i mars så nå blir det morsomt fremover. Våren gjør jo automatisk at man fordeler tynga litt bedre. Vi er ganske heldige som liker å holde på litt i hagen for da er det bare ++ for oss 😀 Jaaaaa til vår i en fei 😀

      1. Bare hyggelig 🙂 Brokkolispirer inneholder gjerne mer fører, omega-3, omega-6 og mono- og polyunsaturate fettsyrer enn vanlig brokkoli.
        Brokkolispirer har en høyere mengde av B-vitaminer, som er ganske viktige for celledeling og metabolisering og best av alt det at kun en liten uke for å begynne å høste dem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg