Jag har jo ikke villet si så mye

om det, siden det kun er en måned siden.

 

Men det jeg kan si er at jeg har tatt et valg som for meg kjentes riktig

og til nå tyder alt på at jeg tok det rette valget.

 

Det aller beste er at det er superenkelt, kun en ting jeg behøver hver dag og godt er det også

 

Etter en lang prat med overlegen ved sykehuset var han klar i sin tale, jeg måtte fortsette på

immunmedisinen som setter ned immunforsvaret.

Han sa jeg var en av de som er dårligst og måtte ikke slutte

Det var et vanskelig valg for kroppen danner antistoffer etter kort tid noe som gjør at man aldri mer kan få den medisinen igjen. Jeg valgte likevel å slutte etter mye tenking.

 

Jeg oppdaget noe viktig for noen år siden

En Nobelprisvinner som hevdet at nesten alle sykdommer kan kureres med riktig ph.

 

Første gang jeg prøvde det ble jeg frisk, som ved et mirakel.

Minuset var at det var så mange begrensninger på hva jeg kunne spise at det holdt ikke i lengden.

 

Jeg har prøvd ut mye forskjellig og kom frem til at masse appelsinjuice og smoothie gjør samme jobben.

Behøver ikke å begrense kostholdet, kun ha i bakhodet forhold mellom de forskjellige tingene jeg spiser og drikker 😀

glad

 

Kroppen er som en maskin som trenger rett ph for å fungere, det er sammensetningen som gjelder tror jeg.

For eksempel spiser jeg sjokokuler, behøver kroppen mye appelsinjuice. Jeg trodde også at brød var noe jeg ikke kunne spise, men med et stort glass smoothie eller appelsinjuice fungerer det dunderkrutt.

 

Et glass brus og sjokokuler fungerer ikke, funker ikke for meg.

 

Her er noen tips til ting som jeg mener er bra å blande inn i kostholdet :

 

  1. Juice/smoothie
  2. broccoli
  3. gurkemeie, hvitløk, ingefær, chilli
  4. avkjøl all pasta i kaldt vann (da stiger ikke blodsukkeret til himmels og kroppen har det mye bedre, faktisk fungerer pasta da nesten som knekkebrød
  5. prøv å bli litt flinkere til å ha salat til maten litt oftere
  6. spinat (ja jeg vet at det smaker ikke sjokokuler men det går å blande inn i noe middagsmat, jeg har faktisk blitt flinkere til å bruke spinat, mest takket være englebassen)

Jeg har disse tingene i bakhodet, det betyr bare at jeg er mer bevisst på at kroppen er en maskin som trenger de rette tingene. De fleste dagene inneholder kun en ting på lista ovenfor, nemlig juice/smoothie.

 

Når man finner en god søt smoothie gjør det at jeg får mindre lyst på smågodt og sjokolade av en eller annen grunn, kanskje fordi den er så søt og tykk at jeg blir litt mett?

 

(et deilig lite mellommåltid med vaniljekesam)

Det er så mye godt man kan spise som man glemmer at finnes

 

Noen ting du kanskje ikke visste:

 

Godt humør er bra for en god ph. Når du krangler eller blir lei deg synker ph’en i kroppen.

Om du har kroniske plager og trener så blir du kanskje syk etterpå? Jeg gjør alltid det, kjennes som jeg har begynnende influensa. Når man trener synker ph’en i kroppen har jeg hørt og man føler seg dårlig. Derfor er det lurt å begynne forsiktig, for når man trener jevnt over tid er det veldig bra for en god ph.

 

En god døgnrytme er bra for en god ph

 

 

 

Men du nå må jeg løpe, skal nemlig ut en tur:

 

 

Ha en nydelig dag kjære du og tusentakk for besøket og velkommen igjen <3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jamme er du modig som setter i gang på din måte. Men vi kjenner gjerne oss selv best! Ønsker deg all lykke til med fortsettelsen. Likte den tegningen der. Så fin hun ble med litt farger rundt midten! Kloke råd du gir her for jeg tror vi alle trenger både frukt og grønnsaker hver dag. Klem til deg 🙂

      1. Jeg hadde jo prøvd et halvt år med riktig ph og medisin og resultatene var helt forskjellig fra kun medisin, så jeg visste det fungerte. Det jeg ikke visste var hvor godt det kom til å fungere. Til nå har det fungert dunder, nå gjelder det ukene som kommer men jeg har ståtro 🙂 Tusen takk vennen min <3 Grønnsaker og frukt er bra for kroppen, sånn er det bare <3 stor god klæm og ha en fiiin dag <3

        1. Jeg regnet med at det ville gå bra, hørtes jo veldig lovende ut når vi snakket sist. Vi må ta en “cafe-tur” igjen snart 🙂 I helga. Kaffe og kanskje en kakebit. Og skravlings 🙂

    2. Jeg har tro på det med ph. 😊Takk for tips.💕 Jeg tar jevnlig natron i vann. Det smaker litt emment og rart, men det går an å ta bare litt natron i et stort glass med vann og ta flere glass i løpet av dagen. Spiser også mye grønnsaker. Flott at det har funket å slutte med den medisinen. Tøft gjort å ta et slikt valg når du vet at du ikke kan begynne med den igjen.🥰

      1. Herlig, jeg også 😀 Natron altså? Det har jeg ikke prøvd men det høres rett ut. Har hørt om endel som trener som bruker bakepulver i vann, men det smakte ekkelt haha Så flink du er 😀 Jeg prøvde jo dette ut i kombinasjon med medisin og fikk resultater ingen skjønte noe av så jeg visste det virket. Det jeg ikke visste var om det fungerte godt nok, men det ser jeg jo nå og i ukene som kommer. Normalt begynner vi å bli syke uka før vi skal ha påfyll og det er nå 5 uker siden 😀 <3

      1. Hvis du tar deg tid å lese så anbefaler jeg ingen å avbryte sine behandlinger/medisiner. Dette er min erfaring og den fungerer dunderkrutt for meg!

    3. jeg krysser fingrane for deg og håper det fortsetter å gå den rette veien :=) spinat er lett å dyrke,det kan du så ute,jeg sådde i drivhuset (kald drivhus ) i høst og nå er jeg der og høster store fine blader annenhver dag :=) så store blader får en ikke i butikken

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg