I går ramlet håret av i store klumper

Fyttiskjiten.

Tror jeg hadde enorm b12 mangel og så etterfarget jeg håret. Du vil ikke tro hvor mye hår som bare datt rett av. Det har vært sånn siste uka, sluken i badekaret gikk helt tett i begynnelsen av uka og det sier litt.

Håret var helt løst ved rota, kunne bare plukke det av. Gitaristen sa at det er jo fint og være skinnhead eller hva det var når det er sommer, jeg er ikke helt enig.

 

Var skikkelig redd i dag tidlig om alt håret hadde løsna og lå på puta men heldigvis hadde jeg litt igjen.

Tror ca halvparten av håret bare løsna.

Fikk fortgang og fikk tatt b12 sprøyta i dag og en blodprøve

Well, var bare en ting å gjøre, klippe håret :

Klipte det selv og fikk litt hjelp av englebassen bak. Hvis du synes jeg har ekstra store armer så er det bare fordi jeg trener styrketrening 3 ganger i uka og det begynner å gi litt resultater 🙂

Sveisen ble bra den, jeg er fornøyd i alle fall bare av å ha litt hår på planeten

(Holder hodet litt bakover for da blir dobbelthaka vekk)

Kryss fingrene for meg at det som er igjen holder seg fast i topplokket og ikke løsner 🙂

 

Fikk pottet om 19 plommetomatplanter i dag:

Begynner å ligne en jungel i stua men sånn er det bare for det er meldt null grader 2 netter denne uka.

Og så var jeg innom Jorunn og skravla litt og slurpa kaffe og hun hadde kjøpt setteløk så jeg dro med gitaristen og så kjøpte vi en pose vi også

Noen som har tips til planting av setteløk?

Synes du jeg kledde kortere hår? (si: ja)

Tror du resten faller av? (si: nei)

Nå må jeg løpe å lukke drivhuset sånn at plantene der ikke fryser ihjel til natta

CU og takk for besøket <3

 

 

 

16 kommentarer

    1. Huff da…. hårtap er ikke morsomt! Godt du fikk tatt B12! Og klipp av hårete blei jo veldig fint det 🙂

      Og det spirer som bare det hos deg! Og det vokser hos meg også! 😀

      1. Nix, skikkelig, skikkelig kjipt men fikk ny sveis så aldri så galt at det ikke er godt for noe 🙂 Tusen takk snille deg <3 Sååå morsomt, det er så superkoselig å se at det har vokst litt mer hver eneste dag 😀 <3 Ha en nydelig kveld <3

    2. Håret ser kjempefint ut det.. men håper du fikk stoppa videre håravfall med påfyll av B12 ! Oj så bra det spirer og gror hos deg da.. Har bare kjøpt en blomst på verandabordet foreløpig jeg.. Tror det går bra med håret..og du var superfin med kortere syns jeg 🙂 Setteløk har jeg ikke greie på.. men håper du får noen bra tips ! Klem og fin uke videre <3

      1. DET håper jeg også, håper skikkelig mye. Tusen takk <3 Koselig med blomst til verandabordet 🙂 Har ikke kjøpt noen blomster men noen urter har jeg kjøpt 🙂 Spennende å prøve setteløk 🙂 Stooor god klær og ha en nydelig uke fine deg <3

    3. Oh shit..hørtes ut som en skikkelig ekkel opplevelse 😲
      Sveisen ble lekker den 🤩 og du blir IKKE å miste alt håret – og jeg krysser fingrer, tær, føtter, armer og bein, og skjeler med øya i samme slengen for å være på den sikre sida 💖

    4. Uff det er ikke morsomt når man mister mye hår, man blir jo bekymret for om det skal bli igjen noe. Nå ser det jo ut som om du har mye hår igjen da, og JA og ATTER JA du er fin med kortere hår 🥰

      1. Veldig spent på neste hårvask for det løsnet noe voldsomt da jeg vaska det. Tenker jeg prøver å vaske det i morgen eller dagen etter. Har ikke mye hår igjen ca halvparten men det er nok heldigvis 🙂 Tuuuusen takk <3 <3 <3

    5. du ble fin ,å misse håret er ikke gøy ,håper du ikke misser mer no da :=)skal si du har en skikkelig avling ,så spennende ,.Stua lyt en ofre noen dager ja ,hva gjør en ikke for god mat i egen hage

      1. Tusen takk 🙂 Nix skikkelig kjipt men håper resten sitter fast. Ja vi skal lære oss å lage tomatsaus, ene englebassen og meg så vi bestilte frø og jeg plantet 🙂 Enig, alt skal jo ut om ikke veldig lenge, en knapp måned 🙂 <3

    6. Kjøpte masse nye planter i går, ikje for å setteut, men bare fordi eg følte behov for å ha noe nytt grønt hjemme, masse fine planter <3
      var på shopping med prinsessen i går og brukte MYE penger 😀 men vi koste oss <3

      I dag skal vi potte litt om og vi skal shoppe litt mer, for koffor ikkje – skal på Rituals og så skal eg finne en fin boks med lokk å hente hjem Fendi <3
      Hun skal stå i hyllen sammen med Buffy og Tussi, de må likssom være sammen, selvom de har englevinger og flyr rundt og tøyser og tuller der de er <3

      Eg mistet jo håret mitt for 2 år siden, det er kommet tilbake, men er jo ikkje samme hår i det hele tatt desverre, Eg har alltid hatt masse hår og nå har eg bare veldig tynt og sånn boblengde,litt kortere enn deg
      Det blir likssom ikkje sånn langt lengre, og det er greit nok, bare lei av at det faller sånn av. Noen dager vil eg klippe meg helt kort, andre dager vil eg spare på fjonene…så sånn er det bare
      Du var veldig fin <3

      1. Hei vennen min <3 Så herlig, det er godfølelsen det å shoppe masse planter 😀 Håper du kosa deg med å potte om og så godt og få Fendi hjem <3 Håravfall er lite gøy men kortere sveis er jo deilig, i alle fall synes jeg det 🙂 Tusen takk fineste deg og stooor god klæm <3

    7. Har du hatt covid? Håravfall etter infeksjoner er vanlig ca 3-4 mnd etterpå. Jeg var syk i høst og i jula og har mistet mye hår nå.. Det er skremmende, men på apoteket sa de heldigvis at det er vanlig bare det tar tid før det kommer tilbake. Gjelder visstnok mange etter korona. Ta oljer og tran, b – vitaminer så krysser jeg fingrene for at vi begge får håret vårt tilbake snart 🤞☺️

      1. Hei Eva 🙂 Nei har ikke hatt covid. Leste det at endel mister hår etter covid. Du skal se det blir in med tynt hår ettersom så mange kanskje mister endel hår 😉 Hvor lang tid tok det før det stoppet hos deg? Skal få sjekket b-vitamininnholdet i denne kroppen hos legen 🙂 Tusen takk <3 Ha en fin dag <3

    8. Håper det har stoppet opp nå med det håret??? Ille når det bare faller av liksom. Jeg har hatt litt av det der når jeg var for blodfatting, men det grodde ut igjen heldigvis. Mitt ble bare veldig tynt, og det var hår overalt i huset. Ikke gøy. Føler med deg. Klemsiklem.)

      1. Nix, men skal til legen i morgen. Faller ikke så mye av som i starten heldigvis 🙂 Får sjekke i morgen hva jeg mangler eller hva som er galt 🙂 Håper de har en pille mot det, helst med bringebærsmak 🙂 Blodfattig altså, kanskje jeg ikke har så mye blod som jeg tror. Kanskje ikke rart siden de har drevet i årevis og tappet ut blod og aldri fylla på noe særlig 😉 Tusen takk og god klær <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg