I går fikk jeg en flått på meg

Kjære dagbok

 

Har vært skikkelig krise helt siden i går.

Hadde ikke tid å blogge for jeg var ute og dreiv med landliv, altså dyrking på landet og det er jo fint.

Riktignok er det bare et steinkast til sjøen men land er land 🙂

Jeg storkoser meg når jeg graver i jord og planter og alt sånt. Uheldigvis er det meldt sånn ned til null grader noen netter nå så spørs om jeg må ta dyna til gitaristen å pakke rundt plantene.

Alt gikk skikkelig bra, helt til jeg på ettermiddagen gikk inn og på do. (det også gikk bra) men etter meg skulle englebassen på badet og da oppdaget hun en flått som hadde falt av meg rett ved doen.

Fyttiskjiten, det var bare EN eneste person som kunne dratt den der inn og det var meg, siden jeg var den eneste som hadde vært ute. Jeg kunne svimt av på flekken!

Skulle egentlig blogge i går men all tiden gikk med til å desinfisere kadaveret.

 

Tror jeg lå flere timer i kokende vann sånn at jeg var rød som en hummer og hadde fått svømmehud på fingrene og tærne,

tok nemlig ingen sjanser. Har man først fått en flått kan det fort være mange flere.

Såklart begynte den ene hjernecella som er hyperaktiv å tenke på den flåtten, selv om jeg ikke gjorde det, jeg holdt nemlig på å se et program på YouTube om å plante i slike kasser.

 

Det kjentes som det kravlet all over hele kroppen resten av den dagen, derfor jeg ikke blogget,

hakke sjans å konsentrere meg om ord når det kjentes som det krøyp og kravlet på steder vi ikke nevner med navn på offentlige steder.

 

I dag har jeg avbestilt alle legetimen mine, har nemlig slutta med leger, endatil så glad jeg er i dem

Tipper jeg kommer til å bli savnet, men shit happens Av og til må man bare gjøre det man tror er best.

Har i alle fall tenkt å kanskje begynne på et par postkort til de legene jeg pleier å være mest hos, tenkte å tegne litt kanskje

Gjelder å muntre dem litt opp i disse tider og ikke bare gi dårlige beskjeder.

 

Well well  Gitaristen fikk hoggtenner for litt siden så jeg sitter egentlig å lager refreng på en låt

Når han har det uttrykket der gjelder det å 1: finne usynlighetskappa eller 2: lage et steike bra refreng som vi sier i nord,

satser på det siste ettersom jeg har gul og svart topp på og ligner en diger forspist veps og er alt annet enn usynlig.

 

Lagde nemlig et stort brett boller med og uten romkrem og så spiste englebassen og jeg helt til magen sto ut som en ballong:

toppa dem med melisglasur, DIGG

 

Nå må jeg løpe og fortsette litt.

Håper dagen din har vært bra <3

Har du spist boller i dag?

 

CU og tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

 

11 kommentarer
    1. Fantastiske tegninger 👍🏻😁
      Niks, ikke spist boller, men jeg fjernet en ekkel flått på katten for to dager siden. Grøss! Katten sitter musestille mens jeg holder på, for den misliker kløende flått. Mennesket er redningen.

      1. Tusen takk! ;D Nå ble jeg glad <3 Flått er noe skjit, pleide å ha mange på dyrene våre før så det var en evig plukking eller skruing for å få dem hele ut. Nå er det jo nesten ingen siden vi ikke har dyr mer, men siden jeg har stått på hodet i hagen hele dagen i går er det kanskje ikke så rart. Ha en god natt fine du <3

    2. Nei, jeg har ikke spist boller i dag. Men jeg har drukket to kopper kaffe mocca 🙂
      Den flåtten høres ikke noe kjekk ut å ha med seg inn nei, og jeg kjenner igjen den kravlende følelsen på kroppen. Har det prikk likt. Har vurdert å vaksinere meg. Skal høre med legen om det neste gang jeg selv skal dit 🙂
      Hyggelig av deg å tenke på å muntre opp legen(e) din(e) 🙂
      Klem ♥

      1. Nam, mocca er så digg 😀 Flått er oppskrytt, kjenner det kravler bare jeg tenker på dem. Vaksine er nok ikke dumt. Vi burde hatt det da vi hadde mange dyr for de dro de med inn hver dag liksom, men nå er det ikke mye lenger. Ja hør med legen, han vet nok, de pleier være kloke 🙂 Hahaha ja tenker jo litt over middels på dem, siden jeg liker leger ekstra godt 🙂 Goood klæm <3

    3. Hyggelig med litt hagearbeide.. men etter vi flytta fra huset er det bare et par krukker med blomster som må vannes i løpet av sommeren 🙂 Ekkelt med flått..tror aldri jeg har sett det på ekte.. og håper ikke jeg gjør det heller.. Herlige tegninger og di bollene..nam ! Klem til søte deg <3

      1. Alt har sin sjarm, det enkle er ofte koselig det også for det er mye mindre jobb 🙂 Har du ikke? Her er det mye for rådyrene har de på seg og så faller de av når de har drukket masse blod og vipps mange hundre kanskje tusen miniflått. Tusen takk <3 Bollene var nydelige men gjorde litt vondt, kanskje for jeg spiste alt for mange på en gang hahaha stor god klæm <3

    4. flått liker jeg ikke ,den biter seg fast på meg hvert år ,men det blir ikke mange fjellturer i år med den vonde foten min så jeg håper jeg slipper flåtten jeg da ,du skal være glad den falt av deg,mann blir ikke syk av dem som bare klatrer litt på huden hi hi .Har nok ikke spist boller,men spiste nettopp en skål eplemost da :=) det var godt,så får du dekke til plantekassene dine med fiberduk og håpe dei tåler litt kulde,jeg bærer mine ut i drivhuset om dagen og inn på gjesterommet om kvelden :=) for vi har nattefrost ennå

      1. Gjør den?! Jeg har kun hatt en flått og den fikk jeg tak i med det samme den beit. Krysser fingrene for at foten blir god og for at du får brukt den og ikke får flått 🙂 Eplemost er jo såååå godt, englebassen lagde det en gang med vanilje, supergodt 😀 Takk for tips skal ut og snu den komposten i morgen uansett vær og da kan jeg hive på litt duk 🙂 Har også noen jeg flytter på enda, det er nok lurt. Spent om plantene mine overlever natta i natt. Sov godt <3

    5. Så veldig flott var det ikke men slikt skjer. Det er mangt som lever i jorda og som kan skape guffe. Skal jobbe i morgen og torsdag. Kjøpte balkongflagg i går så nå er jeg klar både for 1 mai og 17 mai + andre flaggdager utover. Det er 15 av dem i løpet av året men ingen i september, oktober eller november. Ha en fin dag.

    6. Ikke noe flått her, og ikke noe boller heller, men masse sjokolade. Og det fortjener jeg 🙂 Vært veldig flink i dag. Jeg har aldri hatt flått skrudd på meg, heldigvis 🙂 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg