Hvis tingene dine ikke gjør deg lykkelig, pakk dem ned og la de gå

til noen som kanskje kan blir lykkelige med dem.

Dama som kom på det der er genial!

Tenk at man kan rydde seg til et lett og lykkelig sinn, utrolig sier jeg!

Hun er sett av millioner av mennesker og folk er helt gale etter ideene hennes, ikke rart spør du meg.

 

Det hele handler om å holde hver enkelt ting du eier i hendene og tenke “gjør denne tingen meg lykkelig eller glad?”

 

Tenk på hvor mye ting vi har og hvilken ulykke de gjør for humøret når det blir kaos i tingene.

Hva er vitsen med å ha ting bare for å ha dem?

Pakket i esker all over og smekkfulle skap og skuffer man ikke finner det man behøver.

 

Jeg ble så inspirert at jeg heiv meg rundt.

 

Fikk gått igjennom garderoben min i går og for å si det sånn så burde jeg vært skikkelig ulykkelig.

Fylte 3 sekker stapp full med tøy jeg ikke føler meg bra i og ikke blir glad av.

Men etter det du, kjente jeg meg som en fjær av lykke,

akkurat som det å få det vekk gjorde noe med sinnet mitt, tro det eller ei.

Det ble så luftig og fint

 

Så forsatte jeg på kjøkkenet men da ble det bråstopp, er sjuk skjønner du

men i dag, da var jeg i gang igjen.

Og nå begynner det å hjelpe (ikke at gitaristen ser det ennå men det gjelder å ha det store bildet inne i planeten)

Etter å ha vasket og ryddet 6 store skuffer,

har jeg en hel stor skuff ledig! Slå den du, det har ikke hendt så lenge jeg kan huske.

Vanligvis gjelder det å ta god fart for å få igjen skuffene så fulle er de.

 

Hadde 13 gryter…og 4 kokeplater. Det sier litt hvor tett man kan bli i bollen.

Ikke sjans å få den skuffa igjen og fikk du den igjen var det bare å glemme

å prøve å få den opp igjen uten en halv times lirking og luring og med masse nordnorsk banning.

Men nå du er det som en drøm

 

Her er foresten dama bak min ryddige garderobe og snart velorganiserte kjøkken

(tenk at jeg ikke har funnet henne før nå!) Well her er hun:

 

Kom til å tenke på hvorfor stor kraft ting vi eier egentlig har.

Ta badet for eksempel. Vet ikke hvordan det er med deg men her er det sånn

100 shampoflasker, fuktighetskremer, ansiktsvann, renseprodukter,

deodoranter og you name it. Hvorfor bruke så mye penger på alt det når man heller

kan kjøpe et bra produkt man er glad i? Billigere er det også.

Og hvorfor har jeg 26 tykke gensre når jeg bruker kun 5-6 av dem.

Jeg tror denne ryddeprosessent gjør noe med hele forbruksmentaliteten inni bollen.

Og akkurat det kunne ikke kommet et sekund for tidlig.

 

Man blir mer opptatt av kvalitet og hva som gjør en glad og kanskje slutter å handle ting bare fordi..?

Her er min daglige garderobe, nå kun med klær som gjør meg glad:

I skuffene har jeg tanktopps og tights og i eskene litt kjoler og småting som belter og

slikt men bare de tingene jeg er glad i såklart.

Legg merke til alle de ledige hengerene.

Måtte kjøpe en pakke hengere til i forrige uke fordi garderoben var smekk full

og nå behøver jeg ikke dem engang.

Kan heller kjøpe meg et plagg innimellom som gjør meg glad.

Gjett en gang hvem som hadde en dullion dongeribukser som gjorde meg ulykkelig?

Når det er 15cm mellom knappen og knapphullet sier det seg

selv at man ikke akkurat er lykkelig med det plagget.

Og mange var bare trange og ufyselige ekle å ha på selv om de så ganske bra ut på hadde de ingenting med lykkelig å gjøre så de måtte gå.

Men nå du er alt det der med klær en drøm og etterpå er kjøkkenet en drøm også.

Har planer om å gå igjennom hele huset på litt sikt, få et organisert fint hjem. Har begynt å grue litt til badet men skal overtale englebassen til å hjelpe til ettersom hun har et tonn stuff der også og siden man ikke bør kaste andre sine ting og sånn.

 

Håper du har en meningsfull lørdag <3

Det har jeg, firkløver, Pepsimax og organisering og rydding mens gitaristen kjører litt søppel og henter ved.

Tror dette blir fantastisk bra <3

 

Ble du inspirert til å få hjemmet ditt fint og ryddig med ting du er glad i nå? (si: ja)

 

CU mye å gjøre såklart <3

 

 

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Veldig enig , man blir sliten av for mye ting.. Vi fikk jo rydda mye da vi flytte fra hus til leilighet.. men fortsatt en del ting vi kan kvitte oss med..mye bedre å ha få ting som man liker veldig godt 🙂 Lørdagsklem til deg <3

      1. Ja er ikke det rart? Og så er shopping terapi om man er litt nedfor i humøret.. motstridene synes jeg. ENIG, så det er mitt nye mål, ha noen ting man er glad i istedet for en dullion ting man må stive vekk 🙂 Goood lørdagsklæm tilbake <3

    2. Ja, jeg ble veldig inspirert! Klesskapet er den store stygge ulven her også. Jeg ble ganske flink ellers, da jeg bodde på 45 kvadrat. Nå bor jeg på ca 70, og her har jeg god plass. Det skal ikke fylles opp heller – i tilfelle jeg flytter tilbake til 50 kvadrat neste gang jeg flytter. På badet er det for mange flasker, men jeg bruker aloe vera produkter og skal kutte ut det meste annet etter hvert. Da slipper jeg å ha en “Dullion” ulike ting, som du skriver! Herlig innlegg! 😀

      1. Så bra da 😀 Det er så fort gjort at det blir fullspekka av ting og tang. Det med å satse på et merke eller noen man liker kjempegodt er superlurt tror jeg og de aloveraproduktene dine høres jo supre ut 🙂 Greit å ha det man behøver og rydde ut resten eller bruke det opp og ikke kjøpe mer av det. Tusen takk Kari <3

    3. Deilig å få ryddet litt. Jeg er lykkelig etter tur i skogen og kake og sjokolade, og is, og sjokolade igjen etter takeawaymat 😀 For en god dag 🙂 Jeg kjøpte meg en veldig trang, men fin bukse i går, håper jeg kommer til å bli LITT lykkelig av den når jeg får presset den ut litt 😀

      1. Ja det er helt fantastisk fint, kjenner hele humøret er 10 hakk bedre og det var ganske bra fra før endatil 😀 Ohh så deilig 😀 Har ikke vært utenfor døra i dag, fortsatt syk eller var en tur på Sommerbutikken og bunkra opp søplesekker og masse såpeting og kluter og kaffe 🙂 Kjøpte du trang bukse altså? Jeg heiv alle mine så nå har jeg nesten ikke bukser så fra nå av blir det mest tights og de blir aldri trange heldigvis. Håper det er superstretch i din sånn at den er god å ha på <3 gooodklæmmesøsklæmmen <3

    4. Å rydde er en fin ting – enda bedre er og kaste noe av det man har. Tok en titt i boden min i dag og der var det var mange ting. Kjekt å ha tenker jeg og lar ting ligge. Så flinke dere er, intet er som god plass i skuffer og skap. Det ble en pizzabit i dag ellers tenkte jeg på fisk til middag i morgen. Ha en fin kveld.

      1. Jepp, enig 🙂 Kjennes som jeg har ryddet meg lett som ei fjær (tror jeg må gå på vekta og sjekke) 😉 Jaikke sant men om man har så mye at man ikke aner det engang ligger det bare og støver vekk. Jeg fant en varmeovn med feste under senga og det var flaks for behøvde en så nå er den skrudd på plass 🙂 Har gjort klart til koppene i skuffa og kvittet meg med de jeg ikke er glad i og da ble det god plass 🙂 Pizza er godt, her ble det pirzzaboller fra fryseren, tror jeg ble litt bevist det der med å bruke det man har og beholde og kjøpe ting som gjør en glad 🙂 Greit å sette opp litt menyer, tror vi skal ha takosmørbrød i morgen med salat, gleder meg alt 😀 Ha en fin kveld og tusen takk 🙂

      1. Oyyy såå koselig å høre Lillian 😀 Og du har vært i Afrika! Søkkimponert. Lengste jeg har vært alene er på kjøpesentret her i nærheten, eier nemlig ikke kompass inni bollen så jeg kommer et helt annet sted enn jeg skal, uten unntak noe som kan være spennende 🙂 Ha en nydelig kveld og takk for besøket og velkommen igjen 🙂

    5. fornuftig å rydde innimellom,ha vekk det en ikke trenger eller bruker :=) gjør det jeg også innimellom,ikke organisert som det du nå gjør,men litt innimellom når jeg får det for meg :=) ble bra dette da

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg