Hold rådyrene vekk fra hagen, enkelt og greit

Hei på dere

Er det mulig å bli for sliten?

Starta dagen med dårlig nytt på nyhetene så det ble pannekaker til frokost.

Pannekaker er aldri feil 🙂 Etter det gikk jeg ut og lagde masse mer woodchips og så dro vi og handlet

 

Siden det kan være lurt å bunkre opp litt ekstra mat, kjøpte jeg 4 poser med sjokokuler De var på tilbud til 22.90 på Coop ekstra, DIGG

Etter det dro jeg for å kjøpe min helt nye bekjempelse mot rådyr som spiser opp alt i hagen, nemlig denne:

Under 200 kroner for den på Biltema, håper den fungerer 🙂

Kom nemlig over en oppskrift som rådyr riktignok ikke liker:

en eggeplomme+ 1 skje (usikker på om det var en ts eller en ss) bakepulver + 1 liter vann og så er det bare å mikse det sammen og sprøyte over hele hagen.

Her er linken til den siden: https://www.youtube.com/watch?v=NRsBrswGj54

 

Tipper det skal bli hyggeligere å dyrke litt grønnsaker fra nå av 🙂

Nå skal jeg trene, enda det kjennes som jeg er tygd og spyttet ut igjen. Fyttiskjiten man blir bra mørbanka av å holde på i hagen.

 

Well well life is life

og etter trening er det et deilig bad og så sjokokuler og helg.

God helg <3

10 kommentarer
    1. Rådyr er veldig søte, men også veldig lure… Håper virkelig at det fungerer, for det er noe skit når de eter opp alt som kommer opp av jorda. Hmm, og pannekaker er aldri feil nei 😉

      1. Ja de er søte men de er skikkelig glupske for de spiser alt, tilogmed chilibeddet tok de (tipper det var varmgang i eksosanlegget når den skulle ut hahaha) Veldig spent på om det fungerer 🙂 Enig <3 Goood helg <3

    2. Lurer egentlig på om rådyr liker pannekaker? De besøker hagen din ofte har jeg inntrykk av og om du spiser pannekaker like ofte veit jeg ikke. Men hold de vekk fra hagen og gi de ikke for mange pannekaker. Naturen er rar og vakker. Deilig med sola og at det blir mere og mere bart. Her fikk visa lufta seg grundig i formiddag, lørdag er handledag men alt med måte. Men Rusta, Spar og Ark fikk besøk….do it evvry week.. Ellers er jeg sikker på at alt gror fort hos deg. Ukene går unna så snart er halve mars her, i vår familie er det 8 som har bursdag i mars. Tror jeg skal gå en tur ut, tar det som trim og det er mye vitaminer i sola. Unn deg noe søtt i kveld. Ha en fin kveld.

    3. der jeg dyrker måt har jeg hatt opp gjerde så hjorten ikke kommer til og det fungerer iallefall helt supert ,kan jo plante blomser på utsiden om en ikke vil se på gjerde og sett i en fin port.Ja det er dystert det som skjer i Ukraina nå ,skjønner ikke hvorfor noen skal krige for å få mer ,Putin er ikke riktig navlet .
      Bunkra litt i går men det ble litt ekstra mel,havregryn,knekkebrød og sardiner hi hi ,kan jo kjøpe suppeposer også og spaghettisaus,pasta og ris ,så har vi litt

      1. Lurt, vi har ikke lov å sette opp gjerder her. Men skal få fatt i blodmel også 🙂 Lurt at du handler inn litt ekstra mat, det gjør vi også 🙂 Det er bare vondt det som skjer, skikkelig fæle greier

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg