Har du en koselig jule- og eller adventstradisjon?

Himmelen var så rar i går Det var så kaldt at det knaket under skoene da vi gikk ut til bilen, liten svipptur er koselig. Den mørkeblå skyen gikk i begge retninger så langt øye kunne se, aldri sett en så lang sky før.

Nå er adventstiden endelig offisielt åpnet. Adventstjærnene er på plass og adventsstaken lå nederst innerst i en eske i boden.

Var svett før jeg fikk dykka inn og funnet den.

Englebassen og jeg har lagd adventskalender til hverandre i år, kjempespennende!

Fikk marsipangris i går og en boks med godis.kritt i dag, hvilken lykke <3

Kjøkkengulvet er skrubba med stiv kost, skurekrem og salmiak. Det var deilig. Tok frem kjøleskapet og fryseren og fikk skrubba vegger og under dem, på høy tid spør du meg 🙂 Godfølelsen <3

Førjulstiden er en slik kreativ tid synes jeg. Vi driver med musikk og små hobbyer.

Gitaristen gikk hodestups inn i en gitarboble og har vært fraværende de siste 24 timene, shit happens.

Heldigvis er den andre gitaristen i In August også inne i en gitarboble så de samkjører de boblene litt. Ikke mye er så bra som å ha et yberkult band man liker best av alt 😀

 

Well well over til; hvor barnslig er du egentlig når det kommer til jul?

Har du noe som er viktig for deg?

Vi har den eldste tradisjonen jeg vet, sove under juletreet natt til julaften. Det er en stund siden jeg gjorde det nå men kanskje i år.

Det var broren min som startet det. Juletreet ble pyntet lillejulaften etter at vi var i seng. Det var høyt under taket hjemme og juletreet sto som en lysende engel i rommet og skinte på det nyskurte paneltaket og det luktet jul.

Rett etter at strømpenissen hadde fylt opp strømpene, vekte broren min meg og så dro vi med oss dyner og puter og strømper fullstappa av godis og en mandarin og la oss under treet og tygde og kikket opp på lysene og kulene, kurvene fylt med mer godis og lot drømmene vandre. Det er så vakkert!

I år er det kanskje på tide å oppfriske den game tradisjonen som har hatt noen hvileår 🙂

Foresten jeg har kjøpt noe fint som jeg har ønsket meg lenge, en evighet faktisk. En vassete kosedyne, dundyne ekstra lang.

Gleder meg så mye til den kommer. Av en eller annen grunn er dyna noe av det viktigste siden jeg er en kosesnok av dimensjoner <3

 

Har du noen koselige tradisjoner?

Har du kjøpt deg noe som du har ønsket deg lenge?

 

CU og takk for besøket <3

 

2 kommentarer
    1. Så herlig minne da. Koselig å ta fram igjen en sånn tradisjon. Har jeg noen sånne ting tro? Jeg vet ikke jeg, for jeg liker alt ved adventstiden. Forventning og forberedelser, julesanger og lys, masse lys. Men jeg begynte ganske tidlig å markere Lucia, på min måte. Jeg var ikke mer en tretten og bodde hos bestefar da. Jeg hørte på svensk radio på rommet mitt den gangen ofte og på Lucia sang de så vakkert. Jeg hadde tent i vedovnen og tent stearinlys på nattbordet. Den duften er så god. Fine minner da jeg var helt for meg selv og jeg fortalte ikke noen av mine om det før jeg ble voksen. Det er kanskje en tradisjon jeg ikke vil være uten. Tidlig opp på den morgenen, tenne bare stearinlys og høre på sang fra svensk tv gjør jeg nå. Ofte har vi hatt ferske rundstykker stekt som sånne lusseboller, pluss kakao etter at jeg ble voksen. Det er ikke så viktig for meg egentlig, men sangen må jeg ha, for da kommer julestemningen.

      1. For et herlig minne og en nydelig tradisjon <3 Det er noe med lysene i mørket og sansene alene som oppfatter alt så mye sterkere som er så vakkert! Tusen takk for at du delte fineste Natheless <3 Tror jeg også må finne svensk radio den 13. 😀 Stooor klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg