Gjett hvem som har gjort tidenes blemme

 

Hei på dere

 

For noen fine dager det har vært, skikkelig <3

Full fart med kosing, helt til jeg oppdaget tidenes blemme.

 

Satt og skummet avisene på nett og så leste jeg at det blir tidenes mygger i år. Noen steder er det fullstappa av blodsugere alt!

 

Heldigvis har vi ikke mygg siden vi har øyenstikkere og øyenstikklarver og akkurat da jeg hadde tenkt den tanken og var over middels fornøyd med meg selv kom jeg på noe…

Vi har jo rensa opp dammen og lagt duk, noe som vil si at det er null øyenstikklarver nedi den dammen.

Ut i full fart med hodelykt og greier og bare gjett, vi har 2 millioner mygglarver i dammen!

2 millioner!

Fikk panikk for man vet aldri når de klekker så jeg håva opp sikkert 50 000 så nå har jeg bare sånn ca en million nihundreogfemti tusen igjen. Bare å komme og hente om noen vil ha.

Full utrykning seint i natt og lete på nett etter myggfangere og de kosta sånn 8-tusen så da gikk jeg rett inn på YouTube.

 

Der fant jeg ut at mygg liker ikke peppermynte, vanilje og noen ting til så fra nå av kommer jeg til å lukte som en tannkremtube i følge gitaristen, siden bier og veps og geithams med min flaks sikkert elsker vanilje. Well well noe må man ofre for å slippe alle de bittene, tannkremlukt eller ikke 🙂

 

Men du, i dag oppdaget vi tidenes nyhet, gladnyhet.

Største englebassen tok bilde av vidundret tilogmed, en vaskekte øyenstikker:

Jeg ble så glad som i tralalalalala for å se den <3

De der tar visstnok flere hundre mygg hver i døgnet, så her kommer de ikke til å være særlig sultne fremover 🙂

Håper den tar med hele familien og slekta og venner og alle den kjenner, her er de velkommen så det holder

 

Har akkurat montert på solcellelys på minihuser, siden jeg gjorde det ferdig i dag. Her er noen bilder mens jeg holdt på i dag:

Lagde en liten hagebenk i dag i full fart:

Og så måtte huset ha et lite juletre i hagen:

Tørkestativ med digre gauper (nordnorske truser):

og selvfølgelig postkasse (la skiferheller foran døra etterpå):

 

Tror det blir superkoselig når huset lyser opp på kveldene.  La lyslenke rundt hele gjerdet og så inn i huset.

Nå er hele øya klar til å sjøsettes, må bare kjøpe inn champagnebrus først og vente på sol <3 Gleder meg ihjæl til det, selv med en sverm med mygg og det sier litt siden jeg ikke liker mygg

 

I dag fikk jeg så lyst på jordbær da vi var ute og kjørte, men da jeg så dette skiltet hadde jeg ikke lenger lyst på jordbær:

 

Helt til at jeg kom på at selvplukk er mer genialt, for man kjøper da ikke korona, og i alle fall ikke 3 for 2!

 

Klarer ikke kjøpe jordbær som heter corona sånn er det bare. Hadde garantert fått psykisk korona av å spise de gærne og man gjør ikke ting verre enn de er heller.

 

Men plukke nydelige jordbær selv, det kan man såklart:

 

Nydeligste bærene <3 <3

Og så vippa man 25 kroner for en halv kilo, genialt.

What a happy little day

 

Man blir glad av små fine ting i hverdagene, superglad:

Hipphipp hurra for englebassen som hadde bursdag i går <3 <3 <3

 

Oi hold på å glemme og fortelle noe. Fant en youtubevideo som bare er fantastisk. Den varte 3 timer og prøv å sette på øretelefoner og la en fantastisk fantasi og deilig avslappende følelse legge seg som et mykt teppe rundt deg. Så hele videoen:

Det er noe med at man lar tankene vandre og fantasien få rotfeste

 

Well folkens, snart tid for en liten kveldstur og ganske et hagespill

 

CU og tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

 

 

 

4 kommentarer
    1. å så koselig det vesle huset i hagen har blitt,nesten så jeg fikk lyst å pusle med sånt igjen ,men i miniformat som du :=) og med mosegummi ,må prøve en gang :=)mykk i hagedammen får du nok ,sett ut noen flasker med saft rundt lysene ved dammen til natten ,kanskje dei er dumme nok til å lande ned i glassene ,koster lite å prøve iallefall

    2. googla litt bekjempelse av mygg i hagen ,der kom det opp en mygglykt/myggstopp fra felleskjøpet til 299
      ellers fant jeg ut att mygg avskyr mange dufter ,her er 10 stk
      sitrus,mynte,basilikum,hvitløk,sitronmelisse,ringblomster,kattemynte,rosmarin og eukalyptus,så litt hjep kan dette være til en overkommelig pris

    3. Det er myggår i år leste jeg. Det kan man leve med og bra at jordbæra en helt uten virus. Søte og gode er de uansett selv om de er dyre. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg