Gitaristen og jeg snakker ikke med hverandre+Pakke i posten

Man har 2 valg: man kan grave seg ned i verdens elendighet, eller man kan grave ned et frø <3

 

Nok om det, for en fin dag. Gitaristen og jeg snakker ikke med hverandre.

Det er sånn det er når vi er veldig opptatte på hver vår kant. Gitaristen driver med innspilling og ledninger og batterier og amper mens jeg driver med å plante og driver med vokalopptak. Vi er i hver vår boble og snakker kun med hverandre når vi har kaffepauser, helt optimalt når man ikke vil forstyrres og sånn vi liker det aller best 🙂

Det kom pakke i posten i dag, hvilken lykke <3 OG jeg fikk opp døra på drivhuset med en smørkniv og en bøtte varmt vann.

Kom meg akkurat inn så reolene fikk jeg ikke med meg, men en haug med potter som jeg har vasket:

Jeg liker å vaske pottene sånn at de nye spirene har bedre sjans å vokse uten å bli angrepet av sopp og bakterier de ikke behøver.

Flytta melonene over i potter og sådde ramsløk og purreløk i to druebeger og så plantet jeg hvite jordbærfrø i 4 potter, jordbær med smak av vanilje og ananas 😀

La en plastpose over jordbærene sånn at de skal holde seg fuktig:

På kjøkkenbenken la jeg jalapenofrø i en pose på fuktig papir for de frøene jeg har planta har ennå ikke spirt:

Nå har jeg begynt å ta søtpotetslips for alvor, 2. glasset:

Var med gitaristen da han skulle til tannlegen og da spiste jeg masse is mens jeg venta og så kjøpte jeg omega3. Kom til å tenke på at det anbefales å ikke spise fet fisk for ofte pga tungmetaller, og så spiser jeg vanlig omega3 som er utvunnet av fet fisk! Fant Eskimo på apotek1 på tilbud nå og de er rensa for tungmetaller og annet skjit:

Vi dro innom gårsbutikken og handlet litt og så tok vi med oss en skikkelig belønning:

Det er noe av det aller beste jeg vet, å kjøpe hele bønner, runde og nydelige i smaken. Vi gjør det sånn innimellom oftest på lørdager.  Det er en sånn ting man fort kan begynne å glede seg til <3

 

Har du noen ting du pleier å skjemme deg selv litt bort med innimellom?

Håper du har det bra og takk for besøket <3

17 kommentarer
    1. Jeg pleier å skjemme bort meg selv LITT for ofte i det siste… 😀 Mye sjokolade og karamell og annet godt. Klarer ikke slutte.. Mye verre enn å slutte å røyke. Må kanskje begynne å strikke igjen 😮

      1. Det er fint å skjemme seg litt bort av og til <3 Man blir glad av det. Ja ser den der, det er så godt at man ikke greier slutte. hahaha leste kommentaren din og så datt jeg inn på strikkesider og der har jeg vært noen timer nå hahaha stooor klæm <3

    2. Å så spennende frø du har sådd/skal så! Hvite jordbær……… tøft – gleder meg til å se etterhvert! Viktig å skjemme bort seg sjøl litt – jeg har fått litt dilla på kaffe med “krydder”, nå sist var det kaffe med kanel…..! Livet er til for å nytes! Klem 🙂

      1. De hvite jordbærene gleder jeg meg til 😀 Håper de spirer. OI spennende, kanel må jeg prøve, kanskje litt kardemomme er godt også. Jaaaaa vi nyter hvert sekund <3 klæm på vei <3

      1. Enig 🙂 Søtpotetslips er utvekster med blader som vokser ut av søtpoteten. Det er dem man klipper av og setter i vann for å få rot før man planter dem. Forskjellig fra å dyrke potet. Ha en super kveld og stor god klæm <3

    3. trasig å ikke komme seg inn i drivhuset på skikkelig vis ,men det tiner nok snart fåår vi håpe :=) skjønner ikke helt drivinga av søtpotet,skal ikke hele poteten stå i jorda til en kan høste ?

      1. Fikk den opp på gløtt og nå er det bare mildvær og regn framover så da går den nok helt opp. På søtpoteter dyrker man frem utvekster (slips) og så tar dem av søtpoteten og setter dem i vann så de danner røtter før man planter dem i jorda. En søtpotet kan lage mange utvekster(slips)

    4. Kanskje jeg skal kjøpe de omega-kapslene neste gang…. hmmm 🙂
      Det spirer hos deg! Flott!
      Det spirer hos meg også – fra tomatfrø 😀

    5. Fint med alt som spirer. Artig med pakke i posten. Posten er en skygge av seg selv, kun levering 3 dager i uka og dyre som fy. Folk sender heller sms og mail så frimerke er kun noe man har hørt om. Viktig med en samtale når dere bor sammen så syng ut. Gi beskjed med ord og ikke sms. Skal snart til fotpleie og det skal bli deilig. Men nå er jeg sulten og fint at jeg har masse mat hjemme. Skal sjekke nettbanken i ettermiddag, blir vel møtt av et jordskjelv tror jeg. Men må samle krefter til dugnad slik at våren kan by på gode minner. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg