Fredag den 13. klokken 13, det kunne ikke gå bra trodde jeg..

For en dag! 🙂

Tenk at en dag som begynner så dårlig kan bli så bra.

Begynte med mammografi på fredag den 13. klokken 13. Fyttiskjiten var helt sikker på at det der kom til å gå skikkelig galt, men overlevde. Hylte ikke engang, bare ropte au noen ganger og etter det dro vi rett på harrytur (gjelder å veie opp de dårlige tingene med mer gode så godisskuffene ble fulle begge to) 😉

På vei hjem fikk jeg melding fra posten, Kivibærplantene mine er kommet! Dro rett og henta dem og så googla jeg for å finne ut hva jeg egentlig har kjøpt og da fikk jeg sjokk.

” Expect up to 100 lbs. of kiwis each season from this vigorous female climber!”

Over 45 kilo kiwibær fra hver plante. Altså 90 kilo kiwibær! Tipper gitaristen får problemer å finneplass til gulosten i kjøleren, bare nevner det 🙂

Da vi kom hjem ble jeg så glad at jeg nesten sang for det var litt av et syn som møtte meg, foodforesten vi holder på å lage kan gitaristen fortsette litt med i morgen, HURRA

 

Tror jeg må i seng snart for jeg har en dullion ting å gjøre i morgen. Skal hente noen sekker plantejord og flytte 2 bærbusker til foodforesten og så skal jeg plante kiwibærplantene 🙂 Tente å lære meg å ta stiklinger også av den, 10 planter gir jo ca 450 kilo bær så mo nok ha et nytt lite kjøleskap til den gulosten skulle en tro 🙂

Jeg bare elsker våren, det er den fineste tiden for da ligger hele sommeren foran og venter <3

Har du noen hageplaner?

Liker du våren best? (si:ja)

CU og tusen takk for besøket <3

7 kommentarer
    1. herlig blir spennende å se hvordan den kiwi avlingen går :=) jeg jobber på i hagen men her er det staudebedd jeg konsentrere meg om ,har jo litt i grønnsakshagen men ikke mye ,men ennå litt kjølig ute så noe står ennå i drivhuset

    2. De eneste planene jeg har for hagen er at jeg skal klippe hagen til mine foreldre av og til. Det passer bra for jeg har ingen hage selv. Våren er fin men alle årstider er fine men sommeren er jo best. Bra med harrytur og pakke i posten. Det er lørdag og masse liv ute i helga. 17 mai er til tirsdag men dressen er fortsatt på renseriet. Henter den når jeg har tid. Frokosten er tatt men det er ikke oppvasken. Den blir et prosjekt jeg rydder opp i flere økter i løpet av dagen. Håper hele deg og dine på 2 og 4 bein er i bra form til 17 mai. Ha en fin dag.

    3. Så kule tegninger 😃👍. Fredag den 13. kl. 13, ja, det kan ikke få annet enn galt hihihi…
      Her i Dpania er det tirsdag den 13. som er ulykkesdagwn, så dagen i går var helt greit hehe..

    4. Dette blir jo spennende. Skal se at du snart har selvplukk i hagen!!!!! Nyt dagen. Jeg skal feire bursdagene til barnebarna i dag. Kaker, klemmer og kos blir det. Klemsiklem til deg:)

    5. Kiwibær-planter ja – her blir det mye spennende!
      Vi har kjøpt jordbærplanter vi skal plante i en stor fin avlang krukke 😀
      God søndag til deg du 🙂

    6. Herlighet så mange spennende prosjekter du styrer med, altså. Skikkelig morsomt å se 😊
      Blir nok ikke mye hagerelaterte ting for meg akkurat, hehe. Ellers må jeg nok ærlig innrømme at jeg er mer sensommer/høstmenneske – når naturen skifter fra grønt til rødoransjegulbrun.. oooh 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg