Fange en mus uten felle

Kjære dagbok, nå nettopp gikk alarmen eller sirenen. Jeg fikk sjokk for jeg skvatt

Englebassen fikk øye på en mus som pilte bak kjøleskapet.

Vi bor jo litt i skogkanten så det kommer en og annen mus inn på høsten og tidlig på vinteren.

 

Mus kan ikke bo inne for de har sykdommer som vi kan bli ganske syke av og så formerer mus seg i en forrykende fart, men jeg får helt vondt i magen av musefeller. Hvert lille liv er dyrebart synes jeg.

Istedet har jeg kommet opp med en helt ny type musefelle og den er effektiv. Her kan du se hvordan:

 

 

Av og til hender det jeg bare tar på hansker og bærer de rett ut i skogkanten

og setter de ned der sånn at de kan finne seg et nytt hjem kanskje i skogen 🙂

 

Synes du små liv er dyrebare?

Well well folkens nå er det loppekassen på meg

 

CU <3

10 kommentarer
      1. Mornings 🙂 Ja jeg bærer de ut selv med hansker eller bøtte. Ville bare filme det så derfor borte gitaristen den ut i går kveld 🙂 Vet du jeg tok en gigaedderkopp med bøtte og en malerpensel, fikk den hel ut 😀 Gjett en gang hvem som var stolt da eller hahahaha 😀

    1. du e søt du,vi fanget en flaggermus på den måten en gang ,da mannen min løftet på bøtta holdt den på å fly rett i ansiktet på ham hi hi .
      Men vi har musefeller må innrømme det,i år har vi ikke sett noen mus,men før vi satte ut musefeller på faste plasser tok vi over 50 stk på en vinter,vi fikk en inn i bobilen og den gjorde ganske mye ødeleggelse der,så musa må bort her hos meg

      1. 😀 Vet du det har vi også gjort, altså fanget en flaggermus som kom inn, fikk den hel og fin ut igjen uten at den fløy i ansiktet. Flaggermus har ofte salmonella tror jeg så de må man også være veldig forsiktige med. Mus må ut sånn er det bare ellers blir vi syke hele balletten.

      1. 😀 Vet du først gikk den inn i bøtta 5 ganger men siden halen var så lang så venta jeg til hele halen var inni også, og da tok den sjokobiten og stakk så andre gangen måtte jeg bare slippe bøtta og så løfte litt sånn at halen kom inni, det tok ca 1 minutt og 10 sekunder før musa var fanget 🙂 Hahaha var nok like redd for mus jeg også men når man eksponerer seg for det man er redd for så forsvinner redselen 🙂

    2. Smart – miner meg om Musevisa. Håper tross alt musa fortsatt lever. Den så jo ut som ei vanlig mus, eller var det snømus?
      Ha en fin aften..

      1. 😀 tekte litt på det med musevisa mens jeg satt og venta 🙂 Tror musa lever for den var like hel. Oi du det aner jeg ikke, det var ikke en spissmus i alle fall 🙂 Ha en god kveld

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg