Endelig, buegangen i hagen vår er ferdig!

Jeg bare visste det at i dag kom det til å bli en fin dag

Allerede rundt klokka åtte sharp var jeg på vei ut med kaffekoppen i labben og ekornmat i andre:

Det må være noe av det deiligste, det å våkne til fuglekvitter og små ekorn <3

Satte meg litt her etter at ekornene hadde fått mat, det var litt kjølig men sola var allerede oppe

Det er noe eget med tidlige morgener, alt kjennes så nytt og friskt

Neste måned skal jeg prioritere å kjøpe beis til platten, da blir den nok fin igjen

Noen nye frø ble plantet i dag også, jeg elsker å plante frø og se at det vokser <3

Er jo helt fersk på det med grønnsakshage så jeg vet at man bør overlappe forskjellige måneder, bare litt usikker på med hva  ennå. Noen tips?

 

 

Når dagen først er god kan den plutselig bli bedre og det ble den.

Jeg tegna jo plantebedd og buegang som jeg ville vi skulle lage:

Gitaristen og jeg har snekret kassene og fylt opp med jord så dem var ferdige.

Men vi manglet jo buegangen. I dag tidlig kom armeringsjernet vi hadde planlagt å lage buegangen med. Vi valgte armeringsjern for at det skal stå oppe hele året, dessuten er det jo litt bedre å lage noe som er solid og som holder:

Vi bestilte 4 paneler som var 5 meter lange og 2 meter brede:

Det var superenkelt å få panelene opp

Det var rett og slett bare å sette dem inntil hverandre. De står i spenn så de står godt men vi brukte kramper som

vi festa dem ekstra med og jeg fikk bruke godhammeren fordi gitaristen var litt redd for tomlene mine at de

kunne bli flate (snillingen):

De ble jo ikke det, siden jeg er en ræser med hammeren men snilt var det åkkesom 🙂

Her skal det vokse druer, agurker, sukkererter og mange typer bønner, usikkert ennå om det blir en tomatplante, siden tomater ikke er så glad i å få vann på bladene.

I år dyrker vi høyden:

Foresten, noen som har plantet svartrot?

Plantet noen frø av det nå, veldig spent på de der. Hadde planer i fjor om å plante dem men det ble ikke noe av:

Regner med de ikke blir så store.

 

Må foresten tipse deg om min nye favorittgodis:

Bringebærbåtene har dem på Biltema og Minde Mørk på Meny. En rute minde mørk + 2 bringebærbåter inn i tyggemaskinen, NAM

 

Nå er det labbene høyt og bare vente på at ting skal begynne å gro

Jeg er så superfornøyd med buegangen <3 <3 <3

Tror jeg skal finne en god film eller serie, det må jo være perfekt å avslutte en nydelig liten dag på?

Noen tips til koselige serier eller filmen?

 

Cu og tusen takk for besøket <3

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg