Drivhus, levegg og sortering, what a day :)

I går kveld lagde gitaristen burger med søtpotetchips mens jeg bada, DIGG

Det var grisegodt <3

Hei på dere foresten 🙂 Glemte helt å  si det først, tenkte så på den burgeren for jeg er sulten, men blogg først 🙂

I dag starta jeg den store oppryddingsjobben:

Fram med woodchipsmaskina og så sorterte jeg og gikk igjennom hver eneste grein

De som kunne brukes til fletting av kurv og slikt ble lagt til tørk i drivhuset:

Når de er helt tørre skal de ligge i vann noen dager for å bli superbøyelige

Tenkte først at jeg kunne hive dem i badekaret, men så kom jeg til å tenke på de her hjemme, de blir nok ikke glad for 2-3 dager uten badekar og da kom jeg på en god plan, dammen:

Der kan de ligge om bare den isen har tenkt å fordufte i en fei

Fant noen flere greiner til leveggen men så ble det sørge tomt. Kom så langt(Eirik, her er skogen din):

Begynner å bli bra men det er jo litt igjen kan man si.

Well gikk ned i drivhuset og plantet gulrøtter:

Hva er egentlig forskjellen på sommer og vintergulrøtter? Har plantet litt av hvert siden jeg har nix peiling.

Og så måtte jeg koste hele drivhuset, fyttiskjiten jeg griser når jeg planter, bra jeg har drivhus og ikke driver med det inne i stua, hadde blitt jordfåkk(som vi sier i nord) all over liksom.

 

Det spirer og gror i drivhuset selv om det er kuldegrader på natta:

Har lagt litt duk oppå plantebrettene, de kan sikket like å ha dyne på seg de også 🙂

Gjett en gang hvem som er superflink å kjøre gravemaskin:

Englebassen <3 <3 <3 Jeg har prøvd den graveren og den er ikke enkel men hun fikser den som bare juling, flinkingen <3 😀

 

Foresten inne gror det som bare det:

32 maisplanter:

Kommer til å spise mais til magen er full som en uåpna godispose 🙂 og når vi snakker om godispose..:

I love my life <3

Tror jeg må fikse noe middag 🙂

Håper dagen din har vært fin <3

 

8 kommentarer
    1. ja der spirer det ,tror eg må legge fiberduk på det jeg har i drivhuset også ,har ikke hatt nattefrost men det er tregt å spire ,tror du kan lagre vintergulrøtter lengre om vinteren enn sommergulrøtter

      1. Her er det meldt kuldegrader på natta nesten hele uka, håper de klarer seg 🙂 Aha da er jeg klokere når det kommer til gulrøtter, takk 🙂 <3

    2. Leveggen blir fin selv om det tar sin tid. Men litt godt må man unne seg så søtsaker smaker alltid godt. Det er alt onsdag så det heller mot helg igjen. Har masse ting jeg skal gjøre, blir vel sommerdekk i helga tror jeg og litt sortering av klær. Men det er kaldt enda så det kan være lurt og ha ei lue i bakhånd. Håper helsa di er bra. Ha en fin dag.

    3. Skal si at det spirer og gror i pottene dine, og så gøy det blir å følge med på 🥰 Superflinkedeg 😊
      Har aldri smakt chips/pommes av søtpotet, hva smaker det egentlig av det??

      1. Ja her gror det 🙂 Noen av tomatplantene skal være inne (de første jeg plantet. Greit å ha tomater rett ved spisebordet :)Søtpotetchips er supergodt. Litt søtt i smaken, det burde du prøve 🙂 Tusen takk <3 Ha en nydelig dag Vera <3

    4. Fint det drivhuset ditt altså – koselig innvendig – og du er så flink å lage ting !

      Herlig “godis-bilde” 😀

      Lag deg en fin fin torsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg