Drivhus, dam og digre plantekasser (video)

 

Hei på dere

 

Har akkurat hatt besøk av største englebassen.

Superkoselig <3

Vi har grillet og bakt og mekka pizza. I dag lagde vi ostechiabatta, det var det beste bakverket englebassene hadde smakt,

jeg ble helt rørt 🙂

Her er oppskrifta:

1 kilo hvetemel

2 ts himalayasalt

7 dl lunkent vann

og en halv pakke tørrgjær.

 

Jeg skjærte opp osteterninger og hadde inni deigen etter forhevinga og så penslet jeg dem mens de etterhevet med

olje og strødde på flaksalt og så toppa dem med mozzarella

Nydelige ble de 😀

 

Ellers er kryptografene på vei opp igjen etter at de var nede for å ta fart 🙂

Flere land er i gang med å ta i bruk Bitcoin nå så det blir spennende fremover

Jeg tror kryptovaluta er fremtiden, men hva vet vel jeg 🙂

 

Det viktigste er å bli litt mer selvberget i matveien og det har jeg tenkt til i år. Har allerede begynt å spise tomater og salat.

Eneste dumme er at jeg planta litt vel mye poteter, kommer til å spise poteter frem til 2023 ut fra min beregning, vent skal ut å ta et bilde av åkrene våre.

Må finne ut hvordan man lager poteter, noen som vet?

 

Nok om det. Vi har drevet litt på i hagen og nå begynner det å ta form. Har såklart noe igjen på denne siden av tomta men vi er veldig fornøyde

Englebassen har kjøpt minidrone så han filmet litt mens gitaristen og jeg sådde litt gressfrø rundt kanten på drivhuset.

Fant ut at det er lurt siden singel fort kan skyte ut som et prosjektil av gressklipperen og man kan ikke ta en sånn sjanse

når man har glasshus. I alle fall her er filmen, ganske kort men jeg håper du liker den:

 

Tusen takk til englebassen som filmet <3

 

Liker du hagearbeid?

 

Nå er det en chiabatta med smør, cu og tusen takk for besøket <3

 

7 kommentarer
      1. Tusen takk søs <3 Ja nå er jeg snart fullvaksinert men gitaristen er ikke. Hvordan er det med det der? Hahaha jaaaa, det er masse frosk i dammen, det blir yberkult 😀 <3 godklæmme 🙂

    1. Jeg er fullvaksinert nå, og totalt smittefri fra om et par uker. Så da kan jeg vel komme 🙂 Frosker bryr vi oss ikke om, kan vel ligge der og plaske litt uansett?? 😀

    2. utrolig fin hage nå og modne tomater allerede det var tidlig :=) poteter skal lagres mørkt og frostfritt ,om det kommer lys til potetene danner dei et stoff som ikke er bra å spise,en tett papirsekk er en god ting da slipper ikke lyset til

    3. Fantastisk flott og en drone kan gjøre mye. Dere blir ikke uten arbeide når der skal holde orden på dette. Gressklipping er min ting og det liker jeg veldig godt. Så jeg har gått noen meter i så måte. Mulig jeg skal klippe i dag men er litt usikker om beinet mitt tåler det. Fikk en verkebyll på høyre legg nylig så dermed blir det litt redusert aktivitet for min del. Det er fredag i morgen og helg så nå bør beina mine bli bra igjen. Deilig sommermat det der rundt grillen. Kan kjenne smaken av tomater og nygrilla fisk helt hitt. Kos deg. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg