Det var helt fryktinngytende forferdelig

det må være en av de værste tingene jeg har opplevd og det sier litt!

Denne bloggen skulle jo være en hyggelig liten blogg med godt humør og masser av småsnop og kaker

men denne opplevelsen var skikkelig skummel, så skummel at jeg hadde problemer med å legge meg i går kveld.

 

Alt var som vanlig, jeg pussa tennene og fjærne og hoppa i seng med candycrushen på telefonen

og så legger jeg mobilen fra meg og så plutselig så er jeg lam i hele kroppen, jeg tuller ikke!

Med det samme oppdager jeg noe rett foran meg mens jeg kjenner en syk.syk-megasyk redsel

 

Til og med stemmen funka ikke, kom ikke ut en lyd!

Jeg prøvde å skrike alt jeg klarte men jeg var helt lam og så mens jeg ligger der

så blir tingen foran meg større og helt tydelig, som en diger smultring med tall

(har sluttet med smultringer fra nå av)

fortsatt kan jeg ikke bevege på et hårstrå engang og så begynner jeg å sveve mot smultringen

med en sånn redsel som jeg aldri før har kjent før.

Nå tror du kanskje jeg har spist noe rart eller drukket en skummel urtete, men nix. Pølse med brød og et stort glass

appelsinjuice, that’s it

 

Jeg prøvde igjen og igjen å skrike alt jeg maktet og etter hva som kjennes som en evighet kommer det ut et ul av en lyd:

Gitaristen var jo midt i en Netflix-serie og skvatt gammelerik, men siden jeg pleier å snakke mye i søvne og rope

beroliget han seg med at det kanskje bare var en drøm og så videre på filmen. Snakk om reddende ridder, pføy

Her driver jeg og nesten blir slukt av en smultring og så fortsetter noen og se film!

 

Det var skikkelig fælt!

Gjett en gang hvem som har googlet?

Nå har jeg funnet ut hva det var : søvnparalyse. Og takk og pris for det for ellers hadde jeg trodd at nå holder jeg på å bli gal.

Gitaristen mener jeg ser for mye på kryptografer og alle vet jo at jeg VAR over middels glad i smultringer.

 

Kroppen blir helt lammet og hodet helt våken, stemmer på en prikk, noen ser demoner også, glad jeg ikke traff på noen av dem!

Bare tenk om det hadde vært en demon istedet for en smultring, jeg hadde daua.

 

men nok om det:

 

65 % opplever søvnparalyse i løpet av livet, jeg gidder ikke en gang til, det kan jeg love deg.

 

Her kan du lese litt mer om det:

https://sol.no/helse/dette-skjer-med-kroppen-nar-du-rammes-av-sovnparalyse/69943013

 

Har du hatt søvnparalyse? (jeg håper du aldri får det heller og ikke jeg heller)

 

CU har tenkt å være våken dritlenge i dag og i morgen har jeg planlagt at det skal bli en skikkelig fin dag åkke som

Tror jeg må ha en diger kake for å veie opp mot det fæle, i alle fall en 😀

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Høres ut som en guffen opplevelse noe jeg aldri har opplevd tror jeg. Man drømmer jo og kan ha mareritt men det er noe helt annet. Men det er mye med søvn og rundt det man ikke kjenner. I dag er det lørdag og jeg skal snart vaske tøy og etterpå skal man handle litt mat, kaste søppel og trimme støvkluten litt. Håper du aldri mere vil oppleve det samme igjen. Ha en fin dag.

      1. Da er du heldig 🙂 Ja drømmer er ikke det samme for når dette skjer er man våken. Da skal vi gjøre omtrent det samme i dag hahaha kos deg med dagen og tusen takk 🙂

    2. Det slo meg allerede etter få avsnitt. Jeg har aldri opplevd det selv, men har lest om det. Det må være en fryktelig opplevelse. Håper det ikke er for gjentagende… God helg!

    3. Jeg håper også jeg slipper det der 😮 Det jeg derimot har opplevd mange ganger, og det er litt ekkelt det også, det er at hjernen på en måte slår seg av (sovner) mens jeg er våken. Litt motsatt kanskje av det du beskriver. Men jeg kan sitte å være litt trøtt, men sitte helt oppreist og drive å skrive på bloggen, og så opplever jeg at jeg på en måte sovner, men har fremdeles skrevet. Da må jeg sjekke etterpå hva jeg har skrevet, og da er det som om det var noe “inni en drøm” som jeg plutselig skrev på. Er sikkert borte bare kort tid, 30 sekunder eller noe, men føles som lenge. Og er litt ekkelt. Har blitt litt vant til det så er ikke så stressa når det skjer lenger. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg