Det er så fint å bli voksen+ ramsløk og litt updates

og jo eldre man bli, jo dårligere blir synet, så man blir bare penere hver gang man ser seg i speilet.

Livet er slettes ikke værst <3

 

I dag skinte sola fra lyseblå himmel. Kaffen smakte enda bedre enn den pleier og jeg tok mitt nederlag med fatning

Ramsløk, jeg klarer ikke å få den til å spire. 3 år har jeg prøvd. Den skal jo ha kulde så den sto ute i vinter men neida, den vil ikke så i dag kjøpte jeg en

Nå bugner platebutikkene med planter, man får kjøpt alt. Kål, bønner, tomater, agurk, melon og paprika bare for å nevne noe, men jeg har så mye planter at gitaristen har mistet utsikten. Det er jungel inne, skikkelig. Orker ikke ta bilde engang.

 

Flytta jordbærplantene ut i drivhuset i dag, hjalp jo bittelitt og så kjøpte jeg litt mer settepoteter, Astrix.

I år tenkte jeg å plante ting litt rundt omkring for når man lager plantefelt er det ifølge folk som kan planter og jord lettere å få planter som blir angrepet av skadedyr. Det kan jo bli spennende også å gå på jakt i hagen og fange middag 😀

Nye Hagehansker ble det også, det er litt stas med nye hansker, jeg blir liksom glad av det <3

Foresten plantet noen av potetene i helt fersk kompost, bare et prøveprosjekt. Hadde for noen år siden kastet en nesten død tomatplante i komposten og så begynte den å vokse og ga masse nye tomater! Der jeg fikk ideen, må jo prøves 🙂

 

Nå er det mørkt ute. Driver på med sang og lager nye spennende ting. I morgen tror jeg at det blir litt ompotting av planter som behøver større potter, det er koselig å sitte i drivhuset og bare la tankene vandre med jord og planter mellom fingrene, det er livet det  🙂

Håper du har det fint <3

 

Vel, nå må jeg hoppe i litt sang, CU

8 kommentarer
    1. jeg har hørt andre også si att dei ikke får til å så ramsløk av frø ,men har du en plante som kaster frø så spirer dei frøene ,jeg fikk med meg et helt bærenett med ramsløk fra Sandnes ,planta dem i går ,en snill bonde har bakhagen full av ramsløk :=)

    2. Kan komme å plukke ramsløk her. Masse som vokser vilt i skogkanten rett nedenfor huset vårt 🙂 Vi har kaffe også <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg