Den store forskjellen på suksess

Reklame | lady august art

Kjære dagbok

 

Jeg er 100 % sikker på at å ha en god morgenrutine utgjør den store forskjellen på hvordan dagen blir.

Bare noe så enkelt som å starte dagen med å re sengen gjør at jeg føler meg bedre og når dagen er omme og jeg skal legge meg er det så deilig å hoppe opp i en nyredd seng og jeg blir påminnet om at jeg har gjort noe nyttig selv om resten av dagen ikke går helt bra 🙂

Så jeg starter hver dag med å re sengen:

Det behøver ikke være militærbrettekant for at det skal kjennes godt. Så

setter jeg opp vinduet og starter pusteøvelser med Wim Hof, favorittmannen på YouTube

(har du ennå ikke sjekka han ut, burde du, bare nevner det.

Har planer om å meditere ute i hele vinter i bare tanktoppen.

I dag var det rim i gresset og kuldegrader men jeg frøys ikke

Når jeg mediterer husker jeg først og fremst på pusten. Deretter tenker jeg på

på hva jeg vil få til. Å sortere tankene er kanskje noe av det viktigste vi gjør for å lykkes med det vi vil tror jeg.

Ofte er det vi selv som stopper oss selv fordi vi ikke tror nok på at vi kan få det til

Med å åpne opp og se for seg at dette kan jeg klare og ikke la tankene bremse, er sjansen for å lykkes så mye større OG man får en reell mulighet til å gjennomføre det man vil.

Jeg bruker tid til å observere naturen og dyrelivet og himmelen, ta det inn over meg

på en helt annen måte enn ellers, kanskje fordi kroppen er mer våken enn ellers

Man skal nemlig ikke stikke under en stol at kuldegrader er kuldegrader

Rim i gresset:

Før et varmt bad og kald dusj er det såklart nykvernet kaffe

Jeg elsker nykvernet kaffe <3

Må få vaska den kaffemaskina ser jeg (greit med blogg og bilder for da får man et rett i fleisen hvordan ting ser ut):

Nykvernet kaffe i favorittkoppen med en melkeskrett <3 :

 

Lørdagsnatt sveiva gitaristen i gang nattpannekaker, jeg elsker nattpannekaker for alt man spiser etter klokka 12 på kvelden og det ingen ser, legger man visstnok ikke på seg av så jeg spiste mange med øya igjen sånn at ingen så meg

:

 

Var også på tur på lørdag:

Skikkelig fint ute:

Tok bildene gjennom bilvinduet siden jeg ikke gikk ut av bilen.

 

Well well. Sa jo at jeg lagde 4 sett av de favorittfrokostsettene mine sånn at hver i familien kan ha hvert sitt sånn at vi sparer oppvask siden jeg ikke liker noen nevneverdig å vaske opp, akkurat den planen gikk ikke særlig bra.

Alle elsker de koppene og fasongen noe som betyr at favorittkoppen min alltid er skitten

 

Alle som er innom her vil ha slik kopp og englebassen har funnet oppskrifter på nett på kake i en kopp og disse koppene er perfekt til akkurat det.

Hun blander bare rett oppi koppen og setter det inn i mikrobølgeovn og vipps på noen minutter har hun lagd eplekake, sjokoladekake, banankake Yes You name it.

Bare måtte ha noen flere kopper selv, gjelder å ikke ødelegge humøret fordi favorittkoppen er i oppvaskmaskinen 🙂

Nå skal jeg i badekaret folkens, så kan resten av dagen bare komme for jeg er klar <3

Du finner frokostsett og bildene mine her: http://ladyaugustshop.com

Tror du det utgjør en forskjell å ha en god morgenrutine?

CU <3

10 kommentarer
    1. Ja, det tror jeg. Å begynne dagen “riktig” gjør noe med resten av dagen. Liker den der utegreia di. Jeg hadde en tid hvor jeg alltid satt ute før det mørknet i høsten. De gjorde noe med meg, det er sikkert. Men jeg synes ikke allid det er så lett å få det til nå. Det er så mye som forstyrrer rytmen min liksom og livet mitt er så annerledes enn før. Ikke annet å gjøre enn å komme i gang igjen me dnoe sånt, for det gjør godt. Litt frossen, litt glad, litt tankefull og man hører så mye når man sitter sånn. Tankene fargers av dagens opplevleser eller natten og naturen er god og man finner ro. Jeg må visst ta meg sammen og tenke litt mer på meg selv. Klem til deg 🙂

      1. Ja ikke sant 🙂 Uten et klart hode og en liten plan får man nix gjort. Ååå så kult! Vet du, nå kjennes det ikke kaldt mer. Akkurat som kroppen setter i gang varmepumpa av seg selv 😀 Den friske luft mot kroppen gjør noe med hele sjela <3 Jeg sitter aldri til jeg blir kald men jeg sitter fort 5-10 minutter uten problem i minusgrader nå. Ja du må, det er så fort å glemme de viktigste små tingene. Stor god klæm <3

    2. Ja å begynne dagen på en “god måte” er nok viktig ja 🙂 Høres kaldt ut å meditere ute så lettkledd 🙂 Men sikkert deilig etterpå med et varmt bad <3 God klem til deg 🙂

      1. Så godt å høre at du også tror det for det gjør en stor forskjell. Det er ikke kaldt, kroppen setter i gang sin egen varmepumpe etter noen ganger og jeg sitter aldri til jeg blir kald. I starten hoppa jeg rett opp i et varmt bad og så en kald dusj men nå fryser jeg ikke i det hele, er faktisk varm etterpå <3 stor god klæm til deg og ha en fiixiin dag <3

    3. Ja, det gjør en forskjell med å ha en god morgenrutine. Jeg lager meg en kopp te, eller av og til en mocca, og så tar jeg den med ut på terrassen og nyter at dagen begynner. Jeg kler godt på meg da, er en ordentlig frysepinn 🙂 Og så har jeg overbygg på deler av terrassen, så da gjør det ikke noe om det øsepøseregner 🙂
      En god start på dagen, og spesielt mandagen, er viktig. Nyt dagen ♥

      1. Enig, det gjør noe med topplokket <3 Det høres ut som du har en super morgenrutine 🙂 Jeg er også kanskje dronningen av frysepinn men nå er det som om varmepumpa starter selv så jeg fryser ikke i det hele tatt og det er ikke tull engang. Spent på når det laver ned snø hvordan det kjennes hahahahaha nesten så det kjoler i magen bare ved tanken 😀 Du har rett ) Tusen takk og ha en smasking flott dag, klemme <3

    4. Er overbevist om at det er viktig å ha en god morgenrutine. Spesielt om en ikke må avgårde på jobb. Det et fort gjort å ikke komme i gang i det hele tatt om en bare går og suller. Plutselig er dagen over, uten at en faktisk har våknet! Det er ikke bra! Har jo Jonas jeg vettu, så etter å ha kledd meg og pussa tenner så går vi ut på tur. Dusjing og mer stemming tar vi etter frokost.. om behovet er påtrengende.

      1. Jeg også 🙂 Enig. Man får gjort så mye mer når man er litt mer bevisst. Høres kjempelurt ut å gå en tur sånn først på morgenen og Jonas setter nok ekstra pris på det tipper jeg. Vi gikk morgenturen sånn utpå formiddagen i dag, deilig friskt ute og tilogmed sola dukket fram 🙂 Ha en nydelig ettermiddag og kveld <3

    5. Gode rutiner om morgenen er en god start på en ny dag. Tannpuss og litt vann på kroppen er en fin ting. Er trett her jeg sitter og vil nok sove litt snart. Men først må det ryddes og legge vekk litt ymse. Mulig jeg tar en skogstur i kveld etter timer på øyet. Ha en fin kveld.

      1. En cowboystrekk er digg for å lade opp kroppen. Vet du etter jeg starte med de pusteøvelsene har jeg nesten slutta med cowboystrekker! 😀 Ha en fin tur etterpå Helge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg