Den beste ting du kan gjøre for deg selv

Reklame | Lady August

Kjære dagbok

Glede, er noe av det viktigste mange av oss mangler mest i hverdagen.

Den gode følelsen i magen og munner som smiler er noe av det fineste vi har.

Verden er full av det motsatte og det er så mye mer synlig at du blir kanskje også påvirket uten at du skjønner det helt?

Det jeg skjønner derimot er at humøret i samfunnet er over middels dårlig og det sier litt!

 

Jeg startet jobben med Marie Kondo (Netflix & YouTube) for litt siden, med å nedskalere hva jeg eier.

Bare ha ting rundt meg som gir glede og det du.. det merkes på en vidunderlig måte i både kropp og sinn.

 

Å komme inn i et rom eller åpne en skuff eller et skap som er organisert og pent, gir glede.

Det samme gjelder å finne klær man vil ha på, det er så mye enklere når

kun klær som gir glede er igjen i garderoben.

Jeg liker at ting er kvalitet, vi er alle forskjellige og liker ulike ting.

Det er bedre å ha færre ting men ting man er fornøyd med og som gir glede

enn en haug med ting som kun skaper kaos inne i hodet.

 

Jeg blir lett til sinns av det rett og slett.

Kjenner du at du blir lettere til sinns og gladere av å ha færre ting og mer orden?

 

 

Noen ting gjør deg gladere, her er en ting som gjør meg gladere:

Fasongen på koppene er unikt flotte og de ble favoritter med en gang.

Har ikke sett noen med denne fasongen i Norge, har du?

Tegningene er glade med små ord foruten en av dem. Den tegna jeg en morgen som var usedvanlig trøtt haha:

Den er litt favoritt av en eller annen grunn <3

 

Her i huset har vi et sett hver og det sparer mye oppvask og så gleder vi oss litt ekstra til hvert lille måltid.

 

Koppene er 3.5 dl, perfekt størrelse til både kakao, kaffe eller te og det finnes 4 forskjellige sett.

Høsten og vinteren er det sånn ekstra koselig å lage en koselig kopp med kakao med krem og disse er perfekt til det også

 

En av de aller beste følelsen jeg vet er når jeg får tilbakemeldinger fra dere som har disse settene

eller bildene mine over hvor de sprer glede til dere.

Å være så heldig å kunne lage noe som sprer glede er for meg noe av det største <3

Tusen takk!

 

Inne i min lille nettbutikk finnes de 4 forskjellige settene:

http://ladyaugustshop.com

Det finner du også bilder og de 2 helt nye Kruseduller i serien “hverdagsgleder”:

Gleder er noe av det viktigste i hele livet <3

 

Well well Bursdagen min i går var såååå fin <3 Tusen takk til alle sammen som sendte meldinger og ringte og tusen takk for alle gaver 🙂

Ps: det ble nok kake (heldigvis)

Så godt å ha englebassene hjemme, jeg er så heldig føler jeg 🙂 Burde hatt bursdag minst 4 ganger i året 😀

 

Nå kommer guttene snart, vi skal rocke litt takstein av taket. Gleder meg 😀

 

Foresten du lurer kanskje på hvordan det går med dag 7. og helsa og alt?

Det går skikkelig, skikkelig bra!

Etter pusteøvelser med Wim Hof (YouTube) tok jeg et varmt bad og så en kald dusj og så ut med meg

for meditering i isødet:

I dag kjentes det deilig. Det var som om huset brant og jeg kjente ikke kulde, merkelige greier

Tipper jeg kjenner den kulden bedre når snøen kommer, tror du det?

 

Hvor viktig mener du glede er på en skala fra 1-10 hvor 10 er gladere enn en spretten gladlaks?

 

Nå må jeg løpe, ha en gledelig vakker dag kjære du <3

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Godt når man gjør det ryddig rundt seg. Det burde være en fast sak hver lørdag at man gjør det rent. For støv blir det alltid uansett… merkelig greier. Men hvor kommer alt støvet fra? Men har støv på hjernen hvis man tenker for mye på det. Ellers er minner fra en fin bursdag en fin ting. Enda bedre er det hvis det er igjen kake til dagen etter. Dagen-derpå feiring kan være en fin sak. Ha en fin kveld.

      1. Jepp enig 🙂 Dagen derpåfeiring funker, vi spiste kake i går også 🙂 Tusen takk og kos deg med dagen Helge, nå skal jeg ut i kulda og meditere litt 🙂

    2. Ja, det virker egentlig som at mange har det for travelt til å være glade, og det er veldig dumt.
      kanskje de også burde rydde og organisere og kun ha gla’ting i hjemmene sine. Det hadde ikke skada. Ihvertfall er det viktig å gjøre mer av det man virkelig liker – det blir man glad av.
      De settene dine er virkelig noe å bli glad av! Jeg skal etterhvert bestille meg et sett til. Har to av som handler om at jeg aldri skal gi opp drømmene mine. Herlig påminnelse hver gang jeg spiser frokost og ha te til 😀
      Wim Hof? Må sjekkes ut 😉 Det du skrev på bloggen min om å miste 4-5 kg i kilo i året av kalddusjer, det må prøves ut. Heldigvis for meg så liker jeg bedre kulde enn varme. Jeg vil heller fryse enn være glovarm, så kanskje jeg vil lik Hofs filosofi.
      Såå herlig at dagen din var kjempefin i går – og at magen fortsatt er like super! <3 Ekstra stor klem for det

      1. Mornings <3 Tror nok det at det er travelheten og at vi ikke fokuserer på de glade tingene. Jaaaa man blir glad av å omgi seg med glade ting <3 Det vet jo du 🙂 Så koselig at du liker settene så godt 😀 Jeg sitter nå med kaffe i min favorittkopp weekdays og snart er det utemeditering og kalddusj. Jeg trodde det Wim Hof var bare svada, men det fungerer! Sjekk det ut, det er kanskje det lureste du har gjort. I alle fall er det det lureste jeg har gjort 😀 I går var første dag hvor huden kjentes som den dampet varme ute i kulda, rare greier. Stooor god klæm og ha en nynyydelig dag <3

    3. Ja, du har så rett. Vi trenger virkelig glede hver dag. Du er så flink til å motivere deg selv og andre. Det gir videre det, glede! Jeg skal ha en sånn kopp en dag jeg også. De er så fine. Måtte bare vente litt til jeg var mer hjemme så jeg kan hente den fort når den kommer med posten. Fint du fikk kake. Jeg skal på bakefestival på lørdag. Lurer på om jeg får smake noe godt da! 😁 Ha en vakker dag. Klem.

      1. Godmorgen <3 Det blir liksom mindre glede hele tiden i samfunnet kjennes det som og det er dumt synes jeg. Bare rop ut 🙂 ÅÅÅÅÅ bakefestival, digg! Koooos deg og spis masse forskjellige gode kaker 😀 Tusen takk og stor god klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg