Bildet ble tatt ett sekund før ulykken

 

Hei på dere

 

Har hatt fotograf her i dag, nemlig englebassen som har tatt litt bilder for meg.

Det er ganske digg å ha slik hjelp ellers hadde det ikke blitt noen blogg i dag siden jeg har vært veldig opptatt

Kan skrive litt mellom bildene, fine bildene, tusen takk englebassen min <3

 

Ba henne om å ta bilde av agurken min ettersom den vokser som ugress, sjekk den størrelsen:

Har drevet og plantet i dag. Sjekk den etterveksten:

Delte opp en staude og så planta jeg den øverst i hele skråninga, 30-40 meter :

Skjitflaks om den liksom brer seg nedover hele og kverker ugresset, selv om jeg tror det er litt vel optimistisk tenkt. Men en god tanke 🙂

Det er så mange hyggelige mennesker som går forbi og alle stopper og skravler litt med meg og nesten alle synes tomta er blitt så bra 😀

Jeg føler meg heldig når folk sier slikt for det er litt sånn på flaksen at det har blitt bra kanskje

 

Det som ikke var så heldig er to ting. 1. : jeg sov en hel natt med en jordveps på soverommet

2. : jeg tok en real pause:

(bildet tatt ett sekund før ulykken)

Det er jo dritdigg å sitte i skyggen og pause, helt til det liksom stakk på ene leggen og rett etter det, stakk det over hele forban… kroppen

Gjett en gang hvem som hadde planta rumpa rett ned i verdens største maurtue?!

Jeg hoppa av meg shortsen og alt, og det var maur all over hele kroppen, fikk helt panikk.

Hvem ville ikke det, fyttiskjiten de maurene der beit gammelerik! Hadde vært greit med en som beit for da kan man koste den vekk

men når 1000 maur biter samtidig, da….jeg sier ikke mer.

Sorry til alle naboer, shit happens. Jeg var jo nødt til å få de vekk fort.

 

Ellers går ting bra. Jeg oppdaget den serien: sommerhytta. Det er 200 episoder, har sett nesten alle. Så da vet du hva jeg holder på med

for det meste 🙂

Har ledd sånn at jeg nesten fikk vondt i magen, men jammen er det mange dyktige folk med, eller de blir dyktige etterhvert 🙂

Kanskje jeg skal melde på gitaristen og meg? Han har null tålmodighet og jeg sover sånn 12 timer om natta + en diger middagshvil.

Hadde blitt en bra kombo når en hytte skal ferdigstilles på noen uker hahaha

 

Well well nå skal vi lage litt mat

Her er et bilde fra en av kveldsturene vi pleier å gå:

Fint hva?

 

Har du satt deg rett oppi en maurtue? (si:ja)

Liker du å plante?

 

Tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

 

 

7 kommentarer
    1. uff ,jeg liker ikke maur ,men mursyren skal være bra har jeg hørt,folk lar seg bite med vilje for å bli friske ,vi har jordmaur i sandkassen til barnebarna ,nå får dei ikke bruke den for straks en stikker spaden ned i auler det med maur ,jeg har planer om å slå en bøtte med varmt vatn nedi ,tryggere det en gift siden smårollingene kanskje oppdager sanden og vi leke.
      Jeg har sett sommerhytta ,jeg hadde mine favoritter men skal ikke ødelegge spenningen for deg :=)
      ellers satt eg en time hos legen og ventet på å få komme inn for å ta en sprøyte,jeg vaksinerer meg mot flått :=)

      1. Da blir jeg yberfrisk 😀 Oi i sandkassen?! Det er litt krise. Så et hageprogram hvor de var plaget med maur og det de gjorde var å ta en annen type maur oppi og vipps fordufta alle, om det fungerer vet ikke jeg for jeg har ikke prøvd 🙂 Jeg har sett nesten alle sesongene av sommerhytta, skikkelig digg program 🙂 Flåttvaksine er sikkert ikke dumt. Her har det ikke vært så mye som det pleier, men når det er mye rådyr i hagen blir det flått.

    2. Fine bilder. Stakkars maur som fikk besøk av den delen av deg. Hvem ble mest redd? Du burde ha dårlig samvittighet siden murene bygger maurtuer selv. Ikke få maur som har jobba lenge – trolig største dugnaden i dyreverden vil jeg mene. Så kommer du og setter deg på den og ødelegger alt. Jordskjelv nesten. Ta litt mere hensyn og se deg for neste gang du tar pause. Du fortjener pauser du som alle andre men tomta er stor så det er plass både til folk og maurer. Ha en fin kveld.

      1. Jeg satt meg jo ikke oppi tua med vilje heller. Tror ikke det er noen som ville gjort det. Skikkelig kjipt og bli bitt av 1000 maur samtidig men såklart er det jo kjipt at jeg satt meg rett oppå huset dems, det var IKKE planen hahaha Takk og ha en fin kveld du også 🙂

    3. Åå, jeg hadde fått fullstendig panikk i alle fall 😮 Med maurene. Ikke NOE er verre enn MANGE av et slag…Uansett slag… Man har jo ikke kontroll… Nå skal jeg og Hr Frodith ut å spise middag. Gleder meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg