Beste strømsparetipset + litt innkjøp og sånn

Oh hellige jul strømmen har blitt så dyr at man må skru av varmeovnene!

Værst er det på badet, der må man nå brekke av tissestrålen når man er ferdig og setet er så kaldt som permafrost, bare nevner det…

Jeg vet ikke hvordan det er med deg men kan ikke si akkurat at jeg gleder meg til neste strømregning.

Men nok om det gjelder å fokusere på de bra tingene, nå skal jeg snart bade og det er her det geniale kommer skjønner du:

2 store kjeler med kokende vann er nok til et deilig bad til meg 😀

Fyller bare oppi badekaret og så blandet jeg i kaldt vann (sånn at jeg ikke blir helt kokt, lurt hva?)

Koster sånn ca null kroner sånn ca. Bedre strømsparetips skal man lete lenge etter

Ovnen står jo likevel og gløder, to fluer i en smekk spør du meg 😀

 

Starta dagen med å få det litt i orden. Suste over alle gulvene:

eller det var Mr. Duster som susa, og spiste nesten opp morgenkåpa min!

Vanligvis pleier han å gå for de minste trusene han finner og så setter han full gass mot

hjemmet sitt (ladestasjonen) med en sånn en i kjeften. Men i dag fant han morgenkåpe mi

ettersom jeg kledde på meg foran ovnen siden det var det varmeste stedet i huset.

Gjett han hadde gjort ugang:

Brukte lang tid på å få den ut av kjeften på han og så tok jeg ut en haug med hår fra hjulene,

lurer på hvem som røyter mest her i huset(kanskje jeg):

Da jeg var ferdig med det, pakket jeg opp pakken jeg hadde bestilt. Gjett jeg har gledet meg, favorittskrubbene

OG The Pink stuff. Har sett så mye reklame på det der på tictoc og YouTube at jeg bare måtte:

De skrubbene er fantastiske, de er harde når de er kalde og blir mye når de dyppes i varmt vann, jeg elsker dem <3

 

Det jeg gleder meg mest til i dag er spa, hjemmespa med ansiktsmaske og greier:

 

Det er ikke mye som slår et varmt bad og litt egentid <3

Oi glemte neste si at Englebassen og meg har vært og leita frem juletreet og den store eska med julepynt

i dag tidlig.

Har bare fått satt på noen av lysene, men pent ble det:

eller i alle fall okay 🙂

Og så har jeg pakket inn noen julegaver som skal sendes.

Jeg liker å pakke inn julegaver, det eneste jeg ikke liker er teipen for den klistrer seg alltid der den ikke skal.

Teip og lim er liksom litt uvenner med meg.

 

Dagens plan er:

-å få susa huset litt (takk Mr. Duster).    done

-finne juletreet.   done

-pakke julegaver done

-tegne og male litt eller begynne på minihuset jeg skal lage.    ikke done ennå

-bade.     ikke done

 

Gitaristen har stabla masse ved, herlig:

 

Så da vet du sålangt hvordan min dag er og hva jeg har planer om,

hva skal du gjøre i dag?

 

Nå sier gitaristen at vi skal ut å kjøpe drittmat. Det er det beste gitaristen vet.

Grunnen til navnet drittmat er at det er skikkelig dårlig for på’n i kroppen ikke fordi det smaker dårlig.

Fastfood er aldri bra for annet enn humøret, men det er jo også noe spør du meg 🙂

 

CU må løpe, tusen takk for besøket <3

 

2 kommentarer
    1. Strømmen er dyr og det er mange som gruer seg ekstra til januar. Men januar er som vanlig en dyr måned med mange regninger, blir ikke bedre med dyr strøm. Men etter festen kommer pesten. På Rusta selger de plastjul, nye tradisjoner i nye tider. Har oversikten hva jeg skal kjøpe som gaver men må sjekke om jeg har julepapir nok og div. Noen skrapelodd blir det med gavene. I januar er det kontoen som er ribba(har torsk på julaften), må tenke litt på det før man drar på handletur. Dere er flinke, har hverandre og skaper mye ut av det. I dag skal lys nr 2 tennes men jeg venter. Først blir det frokost, kaffe og oppvask. Deretter kan søndagen starte. Ha en fin dag.

      1. God dag 🙂 Ja det er det nok. Hahha den var god ribba i januar 😀 Frokost kaffe og oppvask høres helt perfekt ut, tror jeg starter på det samme her nå 🙂 Goood 2. søndag i advent 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg