Å kaste seg ut i ukjent farvann

er skummelt

 

Nesten ferdig med et stort oljemaleri som jeg har jobbet med i mange uker og jeg liker det ekstra godt.

Vent litt skal prøve å ta et bilde, sånn er det :

(ps: det er ingen dagslys. Maleriet er bedre i virkeligheten enn på fotoet)

Er ikke helt ferdig. Det skal tørke litt og så skal jeg legge på litt mer skygger og noen stjerner, men først må det bli tørt sånn at jeg ikke kliner utover maling der det ikke skal være.

 

Og så du har jeg hivd meg utti noe helt nytt. Så en video på YouTube en som malte en sånn mørkebrun setter og den så ut som det var helt levende! Bestemte meg med en gang for at jeg vil male en hund som ser skikkelig realistisk ut, bare at jeg vil male en cocker spaniel eller en golden retriever. (Har så lyst på hund at jeg nesten besvimer, derfor jeg prøver å male en)

Første jeg gikk i gang med var å tegen en skisse (for det gjorde de på YouTube også, bare at min skisse ikke lignet mens hans så nesten ut som en levende hund før han hadde begynt å male

Her er min skisse:

Den er ikke i nærheten av å se realistisk ut. Det så skikkelig enkelt ut på YouTube.

På han malefyrens sitt maleri var det umulig å se om det var en ekte hund, mens min er liksom helt klart en tegning, så her må det jobbes.

Eneste problemet er at jeg er redd for å begynne, skikkelig!

Det er liksom sånn med nye ting at jeg er redd for å få bekreftet at jeg ikke klarer det

og da er det jo på en måte bedre å bare ikke starte?

 

 

Well nok om det. Dagen starta ikke spesielt bra:

Jeg mista humøret med en gang, og det er nå helt forståelig spør du meg.

Burde vært ulovlig å produsere micro-kinder-egg. Rakk ikke å smake på den før den var vekk.

Klarer ikke snakke mer om akkurat det der nå, kjenner julegleden falmer som en stein i fritt fall.

 

Ellers har jeg snakka med mamma, skikkelig koselig <3 Ikke mye slår og sitte og småsnakke med mamma om alt mellom himmel og jord.

I dag snakka vi litt om roboter og selvkjørende biler og om berlinerkranser.

Jeg elsker berlinerkranser men de blir mislykket hver gang så jeg satser på nummer to på Kaketoppen,

nemlig sjakkruter og de er supergode dme også og dem får jeg til.

 

Jeg blir så glad av å snakke med mamma,

foruten det at hun har begynt å vaske oppå skapene i andre hus(siden hun ikke har mer hjemme og vaske). Snakk om energi.

 

Jeg har ikke vaska så mye som et skap. Det er så fullstappa at alle vet at man åpner ikke et skap uten at det er helt krise og man må ha noe inni der. Det finnes folk som har blitt tatt av ras innendørs, for det har jeg sett på syke samlere på tv og den sjansen behøver man ikke ta så tett opp mot jul

For at hybelelefantenø ikke skal komme frem fra under sofaen, har vi begynt å gå sakte forbi den. Gjelder at trekken i lufta ikke får dem til å begynne å bevege seg ut i åpent landskap.

Håper nissen kommer med en robotstøvsuger til jul 🙂 Tipper den skulle fått kjørt seg hahahaha

 

Prøver også å unngå småsnop noe som er umulig. Visste du foresten at butikker er vitenskap. Varene er ikke tilfeldig plassert ut.

Jeg tuller ikke.

Legg merke til at ting man ofte må ha som brød, melk og middag befinner seg innerst i alle butikker.

Og så har de lagd slike feller hele veien,

Selv om du har bestemt deg, bombebestemt deg for nix kaker, kjeks og digg før du gikk inn er sjansen for at du kommer ut uten godsaker lik null:

(tegna ei tegning sånn at du kan se det selv)

 

Jeg har kommet til en god konklusjon, ikke motarbeid vitenskapen, just go with the flow 😀

Har spist 16 marsipangriser sålangt

 

Well well

Tror jeg må finne en ny video om hvordan man maler realistiske hunder på YouTube.

 

Har du kastet deg ut i noe og så blitt så redd at du har stoppet? (si:ja)

Hvor mange marsipangriser har du spist i desember sålangt?

Tror du det er mulig å få hundeskissa mi til å se ut som en ekte hund? (si:jaaa)

 

CU og tusen takk for besøket <3

3 kommentarer
    1. jeg har troen på att du får til en flott hund ,kinderegget ditt måtte jeg flire av :=) men beskrivelsen av butikken er jeg enoig i ,jeg skulle svare på noen spørsmål på coop sin medlemspanet ,så fikk jeg spørsmål om hva som skulle til for å handle litt sunnere,jeg skrev att dei burde fjerne godtehyllene ved kassen ,da fikk jeg svar att jeg ikke var målgruppen deres og hadde derfor ikke flere spørsmål men jeg skulle få belønningen for svara alikavel hi hi ,så dei hyllene vil nok altid ligge ved kassen .Marsipan har jeg ikke smakt ennå ,men sjokolade smaker jeg litt på noen ganger :=)

      Du er flink til å male månen ,det blir et virkelig flott maleri,kos deg og ha en fortsatt fin adventstid ,jeg vurderer å hente juletre i dag ,er så heldige å ha en på loftet

    2. Klart du får til den hunden. Blås i andre og mal på din måte. Plutselig blir den som levende, helt sikkert. Nei, jeg har ikke spist en marsipangris og det finnes bare en her i huset. Den måtte jeg kjøpe for den var liten og rosa!!!! På julaften er den MIN!!!! Kinderegg er godt, men de kan da ikke være så små??? Nydelig det maleriet med månen. Det er et bilde til å drømme i!!! Ha en fin kveld og lykke til med hunden.Klemsiklem:)

      1. Tusen takk for tilliten <3 Sliter akkurat nå, hele hunden ble blå liksom eller blueish Klarer du å vente helt til julaften er du jammen meg flink!
        Tusen takk snille og riktig good natt fineste deg <3 godklæmme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg