Å finne mening i hverdagene

Kjære dagbok

 

Jeg gråt litt da jeg så alle fine meldinge og de rørte meg alle sammen, tusen tusen takk <3

Det kjennes som jeg er blitt nummen som om kroppen og sinnet helst vil lukke seg inne.

Har du kjent det slik noen gang?

 

Å gjøre ting kjennes litt meningsløst nå men jeg vet det er nødvendig.

Hele tiden dukker det opp små ting som minner meg om min kjære firbente venn <3

Det gjør vondt og det er godt på samme tid.

 

I dag bestemte jeg meg for å begynne å gjøre noe, så jeg begynte på badet.

Fikk opp boksene fra Ikea på badet så nå gikk skittentøysdunken fra å se slik ut:

Til å se slik ut:

Lagde de gradeteningene selv, greit å vite hvilken temperatur ting skal på 🙂

Og så fikset jeg påleggsbokser til kjøleskapet:

Problemet er at maten kommer bort i bakveggen på kjøleskapet og da renner det vann inn

i for eksempel skinkepakken. Med bokser kommer ikke mat i kontakt med bakveggen på kjøleskapet og

så slipper man det problemet. Forøvrig var det englebassens ide, kloke, lure englebassen min <3

Så til frokost, lunsj eller kvelds tar man bare ut hele påleggsskuffen, enkelt og greit:

Det er så mye tyngre å komme i gang med ting nå men når det er gjort kjennes det litt godt også.

Snøen har lagt seg i dag. Store dovne filler daler ned og legger seg som et teppe så hvitt og vakkert

men det kjennes så trist også at hele verden fortsetter når ikke du er her <3

 

Jeg prøver å være her i nået, ta inn over meg de fine tingene selv om de er vanskeligere å se.

Jeg tar meg selv i å kikke opp på himmelen og å lytte etter deg enda jeg vet du ikke er her mer.

 

Men et sted er du jo, det tror jeg

Og kanskje, kanskje, kanskje kan du høre meg eller kjenne tankene mine <3

Jeg håper det <3

Hvem vet, det er mye vi ikke kjenner svarene på.

 

Før fuglene våknet i dag tidlig satt jeg ute i sneen i bare tanktoppen og mediterte.

Snøfnugg i morgenlys smeltet mot en varm hud og det kjentes forfriskende deilig.

Tankene klarner i morgenlys og kald luft på en helt spesiell måte.

 

Vi prøver å kose oss litt ekstra og i dag lagde vi texmex på ferske baguetter, her er oppskrift:

 

1 kjøttdeig

stekes og avkjøles, så blander man i:

1 finhakket chilli

takokrydder

majones

lettrømme

 

Så er det bare å smøre på baguetten og ha salatblader, agurk, paprika, tomat, mais og løk om man vil,

superdigg

 

Nå er det kveld her og helg. Jeg sitter her og blogger litt og nyter siste kaffeskvetten med melk

Dagen er forvandlet til et vintereventyr her ute og så ringte englebassen, fullstappa av julestemning

Vi planlegger førjulsbesøkstur til Tromsø og hilse på familien og det gleder vi oss til

Kvelden kommer snikende fra alle kanter nå og det er på tide å komme seg inn.

Husk på å ta vare på i dag kjære du <3

 

CU

 

 

 

3 kommentarer
    1. Glemte å si at støvelbildet ble vakkert da! Ja, du er flink til å fortsette. Man må jo det også. Da er det lurt å rydde litt. Så fint det ble i kjøleskapet. Ta dagene som de kommer og husk alle fine minner. Klem 🙂

    2. Det kom snø så i helga blir det liv i akebakker. Det er rekord mye snø i Tromsø så der er det mye snømåking. Flink du som rydder både på badet og i kjøleskap. Har erfart det samme så man vaske kjøleskapet ofte.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg