21. desember på Nordbysentret

Kjære dagbok

 

At det er fysisk mulig å presse så mange mennesker inne i et kjøpesenter

er for meg en gåte men det var fullstappa som en uåpna sardinboks på

Nordbysenteret i dag og vi var inne i sardinboksen.

 

Jeg var klar som et egg for litt shopping etter en time og 15 minutter med julemusikk på radioen i bilen. Gitaristen mener man ikke behøver synge hele veien liksom, men jul er jul spør du meg 😀

Det er 2 ting som ikke er lurt sånn rett føre jul:

  1. ta med gitaristen på juleshopping
  2. ta med en gitarist med null blodsukker på julehopping

Alle vet at menn ikke egentlig egner seg for å gå og koseshoppe i en

sardinboks fullstappa med sardiner og julemusikk.

De bare kan det ikke, det er fysisk umulig.

Jeg vet ikke helt hva som er feil i genene eller i cellene til gitarister men hver eneste celle streiker

liksom jo mer folk og jul det er, men hos meg derimot blir jeg skikkelig juleglad.

Alle som kjenner gitaristen godt (eller ikke så godt) vet at han fungerer ikke så veldig bra

uten blodsukker, han er som en udetonert tikkende atombombe.

Vi som kjenner han godt pleier å spørre om han har husket å

spise når det begynner å kommer røyk ut av ørene og termometret passerer øverste streken.

Og du kan jo gjette hvem som dro til Sverige uten å ha spist i dag….gitaristen!

 

Det gikk tålelig bra hele kjøreturen, foruten litt småbanning til bilister som ikke har

lært seg å kjøre som fletta seg inn i glade jul sangen min, og djinle bells eller hva den heter.

 

På sentret oppdaget ikke jeg det så fort for jeg var så opptatt av å få

med meg mest mulig og å løpe for å ikke miste flokken,

englebassen derimot hadde oppdaget det faretruende lave blodsukkeret

så hun hang seg fast i vogna for å bremse gitaristen som hadde satt full gass inne i kjøpesentret.

Hun avverget nok endel ulykker i dag for noen hadde plutselig ikke vikeplikt, jeg nevner ikke navn

Forkjørsrett igjennom 3 etasjer

Heldigvis er jeg blitt en kløpper på å få med meg ting i fart

så klarte å fylle opp bilen faktisk så nå blir det jul i stua.

Og så dro vi på polet, og her snakker vi om to sardinbokser klemt oppi en,

fyttiskjiten der var det myyyye folk.

Utfra hva jeg så vil jeg tro at det er ikke så mange som er kjørbare

fra julaften og til litt utpå nyåret. Folkene i butikken hadde ikke sjans å fylle på så fort som folk handlet.

Jeg fikk med meg en 3 liters med rødvin (siden jeg er kunstner og bør drikke masse vin)

Uheldigvis liker jeg ikke rødvin heller så det blir nok saus av den skulle jeg tro, 3 liter saus til ribba 😀

 

Gitaristen kjøpte en øl til meg også og sist jeg drakk en hel øl sang jeg i en time uten avbrudd så det kan jo bli gøy.

Siden jeg ikke er så glad i øl heller, kan det jo hende det blir et øllebrød for det er jo godt 🙂

 

Nå må jeg stable litt varer på plass her og så er det labbene høyt å planlegge en liten kakebakst, har kjøpt

ny miksmaster nemlig, en med turbofart 😀

 

Takk for besøket og velkommen igjen <3

 

6 kommentarer
    1. Kan tenke meg at det var mye folk der. I disse dager er det mye folk uansett hor man går. Å handle nå er en maraton, man må ha gode sko og drikke med seg. Og når man står i kø bør man ha god tid. Var på min lokale kiwi i går kveld, oppdaga at jeg hadde glemt visa hjemme. Dermed ble handleturen ekstra lang – og kø var det selv om klokka var 2220 på kvelden. Jeg fikk betalt men glemte ting som jeg kom på i siste liten. Ha en fin kveld.

    2. Uff det hørtes slitsomt ut. Jeg hater p handle de siste dagene før jul. Her ble alt fikset på onsdag i øsregn. Men det var ingen kø da. Jeg fikk alt jeg skulle ha unntatt rømme, og det går bra uten. Så her sitter jeg med mat nok til langt ut i det nye året. Det tar på å handle. Du må nok smøre matpakke til gitaristen heretter!!! Klem i kvelden!

    3. når jeg leser dette er jeg nesten glad jeg sitter her på dag 14 med foten høgt hevet uten lov å trå på den hi hi ,tror rumpa mi snart har grodd fast i stolen ,ikke har vi kjøpt mat i hus siden før opperasjonen heller,mandag skal gipsen av og ei gåskinne på,blir spennende å se om jeg greier å gå inn i butikken og kjøpe maten som står på handlelista,håper ikke det er en sadinboks jeg må inni da hi hi ,har opplevd det en gang i mitt liv og da var jeg nær ved å besvime,er nok en grunn for att det meste er ferdig hos meg til advent,da slipper eg den trengselen i butikken :=)

    4. Herlig beskrivelse av gitarister med lavt blodsukker!😂Ja, helt enig i at du bør ha rødvin i huset – du som er så kunstnerisk på flere vis!😉 Ønsker deg og dine ei riktig god jul. Du er et herlig bekjentskap! Håper det blir anledning til flere treff i 2020!❤🎄❤

    5. Herlig beskrivelse av gitarister med lavt blodsukker!😂Ja, helt enig i at du bør ha rødvin i huset – du som er så kunstnerisk på flere vis!😉 Ønsker deg og dine ei riktig god jul. Du er et herlig bekjentskap! Håper det blir anledning til flere treff i 2020!❤🎄❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg