2 DIY prosjekter i dag + gitaristen tok fyr!

For en deilig dag, jeg bare nevner det.

Å mestre kjennes skikkelig DIGG <3

 

Men over til 1. diy prosjekt og det var gitaristens.

I går kveld fikk vi tak i stålrør og sveiseapparat. Gitaristen hadde bestemt seg for å lage dyrkeskuff til

gravemaskinen. Slike skuffer koster skikkelig mye, men ikke når man gjør det selv.

 

Siden han hadde to skuffer med samme størrelse ofret han den ene. Dyrkeskuffen skal skille stein og jord,

så slipper vi å kjøpe jord for mange tusen kroner til potetlandet. Lurt hva?

 

Eneste problemet er at gitaristen tok fyr! Ikke en gang men mange ganger

Sjekk jakken, den er brent:

Tegna det hele sånn at du kan se hva som skjedde:

Vinkelsliper og sveiseapparat er skumle saker. Heldigvis var det bare jakken som tok fyr, men når det er sagt

snakk om handy fyr, jeg ble skikkelig imponert! Tenk at det går an å lage en dyrkeskuff!

Fin ble den også:

Flinkingen 😀 Den ser jo helt ny ut også 🙂

Nå er den klar til mandag til siling av stein og jord 😀

 

Mitt prosjekt i dag var å male en kvadratmeter av huset (man behøver nemlig ikke male hele huset på en gang.

Greiere å ta hva som er overkommelig. Siden jeg ikke orka og male i dag bestemte jeg med for å lage en blomsterkasse.

Bare et problem:

Jeg vet ikke hva det er men jeg blir redd inni magen av den lyden og så hjalp det heller ikke at gitaristen sa at han kunne sage sånn at jeg ikke kutta av meg alle fingrene!

 

Fyttiskjiten. Man kan jo ikke ha en diy prosjekt og så tør man ikke gjøre det, dessuten var det noe jeg brenner for,

et gjenbruksprosjekt

Skjitskumlingen:

Heldigvis er jeg lur 🙂 De to værste tingene som kunne skje var lyden og det med fingrene, at de falt av og sånn.

MEN når man ikke hører lyden går alt som smurt:

Øreklokker, burde hatt et kyss rett på snuta den som oppfant de der 😀

En liten sang og øreklokker fikser enhver biff

 

Fikk sagd, boret og skrudd alt helt selv akkurat sånn et diy-prosjekt skal være:

 

Nå er dem beiset og i morgen skal de skrues sammen og kles inni før jeg fyller opp med jord

 

Lurer du på hvem som er over middels fornøyd med seg selv i dag eller? Well:

 

 

 

Det viktigste er å kjenne på mestringsfølelsen

Man blir glad inne i seg av å få ting til selv <3

Og som oftest er det oss selv som setter bremseklosser på oss selv. (i alle fall jeg)

 

Pleier du å si til deg selv at en ting er for vanskelig eller at du ikke får til, før du har prøvd?

Jeg håper ikke det, men om du gjør…er det aldri for sent å starte på å mestre litt <3

 

Tror du kassen blir fin eller? (her bør du si: ja)

 

Takk for besøket og velkommen igjen, nå skal vi spille alle mot en eller hva det heter 🙂

 

CU <3

 

 

10 kommentarer
      1. Tusen, tusen takk <3 Hahaha ja det kunne jeg ha gjort men så ble jeg lei siden jeg ikke pleier å holde så lenge på med samme ting før jeg finner på noe nytt 😀

    1. Flink fyr den gitaristen. Man lærer av alt men tror han er mere proff på gitaren enn som sveiser. Men han kan mye og man blir aldri utlært. Var en tur i skogen i dag deilig og gikk på snø og is noen meter før jeg kom opp til 349 moh. Men det glemmer man bare turen er fin. Nå skal det soves så kanskje jeg besøker drømmeland i natt også. Vil mene at den kassa blir bra for dette kan du. Husk en matpause i løpet av dagen. Uten mat og søvn ville man ikke fønke. Ha en fin kveld.

      1. Jepp han er handy 🙂 Egentlig skal man jo ha et sånt lærforkle når man sveiser men tror det var vinkelsliperen som gjorde at han tok fyr. Så sprek du er! Jepp, holder på å bake kake nå 😀 Ha en fin kveld du også 😀

    2. Så flinke dere er 🙂 Men SØS, dere må være forsiktige! Vil ikke har noen helstekt gitarist heller 😮 Her blir det tur. Og på tirsdag skal jeg ha vaksine 🙂 Det blir bra! Store smittefrie klemmer <3

      1. 😀 takk. Ja vi er jo forsiktige men uhell kan forekomme såklart 😉 Kos deg med tur søs <3 Oi skal du få den vaksinen nå? Stor good klæm fra meg <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg