Miniatyrhuset får en skikkelig julevask

Ohboy, tror ikke jeg har sett så mye støv siden jeg kikket under sofaen i fjor

Sjekk hvordan det ser ut før jeg begynte julevasken:

Det var bare å hive seg rundt som vi sier i nord og finne frem kost, grønnsåpevann og lim.

Ene hjulet på favorittbilen hadde også knekt rett av:

Jeg leita i ukesvis for å finne en skikkelig rett bil, byggeettbil med gummihjul siden jeg synes at det er viktig. Det jeg

ikke tenkte på da jeg bestilte den var at den kom i tusen deler. Alt skulle fungere, rattet, dørene og hjulene og you name it.

Uheldigvis kom jeg til å knekke sånn ca 45 % av delene da jeg skulle ha de løs av den byggeplata, MEN det er ikke mye en rull teip eller en tube lim kan fikse, så vet du det 😀

 

Det ble en grå sky av støv, nesten lik som når jeg koster kjøkkengulvet:

 

Fikk gjort en skikkelig julerengjøring (så om gitaristen antyder at jeg ikke har vaska til jul, har jeg nå bevis): 

Kunne såklart tatt litt vindusvask på det badevinduet, men fikk ikke hånda inn der. Viktig å tenke på når man bygger hus fra bunnen av

Lag et større baderom:

Bakerovnen i bakeriet fungerer. Jeg har felt inn et slik flammelys på batterier så det ser ut som det brenner inne i den

Siden det er vanskelig å få bilde av akkurat det, altså flammen, tok jeg 2 bilder som ikke ble bra men du skjønner sikkert at når det er mørkt gløder det inni der:

Småkakebaksten er i full gang såklart, bare ikke akkurat her hjemme. Tror englebassen og jeg skal sette sjakkrutedeig og kakemenndeig etterpå

og da blir det jo nystekte kakebaking i morgen fordi deigen skal ligge kaldt først

Jeg har lagd alt fra skrætch og liker detaljer. Takrenna er lagd av et sugerør:

Har tilogmed lagd en opplyst dam utenfor, med nedfelt lys:

Kringa er lagd av leire:

Bil med gummihjul:

Juletreet har fått små lys og perler. Grunnen til at det ikke er så mange drops i papir på treet er fordi jeg måtte smake.

OBS: de er ikke sukkertøy, faktisk bare juks så tror jeg må lage noen som smaker godt å henge opp:

Litt detaljer på bakerovnen:

Lite lys i vinduet på loftet:

Ville jo ha en lysekrone i bakeriet så jeg tyvlånte en fiskekrok:

Kjøpmannsdisken var litt knot siden den skulle ha både hyller og glass, men det gikk. Limte bare fingrene fast ca 3 ganger

 

En køyeseng er greit å ha om man får besøk, tvi for å ligge øverst:

Neiforesten vil ligge nederst..

Glemte å vaske gulvet i andre etasje noe jeg ser nå på bildet så må frem med grønnsåpe og en Q-tips:

Nyvasket og ryddig, håper det kommer mange som vil ha småkaker før jul <3

Bakerier er ikke så stort, egentlig akkurat passe til å ha som pynt i stua:

Grunnen til at jeg helst vil sove nederst:

Nå er det så julepynta og vakkert at jeg føler meg skikkelig flink! <3 <3 <3

Når det kommer til det realistiske hundebildet, går det ikke så bra:

 

Gitaristen mener jeg maler litt som picassio eller hva han heter….men såklart jeg gir meg ikke

 

Ellers har jeg snakka med mamma. De holdt på med å kjøpe porto på nett. En sånn kode som man bare skriver på pakken og vipps, nix kø.

Flinkingene <3

Har foresten ikke fått noen av julegavene jeg bestilte på nett, kommer til å bli en alternativ jul for alle som skulle hatt pakker fra meg.

Og siden jeg har spist opp alle marsipangrisene som skulle være med i de pakkene jeg har bestilt, er det liksom nålla å sende..

 

Synes du minihuset ble bra? (si: ja)

Har du det rotete og har ikke lagd kaker og ikke vaska skap og skuffer? (si:ja)

 

 

Nå må jeg løpe skal lage masser av deig med englebassen <3

Takk for besøket og velkommen igjen <3

 

6 kommentarer
    1. En julevask må til så dette blir bra. Så nå kan nissefar komme. Må ta meg sammen selv og vaske litt her. Vi ha en sunn middag nå med masse salat med noe godt til. Fine bilder og det bilde av hunden blir flott. Ha en fin kveld.

      1. Enig 😀 Tror jeg skal vaske bittelitt her også, kanskje gangen. Lukter det grønnsåpe der og er ryddig så kommer nissen garantert og så er det bare å klappe igjen døra når han er innenfor og det likevel er for sent 😀 Luuuurt. Oi så flinke dere er! Salat er jo yberbra for hele kroppen. Tror vi skal ha pasta i dag. Tusen takk 😀 synes du altså det? 😀 Nå ble jeg glad <3 Ha en super kveld du også Helge 🙂

    2. se det ja ,minibakeriet er helt perfekt og nå skinner den ,virkelig koslig :=) men jeg må si ja på neste spørsmål også ,jeg er ferdig til jul jeg ,så for meg kan julen komme ,må bare hente ned juletreet på loftet ,det er liksom det som gjennstår :=)

    3. Så lurt å vaske minihuset fra topp til tå. Da kan du jo virkelig bevise at du har husmorgener og har vasket til jul. Elsker det huset ditt! Kos deg videre, snart helg! 🙂 Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg