En skikkelig god nyhet! Og den gjelder kanskje deg <3

Og en skikkelig, skikkelig dårlig..

That’s life og nå vet jeg ikke hvilken du vil høre først, kanskje den første for den er god og den gjelder kanskje deg?

 

Her går livet sin vante gang, nedtelling til julaften men før det har gitaristen bursdag og det skal såklart feires selv om vi ikke blir så mange siden det er korona. I feirer istedet for i flere dager. Og den andre gitaristen vår har bursdag i dag! Gratulerer <3

 

Men nok om det for nå skal jeg fortelle den gode nyheten og den er:

Vi skal i løpet av helga prøve å se om vi får til livekameraet til ekornene!!

Englebassene kommer hjem og ene kan det der med kobling 🙂

Tenk da kan du se ekorn live hele dagen og får vi det til, kan du sjekke ut hva ekorn gjør på lillejulaften og julaften og alle dager!

Ganske fantastisk?! Vi har bunkra opp med ekornmat, men må få fatt i flere meiseboller siden hakkespetten liker de ekstra godt.

Det er bare å krysse fingrene og begynne og glede seg spør du meg 😀

Jeg kommer garantert ikke å ha tid til julaften i år, må jo følge med på hvordan ekorn feier jul 😀

 

Det som ikke er så bra her og som er den dårlige nyheten er dette:

Jeg skjønner det ikke! At så mange kilo kaker kan fordufte som vann på glødende kull.

Sjekka med englabassen om hun hadde spist mange men det hadde hun ikke, sånn ca 2 kaker. Jeg forslo at vi kunne bake nye men da sa hun at

det er dem som har spist dem som må bake nye, uflaks

Skikkelig uflaks..siden jeg ikke har så lyst å bake. Det tok jo en hel dag sist, eller 2 faktisk, måtte jo sette deiger ene dagen.

og det som er mer uflaks er at huset er bomba. Skulle tatt et bilde av spetakkelet men da blir det garantert ufred i heimen siden

noen mest liker slike skrytebilder av hvor julekoselbg det er

Well well ingen har sagt noe om å tegne det så jeg tegna nå:

For å pynte litt på det hele tegna jeg bare inn halvparten av rotet, så ble det mer julekoselig Jeg er nemlig ikke født i går 🙂

 

Nå må jeg kaste meg rundt skal nemlig male litt, gjelder å fylle små gleder inn i hver eneste dag <3

 

Har du spist opp alle kakene til jul? (rekk opp hånda og vift med syltelabbene)

Har du koronafrie julekaker kan du bare levere dem her.

 

Nå må jeg løpe skal nemlig gjøre husarbeid (starte vaskemaskina) og male

 

CU og tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

 

4 kommentarer
    1. hi hi ,du er god :=) men jeg har faktisk måttet bake nye kransekaker og kromkaker ,kjøpte en boks smultringer ,den ble oppspist ,kjøpte en til den er også oppspist nå har jeg baket selv og dei ligger trygt i fryseboksen hi hi .
      Kjenner eg deg rett får du det koslig innen julekvelden ,jeg gjorde det aller siste i dag så nå kan julen komme hos oss

      1. Enda godt det ikke bare er her. Var nesten sikker på at du skulle si at du har alle kakeslagene og alt i skuddsikre bokser hahaha (DET hadde vært bra her, i alle fall med hengelås uten nøkkel og baufil) Det pleier å bli bra jul hvert år og i år blir den jo ekstra koselig om vi får opp kameraet for da kan vi sitte inne i sofaen og spise alle kakene vi ikke har og se på dem. Nei, jeg må kanskje hive meg rundt å bake, kanskje jeg baker noe jeg ikke liker for da er det jo en bedre sjans for at de forblir i boksene sine helt til julaften 🙂 Ha en super kveld <3

    2. Her i huset er det ikke bakt ei eneste lita kake i år. Og vi har pynta med hundepels, all over! 😅 Tror jeg må lære meg å tegne, slik at det jeg ikke liker så godt bare kan utelates! 😇 Morsomt! God bursdagsfeiring(er).

    3. Takk for at jeg er velkommen igjen!!! Jeg leser her hos deg på telefonen, men er ikke så flink til å kommentere der. I ettermiddag har jeg endelig litt tid for meg selv. Det har gått i ett noen dager, og pluss at husmora må stå på med matlaging, kaker og kos for de som kommer innom av våre. Yngste reiste i dag og kommer ikke hjem før neste år! Men sånn er det når man jobber på sjøen. Savner han allerede. Niesene mine er som døtre for meg, og de titter også innom oss. Så koselig å være med i deres liv. Juletreet venter fortsatt oppe på loftet og skriker om å komme ned, men jeg må få unna kakene først. Bake dem og helst ikke spise for mye!!!! I dag ble det servert sukkerbrød som juletre og gjett om jeg pyntet det med krem, godteri og bær. Så godt. Ja da, det er spist masse av det allerede.Men det er sånn advent skal være. I år er det meget redusert på grunn av den coviden, men vi klarer oss. Klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg