Bakedag + supersøt ting jeg fant på butikken

For en dag! Våkna og var skikkelig trøtt. Pakkene fra netthandelen kom i går så jeg heiv meg rundt og fikk pakka alt

og kjøpt porto på nett sånn at det bare var å levere dem på posten i dag. Var ferdig seint i natt, men med litt julesang går alt så det suser

Inni pakkene er det ikke noe stort men noe viktig, i alle fall synes jeg det er yberviktig derfor jeg kjøpte det til alle jeg er glad i <3

 

Men nok om det. Var såklart trøtt i dag tidlig eller halv elleve er ikke tidlig men sent.

 

Ekornene satt klare og venta på mat. Det ene var så ivrig at han nesten ikke kunne vente

så han satt i ene inngangen og kikket på hånda mi som lessa mat oppi skåla. Han var bare sånn ca 10 cm fra hånda mi.

 

Enten er det er ekornbarn i magen på den ellers så er det en gutt av et ekorn som har spist alt for mye for jammen er den diger.

Nesten sånn at vi må sage større inngang snart og det sier litt.

Livekameraet er ikke oppe og kjører ennå, behøver hjelp av englebassen siden det er noe med programvare og en nettside og You name it.

Håper han kommer snart <3

 

Well well, vi har bakt i dag. Det tok mange timer og vi ble så lei og sliten at vi fant ut at kakene blir

ikke så tørre om vi lager dem 3 ganger så tykke som dem egentlig skal være, dessuten går det 3 ganger raskere å lage dem:

Her er de tynneste:

Sjakkruter, alle skjønner at det går treigt å lage sjakkmønster, så vi rullet bare sammen en kakao- og en vaniljekule og vipps, deilige kjeks, julekjeks:

Det ble mange brett å steike men og like mange brett og prøvesmake men matlysten var på topp så da vi dro for å sende alle pakkene,

lå plutselig middagen rett foran oss:

 

Har skikkelig problemer med pappsugerbr, brusen smaker helt feil. Mulig jeg må begynne å ta med eget, så kan jeg jo bare vaske det og

bruke det på nytt. Jeg skjønner hele greia med at vi ikke skal kaste så mye plast og det synes jeg er ekstra viktig men det smaker ikke bedre av den grunn..

Droppa innom Normal også. Sjekk disse supersøte håndspritflaskene. De er til å henge på jakken, sånn at man slipper og stappe virusfingre

ned i lomma og lete etter sprit. Har en gul slik på jakka mi, den lukter digg også:

På vei ut fra sentret fikk jeg øye på denne automaten:

Det er en automat som selger tøymunnbind, tilogmed noen med mønster på 😀

 

Siden jeg ikke har fått gjort så mye annet enn å bakt og pakket og postet pakker, har jeg ikke kommet så langt med maleriet. Men her kan du se fremgangen (eller tilbakegangen, alt ettersom øyet som ser:

Neste steg er å spesial-lage en pensel for å begynne med litt pelsmaling. Har en ide så gjelder det å se om det fungerer. Kryss labbene.

Foresten så en video på youtube om maling. Der sier de at en av de store feilene man gjør er å lære noen teknikker og så begynne å “frimale”

uten å følge et bilde eller det man ser. Jeg tolka det i alle fall slik.

Kjente jeg ble skikkelig uenig. Det viktigste man kan male er vel det man har inne i hodet og ikke det man ser på et bilde? Vi har nemlig fotoapparat til slikt spør du meg.

Tror jeg må se den videoen en gang til, jeg må jo ha misforstått?

 

I alle fall så mener jeg at kunstmaling er følelser man formidler

Hva mener du?

 

Nå er det på tide med litt småkaker og kjeks.

 

CU og tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

 

9 kommentarer
    1. da er du i rute du også da :=) blir nok jul og kakene ser deilige ut :=)male er ikke min greie så der kan ikke jeg utale meg ,hadde du spurt min søster som maler kunne nok hun svart om hun var enig eller ikke hi hi ,tenker det viktigste er att en koser seg og er fornøgde selv

      1. Ja såvidt hahaha Kakene er digge, spiste meg mett til frokost og lunsj 🙂 + en liten gris såklart 🙂 Enig man skal kose seg <3 Ha en super kveld <3

    2. Mye rart på kjøpesentra for tiden ed nisser, pynt og julemusikk uansett hvor man går. Kaker må til og de smaker best når man lager de selv. Munnbind med mønster på er ok, trolig kan man få munnbind som passer til bunaden. Og selvfølgelig med reklame på. Her skal jeg bli ferdig med gavene snart, skaffe noe til meg selv samt sjekke dressen, Ha en fin dag.

    3. Her var det mange gode kaker! 🙂 Har juksa jeg, kjøpt en boks med 5 slag, og bakt et 😉

      Enig med deg når det gjelder det du sier om maling og videoen. Liker godt bildene dine, og det er vel det som gir de liv, at du maler det du føler og ser selv, og det vil jo ikke si at det ikke er greit å lære div teknikker, men det er det unike som gjør at det fenger. 🙂

      1. 2 sorter men ganske mye, men jeg har spist masse av det og det lover ikke godt når så mange er vekk på et døgn. wellwell Life. Tusen takk! <3 Enig. Skjønner ikke vitsen med å male et landskap som ser kliss ut som fotoet (annet enn at man vet med seg selv at man kan teknikker såklart) Unikt blir malerier når man bruker sine egen farger som man har inni hodet og ikke andres <3

    4. Så enig i det siste. Å male bilder som foto, er ikke gøy heller. Jeg har øvd på hunder selv om dagen, og det har blitt to stykker. En i pastell og en i akvarell. Det er ikke lett å få de til å ligne kjent hunder i det hele tatt, men jeg prøver på min måte. For sånn maler jeg!!!! Herlighet så smart med den sjakkrutegreia. Det er jo så mye jobb at jeg har aldri laget det. I år har jeg laget fingerkjeks. Fikk sjokk over hvor mye jobb det var. Det ble 90 stykker!!!!! Men de er super gode. Jeg burde hatt ei musefelle i boksen, så jeg ikke har fingrene oppi det hele tiden! Kos deg videre i adventen, det gjør jeg. Jeg maler pepperkaker. Supergøy! Klemsiklem og hils ekornet. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg