Overveldet

Hei alle sammen

Nå har jeg begynt med å redusere vekta mi litt etter at jeg gikk opp 12 kilo.

Har gått ned 14 gram i alle fall 🙂

Har vært superflink foruten yoghurtisen og noe smådill.

 

Gitaristen har begynt hos tannlegen og siden jeg er en av de aller snilleste blir jeg med og venter.

Mens jeg venter spiser jeg is, en i går og en i dag. Kan jo ikke noe for at de har den isen rett i nærheten.

Håper nesten at det ikke blir mange tannlegeturer hver uke for da blir det myyye is

Kan ikke regne med å gå ned i vekt når man

elsker yoghurtis 😀 Sånn er det bare 🙂

Men det var ikke det jeg skulle si.

Det er tiden for vår nå og sola begynner å varme over frosne vinterkinn

 

Fuglene har begynt å kvitre og kaffen smaker ekstra godt utenfor på trappa

De første frøene er sådd og i dag kjente jeg at jeg ble helt overvelda over hvor mye frø

som skal plantes og når og ompotting og alt

 

Det er jo fort gjort når man går for en litt større produksjon, man kan bli litt handlingslammet

derfor sorterte jeg frøene i 3 kategorier. En som skal plantes ut nå snart på friland fra frø,

en som skal plantes i potter inne og en 3. kategori med frø som skal vente litt til

Tipper det blir litt planting i helga 🙂

Purreløk har jeg plantet i et druebeger. Rart at disse skal bli store:

Jeg har plantet 9 klatretomatplanter som skal være inne. Det blir søte minitomater fullstappa av smak

Disse tomatene derimot skal ut på plenen. Fikk lagt woodchips på den øverste delen av plenen i fjor

sånn at den er planteklar når utetemeraturen bli bra en gang i mai

De 100 jordbærplantene jeg planta er ennå ikke spirt:

Blir du litt overveldet over frø og planting og hva som skal i jorda når?

Fikk foresten et lass med frø i posten i går. En på Finn.no som selger superbillige frø

og han sender dem fort også:

Jeg blir skikkelig glad av masser av frø 😀

Har du laget deg en oversikt over hva du planter når?

 

Håper du har det bra og tusen takk for at du stakk innom <3

 

 

 

14 kommentarer
    1. nei is hver dag går ikke ,for meg går dett ikke hver uke heller :=)
      Har sådd to urter ,aner ikke hva for det var frø jeg snappa med meg i fjor fra en urtehage ,planta 3 løker også som jeg snappa med meg ,er litt usikker på hva det er men finner vel ut av det ,i går sådde jeg ruccola ,.ellers har jeg ikke sett så mye på frøa ,men lett dem fram har jeg gjort :=)ps ,når purreløken er så langt kommet soom dine skal du klippe dem ned til nesten det halve ,da blir dei sterkere :=) jeg gjorde det i fjor og det gikk fint,flyttet foresten dei minste purreløkene fra grønnsakshagen til urtehagen på høsten og dei står der grønne og fin nå klare for å fortsette veksten sin

      1. Nei vet, men den er så utrolig god, klarer ikke gå forbi. Spennende med ting man ikke helt vet hva blir 🙂 Sådde du ruccola ute? Fikk med meg det med purreløken i fjor, supersmart å klippe den ned, så det skal jeg gjøre 🙂 Gleder meg litt de de kommer for purreløk er digg i salater synes jeg. Ha ei riktig så god natt <3

    2. Var hos tannlegen i dag og kom tidlig hjem. Sov nesten 4 timer i ettermiddag sjelden var hos meg. Men var trøtt kan man si og ble vekt av en telefon. Søvn er viktig så nå satser jeg på og være våken 2-3 timer før jeg prøve meg på drømmeland igjen. Det spirer mye hos deg, artig fremover men alt det må stelle med. Men de er vel her på tid og spise kveldsmat. Ha en fin kveld.

    3. Gikk det greit hos tannlegen for gitaristen? Jeg har aldri smakt yoghurtis jeg, men det så farlig godt ut da 😋
      Jeg skulle ha plantet Georginene jeg har forsøkt å overvintre i dag, men så fant jeg ikke igjen den store potta de skulle stå i. I stedet fikk jeg plantet om noen andre som sårt trengte nye potter. Ha en fortsatt fin torsdag, klemsi 🤗

      1. Jepp men han skal tilbake så det blir mer is 🙂 Yoghurtisen er sykt god. Så koselig med plantedag <3 Du skal se at den store potta plutselig dukker opp igjen 🙂 Tusen takk <3 Nå er det øving med guttene Godklæmme <3

    4. Du vet å fikse det meste du og litt is er jo kalsium vet jeg. Noen ganger må man bare kose seg litt. Herlighet så masse planter? Du kommer til å få jobben med prikling og vanning utover. Ha en god helg. Koselig med innlegg hos deg. Klemsiklem 🙂

      1. Ikke så galt at det ikke er godt for noe liksom 😀 Ja her er det endel, planta en haug til i dag, aner ikke hvordan jeg skal få plass når de begynner å vokse. Kommer til å bli jungel i stua hahahaha Tuuusen takk og good helg og enda større god helg klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg