Jeg er skada

Mornings.

Her skjer det mye. Adventstradisjonen er brutt for første gang på et halvt århundre!

Jeg åpna ikke adventskalenderen ett sekund over tolv i går kveld, jeg sovna Shitt happens

Selv om det er digg å våkne til lukeåpning, kjennes det helt feil. Dessuten er det mye lurere å åpne ett sekund over tolv kvelden før. Du tenker kanskje det ikke er så lurt for da har du nix luker å åpne på julaften, men det er her du tar grisefeil. Julaften har man nemlig julestrømpe fullstappa av tvist, julegriser, julebrus, skumnisser, småsnop og en appelsin.  (viktig å veie opp med sunt og usunt derfor en appelsin eller mandarin som er der mest for synsskyld)

 

Alt kjentes liksom greit foruten det med at jeg sovna fra åpning og så ringte mamma. Det er alltid så kos å snakke med henne, beste jeg vet <3

Helt til vi kom til det med julestria… Hun hadde pynta og vaska i alle hus og hytter og var på vei ut for å poste julepakkene og så skulle hun bake småkaker i et julepynta, rent julehjem! Tror det må være den største kontrasten til hvordan det er her.

Jeg ikke har funnet den store eska med julepynt, enda! KRISE og vi er midt i julekosemosetiden

og gavene har jeg bestilt på nett og med min flaks kommer de ikke før i begynnelsen av januar…

Det er krise, megakrise

Og hånda er om mulig værre enn den var, i alle fall er den vondt. Skulle garantert vært hos legen men gidder ikke før den koronaen er ferdig

og det kan jo se ut til å ta sin tid

Flaks at jeg har 2 hender for da har jeg jo en som funker til å fylle på med sjokokuler og kaffe. Det er aldri så galt og alt det der tullet.

Well well nå må jeg løpe, fikk reservert 2 julegaver på telefon så de må jeg plukke opp så da har jeg ikke 100 ting å gjøre igjen, bare 98 og det må feires såklart, kanskje med en julebrus og noe munngodt 🙂

 

Foresten vi sliter med linja inn og ut her så vi må brainstorme hvordan vi kan sende live fra ekornutedoen.

 

Er du ferdig med pakker og pynting? (kun de som ikke er ferdig kan si : NEI, de andre behøver ikke skrive i kommentarfeltet)

 

CU og takk for besøket <3

5 kommentarer
    1. Har ikke starta enda men pakkene må være tidlig i boks. Har vaska 5-6 maskiner med tøy i ettermiddag, måtte skaffe ny dose med vaskepulver før det skjedde. Nå er jeg trøtt på en merkelig måte. God bedring til handa di og lykke til med lukene som skal åpnes fremover. Tannlegen venter fredag så nå skal det pusses tenner her. Ha en fin kveld.

    2. Niks, ikke ferdig og ikke vil jeg være det heller, enda! Koser meg med å plukke fram litt etter hvert og å lage nytt! Hjelp, hvor skal jeg gjøre av alt tenker jeg også. Men det er gøy med kreativitet. Håper hånden din blir bedre etter hvert. Men ting tar tid. Jeg har vondt i skuldre og armer om dagen etter et voldsomt svalestup på en issvull jeg ikke ante fantes? Hadde jeg slått hodet, så hadde jeg druknet!!!! Jeg landt nemlig i en skikkelig sølebekk med ansiktet først. Følte meg virkelig som fem år igjen da jeg gikk hjemover. Klart jeg hadde regntøy, men søla skvatt av meg kan man si. Det hadde regnet i over et døgn og var fem varmegrader. Hvem tenker på is da? Men det var visst ikke bare meg som hadde falt på den lille biten med is på gangveien. Men jeg var da like hel, bortsett fra sand og søle i nese og munn, og enda er jeg støl. Men jul skal det bli, selv i koronatid. Hvordan vi skal feire, ja det vet ingen enda, men det blir jul med marsipan og sjokolade! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg