Skikkelig uflaks, satte seg rett i vranghalsen!

Hei på dere

Jammen er det mange innom her, selv om ikke jeg er her så mye.

Har bare vært litt opptatt.

Har drevet og kasta snø oppover. Prøver å få litt vår her siden jeg har lovd englebassen vår og ikke fullstappa vinter.

Det er så mye mer man kan finne på når det er vår. Jeg gleder meg til vår

(gjenbruksbilde fra jeg var ung og sprek, ca i fjor) Har tatt på å sitte i sofaen i et år nemlig, men det skjønner jo alle. Usikkert om jeg

har fått sofafasong eller sofaen har fått fasong av min bakre del, who knows and who cares 🙂 Life is life

 

Planta noen frø i dag ute, måtte grave vekk litt snø først, kjiper’n Håper det blir salat og sånn snart.

Tenkte det er lurt å være litt selvberget fremover, i alle fall siden jeg planlegger å spise masse grønne ting og sånn.

Kryss labbene for at salat vokser i snø 😀 Finnes jo issalat så hva er galt med snøsalat?

 

Ellers ble det nesten takk og farvel i dag, fikk et maiskorn i vranghalsen.

Fyttimainnskjiten, tårene spruta og jeg hosta mer enn jeg har gjort tilsammen siden koronaen kom til Norge.

Eller vent nå litt, fikk en sjokoladebit i vranghalsen inne på matbutikken her om dagen også.

Stappa munnen full før jeg tok på munnbindet og så tygde jeg, helt til det gikk galt såklart.

 

Når man hoster som tårene spruter utløser det endel panikk og noen andre ting:

 

Nix kø,

nix folk på under et halvt sekund. Alt folk kan fordufte så raskt er for meg en gåte.

Klarte jo ikke stoppe og hoste heller,

har man noe i vranghalsen så har man og ikke er det akkurat hjelp å få heller, bare nevner det.

Skulle funka like bra når man ringer skattekontoret. “Du er nummer 124 i køen, vennligst vent. Du rykker stadig fremover”

En liten hostekule og vipps først i køen 🙂

 

Well well her hjemme får man fort hjelp om noe setter seg fast 🙂 Gitaristen hoppa ut av sofaen klar til å hjelpe 😀

Overlevde heldigvis, ellers hadde du nok ikke lest dette innlegget 🙂

 

Englebassen har kjøpt påske-egg med småsnop fra Kolonial så i dag når varene kom

derfra fikk jeg et tomt nytt egg hos henne som hun hadde kjøpt tidligere, snillingen min <3

 

Har tenkt hele dagen om hva jeg skal fylle det med og siden jeg satte et maiskorn i halsen,

tror jeg at jeg går for sånne større marsipankuler og sjokokuler i år,

endatil jeg tenkte at jeg bare skulle ha noe småtterier i egget

(fordi jeg tenkte blir skjitsunn) gjelder å være på den trygge siden og ikke sette småting i halsen, vranghalsen 🙂

Jeg er så lur 😀

 

Men nok om det, nå må jeg stupe i loppekassen. Mater nemlig ekorn hver dag og er oppe før fuglene våkner og

det har jeg gjort i ca 4 måneder nå, kjempekos <3

 

Mater dem, starter live-kameraet og så sitter jeg og ser på dem når de kommer for å spise mens jeg spiser frokost

og koser meg med en kopp kaffi med en melkeskvett i.

Du kan også se når de spiser frokost, her er link: (mater dem mellom åtte og halv ti hver dag)

https://www.twitch.tv/squirrelsocietylive

 

Håper du får sove godt og at du drømmer noen fine drømmer <3

Snart er det en helt ny dag, full av hva du fyller den med 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. god kvelden ,ja nå er det lenge siden vi har hørt fra deg .Å få noe i vrangstrupen som vi sier her er grusomt ,det har jeg prøvd noen ganger,men jammen måtte jeg flire over forslaget ditt om å rykke frem i køen til 1 plass,bare å sette i gang en hostekule hi hi .
      Snop har jeg sluttet med,så påskeegg trenger jeg ikke ,har planer om å kjøre til Trøndelag i påsken ,vi har blitt besteforeldre til nok en liten gutt,så nå har vi 8 barnebarn + to ekstra bonusbarn :=) og to som ligger i magen og venter på å få komme ut hi hi ,men der er to store gutter i Trøndelag bruker å ta med litt godis til dei da ,håper du får en hyggelig påske da

      1. God morgen 🙂 Så flink du er som har sluttet med snop, så flink tror jeg aldri jeg blir men det er lov å håpe hahaha Dere er jo skikkelig storfamilie, sååå koselig da Masse gratulerer <3 Tusen takk og God Påske til deg og dine <3

    2. Se der var du! God morgen! Uff, sette i halsen er skummelt. Jeg kjente en som satte en matbit i halsen og døde. Fryktelig trist, så det er ekkelt når jeg “setter” meg fast. Glad det gikk bra med deg. Skjønner du har nok å stå i med med ekorn, englebasser, snø og frø! Men våren er rett rundt hjørnet nå, og da kommer det til å spire og gro. Litt påskegodt må vi ha, og kaker. Jeg har bakt fyrstekake til mannen i dag, for det er hans favoritt. I frysa ligger det sjokoladekake og ostekake klar, så det er ikke synd på oss nei. Koselig med litt liv her inne. Ha en vakker fredag. Klem 🙂

      1. Gooood ettermiddag <3 Oi såpass! Mat i halsen er skikkelig skummelt. Så mye godt du har bakt 😀 Slurpeslarp 😀 Jeg fant oppskrift på en sjokokake som er bare himmelriket. Den er med riz kjeks, sjokolade og peanøtter og krem, skikkelig digg, tror det blir påskekaka her 😀 Gleder meg så til den at jeg kan nesten ikke vente, derfor kan jeg ikke bake den før akkurat når den skal spises 🙂 Tusen takk og kos deg med deilige kaker og vår og alt det fineste som er <3 godklæmme 🙂

    3. Bra at du viser at du er i live. Hvorfor heter det issalat noe må det jo hete. Vi har jo snøklokker(wintertime). Man kan lure på mye men salat er gode uansett hva det heter. Har ikke sjekka skatten enda og mailen min er vært ute av drift lenge. Så den tid den sorg. Fikk påskeegg på jobben i dag men karameller liker jeg ikke. Den var fra Berles gårdsbutikk, fant ikke berles.no men kun på face. Håper du er frisk og at livet i drivhuset vil prege dagene for deg fremover. Mars er snart over med 8 bursdager i min familie, den siste er til mandag da min søster blir eldre. Nå må man ut og trimme kroppen litt med en gåtur og hjem via min lille lokale kiwi. Satser på masse grønnsaker og gode vaner fremover. Ha en fin kveld.

      1. Takk 🙂 Skatten ja, der sa du noe. Påskeegg på jobben? Den jobben tror jeg at jeg hadde likt 😀 Her er alt helt greit og drivhus blir det nok mer av fremover skulle man tro 🙂 Jammen har du mange i din krets med bursdag! Tusen takk og ha en super helg og påske 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg