Nå skjer det sykt mye bra her :D

IA superbandet mitt er tilbake! 😀 Jeg er så glad at jeg ikke har ord. Trommene er begynt å rigges opp og om ikke lenge er alt på plass. Det skal bare avvikles litt ferie først så er vi i gang og bråker, jeg elsker bråk 😀

 

Utenom det skjer det jo såklart mye annet. Jeg har begynt å tenke at det må finnes noen gode makter der oppe et sted for jeg er full av flaks for tiden.

Har jo begynt med diskgolf og så ønsket jeg meg så utrolig et slikt diskmål. Gjett hvem som fikk diskmål eller?!

Tuuusen takk <3

Ene englebassen kjøpte seg nytt og så fikk vi det gamle. Her er det nye men det gamle ser nesten helt likt ut(fikk låne det til det andre kommer hit, snillgen <3):

Diskgolf er såååå GØY. Vi har vært i Ås i dag og spilla, skjitgøy

og så kom ene naboen innom med tinnvedbærsyltetøy, hjemmelaget 😀

Nydelig Tuuusen takk <3

Jeg har jo planta tindved for det er supersunne og gode bær

Her ser du min tindved (de to buskene i venstre hjørne):

Har satt opp noen pinner til bønnene mine fordi de blir sånn ca 2 meter høye:

Holder på med å lage foodforest med masse spiselige greier

og når jeg ikke trodde ting kunne bli bedre…..så ringte det en mann og sa jeg kunne hente woodchips, gratis(passet bra for jeg er blakk):

Jeg holdt på å svime av. Det dumper ned alt jeg ønsker meg, alt! <3 <3 <3 Og på toppen av det så har vi støpt en såle så om noen dager kan vi montere opp utedusjen HURRA 😀 Jeg er så glad at jeg kan synge høyt

 

Videre oppover veien fra woodchipsen skal foodforesten være, her:

(hvis du lurer på hva det grønne er så er det 4 never med frø som jeg strødde en ut vindfull dag. det er 2000 frø sikkert med jordbær, linfrø, ringblomst og rød valmue. Var ikke meningen alt skulle lande på samme plass men shit happens)

Her er potetene (tror jeg har planta poteter minst 4 steder på tomta):

Bak drivhuset plantet jeg litt poteter til jordrottene også, viktig å tenke på dyrene også:

Grønne og lilla sukkererter, de er supersøte:

Noen som vet hva dette er?:

ca 2000 frø som har begynt å spire:

Nedenfor foodforesten har jeg et lite planteland med Poteter, mais, tomater, kålrabi, gulrøtter og brokkoli :

Rosebuska som kunne vært fin om ikke NOEN hadde parkert tilhengeren med søppel foran:

Helt i enden av tomta der vi kjører ned står minihuset:

Det er solceller inni så om kvelden står det og lyser:

Ute i dammen er det også en øy med et minihus med lys:

Litt spiselige ting rett utenfor kjøkkenet er bra å ha:

Men alt er ikke superbra her. Planta noen blåbærbuskcr for ca 13 år siden. De har nå blitt gigastore og er fullstappa av bær, bare at jeg har oppdaget at jeg ikke tåler blåbær. Heldigvis tåler fuglene blåbær så de får spise seg kul på magen om de vil <3

Hage er GØY

Nærmeste treet er blitt digert, det er et kirsebærtre. Det har fuglene fått for de liker kirsebær bedre enn meg siden de spiser dem fra dem er grønne og det liker ikke jeg 🙂

Hele livet er kun timer som er satt sammen, hva fint skal du fylle din time med?

Nå skal jeg bade med såpe og vann og en liten sang, cu og ha en så bra time du bare kan <3

 

10 kommentarer
    1. Herlige bilder. Bra at bandet ditt våkner fra dvale. Kult med eget dicskurv og plass er det nok av hos dere. Bor i 8 etg selv ikke så lett med slikt på balkongen. Skal en dagstur til en onkel av meg utenfor Risør i dag sammen med min søster så det blir greit. Håper du har det bra blant alt det som vokser. Skal møte min søster klokka 9 ved kiwi i dag så det er best at jeg pusser tenner, tar på sko og farer av sted. Ha en fin dag.

    2. WOW så mye spennende, og Tindved har jeg egentlig ikke hørt om tror jeg… Spennende!
      Og som det vokser og gror – og området er stort altså! DU har mye å henge fingrene i rett og slett 😀

      God sommer! klem

      1. Tindved er skikkelig spennende plante, så nå at min har fått bær. Man må ha en hann og en hunnplante for å få bær. Jepp, her er det endel hagearbeid, jeg kaller det kvalitetstid for jeg koser meg såååå <3 Gooood sommer og stor god klæm <3

    3. du har en herlige hage og jammen vokser det hoos deg ,i år er det labert i min hage når vi kommer til grønnsaker ,noe kommer men det er ikke det beste året ,men blomsterhagen min er bra da ,den ukjente planten du lurer på hva er er ugress:=)så mange sekker med chips det var jo helt fantastisk å få det servert på tunet da :=) kos deg ,her er det 12+ og regn ikke mye som minner om en varm sommerdag denne uken

      1. Åååh tusen takk! Har fått 2 slike digre ugress oppi plantekassen. Trodde det var noe jeg hadde sådd men nå skal de ut hahaha Jammen godt jeg kjenner deg her inne som kan planter (jeg bare later som jeg kan hahaha) Måtte hente chipsen selv men det var bare kos. Håper dere får det varmere litt kvikt for det er jo sommer <3

    4. Du finner tindved hos vossabia.no! Helt rene produkter fra en gåtd på Voss 👍Nydelig farge i krem 😉 skal visst være fantastisk på huden som blir gyllen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg