Nå er det yberkrise her!

og da snakker jeg ikke om at jeg nesten mistet den ene hånden min forleden og det er helt sant!

 

Som du sikkert kanskje vet så holder vi på å skal sette opp livekamera sånn at alle som vil kan se ekornene våre live i nåtid.

Men for å få det til så er det er stor jobb så vi skulle stekke kabel til internett gjennom gulvet og ned i kjelleren og så ut.

Gitaristen bestemte at han skulle stå inne i huset og dytte kabelen igjennom gulvet, og så bestemte han at jeg skulle stå ned i edderkoppkjelleren og ta i mot den. Problemet Var at kabelen ikke kom ned i kjelleren så etter mye om og men ba gitaristen meg og stikke hånda mellom plankene og murveggen og se om jeg kunne kjenne kabelen i glavaen.

Alt gikk skikkelig som smurt til at jeg plutselig kom til å tenke på at det kunne være tidenes monsteredderkopp inni den glavaen.

Hadde jeg vært sterkere enn det jeg er(takk og pris at jeg ikke har trent styrketrening siste året) så hadde jeg slitt hånden av, jeg klikka i vinkel som vi sier i nord noe som resulterte i tidenes blåflekk og her ser du den:

Så hvis du ikke har noe å gjøre og vurderer å stikke hånda inn i glava, glem det.

Ellers kjeder jeg meg litt etter all den koronaen kom, er jo begrenset hvor mye ph og ekorn jeg får snakka med gitaristen om men i dag du var min lykkedag. Telefonen til gitaristen ringte mens han var ute og såklart svarte jeg ettersom det er ufint å ikke svare.

Gjorde meg klar med sjokokuler og småkaker og skulle akkurat begynne å snakke litt om ekorn

Du vil ikke tro hvem som ødela alt!  Akkurat i superskravlemodus og så starter han bilen med bluetut eller hva det heter!

Samtalen ble brutt med en gang og ikke nyttet det å ringe tilbake heller (ringte 4 ganger)

Synes du noen burde la være å starte bilen midt i en samtale? (si:ja)

 

Nok om det, blir helt dårlig i humøret av å tenke på det.

 

Men over til overskrifta, du husker kanskje at vi begynte og mate ekorn? Well etter det begynte det å komme småfugler og så en hakkespett

Alt helt fint så langt men nå i kveld ble det yberkrise

Akkurat nå satt det ei diger ugle på matstasjonen ! Alle vet at ugler spiser små fugler og min største skrekk er at den eter opp alle ekornene!

Spiser ugler ekorn?

Lurer på om jeg må sitte ekornjakt ute i hele natt.

Tror jeg må google litt nå. Vet du noe om hva de spiser og ikke spiser så si det gjerne (foruten ekorn)

Håper de ikke liker jordrotter heller når sant skal sies, siden jeg er litt glad i dem også.

Kanskje jeg kan legge ut noe mat den liker bedre enn småfuglene mine?

Tips motas med stor takk.

 

Nå må jeg lese meg opp og vente på svar fra deg. Foresten den adventskalenderen er urørt, men det krever ståldisiplin (1 pakke mokkabønner, kjeks og en marsipangris hver dag, begynner å lure på om det hadde blitt billigere å kjøpe flere kalendre..)

 

Well, må løpe. Tusen takk for besøket og velkommen igjen <3

7 kommentarer
    1. He-he. Til kalenderen…. Men du ugla..du må fore den med MUS, det liker dem aller best. Så kan du ale opp noen mus tror jeg de blir veldig glad. Nummer to på listen tror jeg er jordrotter og ekorn, de er sånn ca samme størrelsen 😀 Neida…jeg vet ikke. Men tror mus og rotter ligger høyt på listen… Jeg sov til kl 8 i dag jeg søs…slå den dag. Var oppe kl 04.30 først så klart, men to resten på stua, søvn altså.. 😉 I dag er det lørdag og jeg skal prøve å kose meg skikkelig med julehandel..kremt. Hater å gjøre den med munnbind…

      1. Kalenderen er ennå hel og urørt. Kverka den siste grisen nå så da ligger kalenderen tynnere an enn noensinne om jeg ikke kommer mg ut på butikken og får bunkret opp flere marsipangriser 🙂 Du søs, der har jeg et problem, kan jo ikke fore ugla med vennene mine, det går bare ikke. (Ps: ikke si det til salt og pepper for da tør de aldri mer komme hit) 8? Jeg sov til halv elleve 🙂 Har du problemer med søvnen så kan du jo om du vil prøve magnesium. Gitaristen er på det fast nå. Han har ikke sover skikkelig på 50 år før han nå begynte med det og når han sluttet gikk han rett tilbake til 3-4 timer dårlig søvn så han begynte igjen og har ikke tenkt å slutte med det 🙂 Pass på deg selv søs og ikke bli syk <3 Stor god smittevernsklæm <3 <3

    2. Synd med armen din da, men du fikk meg til å smile mye med måten du fortalte om alt dom skjedde.
      Har ikke noe peiling med fugler eller fe:)

      1. Gratulerer med snart perlebryllup 😀 Det er jammen meg flott! Armen er litt bedre (ikke så vond), men blåflekker har blitt litt større så alt i alt er alt bra 🙂 hahaha godt du smiler litt for vi behøver noe bra nå, kanskje mer enn noen gang <3 Jeg har heller ikke peiling men jeg så på YouTube en ugle som ble jaget av et ekorn og så så jeg en Anne film hvor ugla tok et ekorn (klarte ikke se den filmen) Har heldigvis ikke sett ugla i dag, puh Ha en super kveld <3

    3. Håper det går bra med handa di. Dere tenker på dyrene og dere legger menge meter kabel slik at alt kan sees live. Ugler i mosen har jeg hørt om…håper både ekorn, ugler og andre dyr hos dere trives hos dere. Jeg er periodevis velig flink men bør kanskje ta vare på meg selv litt mere. En fordel og ha en kropp som leverer seinere også. Ha en in kveld.

    4. Jammen godt du beholdt armen!!! Ugle er stilig, men ikke om den spiser opp ekornene. Jeg tror dine ekorn er så friske i frasparket at ugla ikke har en sjanse. Du får legge ut noen sjokolademus til den eller bamesmums!!!! Kos deg i kvelden. Klemsiklem:)

    5. jeg hadde ikke puttet hånden inn i glawa ,trenger ikke være redd edderkopper hadde bare ikke gjort det hi hi ,men ugle det liker jeg ,vi er nok litt ulike for jeg vil ha uglen i hagen min så den holder musa unna ,musa er et skadedyr og kan gjøre veldig stor skade om den får herje fritt .Men tror ikke uglen kommer seg inn i utedoen da ,isåfall må dere lage mindre åpning hi hi

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg