Monoprint, jeg prøver noe helt nytt!

Hei på dere

Noen ganger er det så befriende deilig å prøve nye ting.

Jeg kom over noe som heter monoprint, hvor man bruker oljemaling og akvarell.

Det passet perfekt å begynne med det i dag ettersom jeg har “haugfred” som vi sier i nord.

Gitaristen er nemlig vekk 🙂

Jeg vet jeg har en tendens til å fylle dagene for fulle av og til når jeg holder på med morsomme

prosjekter. Man kan jo ikke for det for mens man holder på dukker det opp nye ideer hele tiden

og det er da man må velge hva man har mest lyst til.

Dette er noe av det jeg holder på med nå (men ikke i dag monoprint kommer lengre ned):

Begynte på i går:

Snart ferdig med ølglasset med figuren, puh det tok jammen mye tid:

Well nok om det over til monoprint.

Begynte med et helt tomt lerret, det er alltid skummelt

Målte opp og rutet det med teip. Jeg er ikke så glad i teip og lim men av og til må man hahaha

(gikk fint, teipa ikke sammen fingrene)

 

Fyttiskjiten det er GØY, jeg klarte ikke stoppe

Teknikken går ut på å male oljemaling på plast og så legge den

på en og en rute og så risse inn tegningen. Det tar jo tid, har holdt på hele dagen

men når noe er så GØY så er det bare morsomt.

Nå skal bildet ligge og tørke en dag ellet to så skal jeg ha på litt akvarellmaling

og så etter det kan jeg fjerne teipen og få stramme fine linjer 😀

Jeg er så fornøyd! <3 Tror jeg vil ha det på do for det er jo masse å se på og når man er

på do behøver man det av og til 😀 Enten det eller så blir det på soverommet, eller i gangen, eller på kjøkkenet.

Hvor synes du jeg skal ha det?

Kanskje jeg skal lage et dedikert til kjøkkenet med baketing og et til doen med dusjing bading og å gå på do?

 

Likte du bildet? Da kan du jo føle med for oppdatering kommer så snart det er tørt og jeg

har fått lagt på litt farge 🙂 <3

 

CU og tusen takk for besøket <3

9 kommentarer
    1. Jeg liker alt du lager, og gleder meg til å se ALT ferdig <3 Flinkeste kunstneren jeg vet <3 OG har nesten alt du har laget 😀 Eller… ikke helt. Jeg må kjøpe noe olje-kunst også 🙂

      1. Så koselig å høre søs <3 Tuuusen takk! 😀 Tror jeg skal fortsette med dette jeg holder på med en stund for det er skikkelig kos 🙂 Spent hvordan det blir med farger 🙂 <3 Ja har oljemalerier såklart 😀 Stooor god klæm og kos deg med kvelden <3

    2. Wooow… Monopring?…det var kult.. og den teknikken skal jeg legge meg på minnet. Malte mye “før i verden” – men på grunn av den manglende trua på meg sjøl, har jeg kasta nesten rubbel & bit..har kanskje tatt vare på 3-4 arbeidsstykker.. Men har ofte tenkt tanken på å ta det opp igjen – men – skummelt, hehe =D
      Jeg digger i alle fall alt du har gjort som jeg har sett frem til nå – og gleder meg til å se resultatet =) <3

      1. Jaaaaa skikkelig GØY! Ja den burde du prøve. Jeg gjort en feil, mulig det kommer et innlegg om det hehe Det er alltid skummelt å starte på et hvitt lerret men da har man jo muligheten til å fylle det med hva man vil 🙂 Tusen tusen takk og masse lykke til om du prøver Jeg kommer nok i alle fall til å lage flere om jeg fikser opp i fadesen hahaha Kos deg med dagen <3

    3. Så kult. Det der har jeg aldri forsøkt. Jeg har rullet trykksverte på aviser og trykt av bilder som jeg siden har farget eller malt. Supergøy når man holder på og hele stua er full av gamle aviser med trykksverte overalt. Herlighet så gøy. Kanskje jeg skal vise noen av mine trykk også. Jeg har liksom hatt de litt for meg selv jeg. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg