Jeg fikk en diger klump i halsen, myk som en geleklump i hjertet

Hei på dere 🙂

 

I dag er det plantedag. Skikkelig koselig og rusle rundt med kaffekoppen i ene hånda og ikke ha noe stress.

Da jeg sådde tomater kom det flere frø i noen potter.

De lærde sier man skal nappe ut de små spirene og beholde de største og sterkeste. Det høres fornuftig ut men da jeg skulle gjøre det, gikk det ikke. Jeg fikk tidenes største klump i halsen…

 

Hvordan kan man velde ut de svakeste og bare nappe dem ut?!

Det er jo dem som behøver ekstra kjærlighet og jord og vann og næring spør du meg <3

Det gikk rett og slett ikke, i stedet ble alle plantet og fikk ny jord.

litt slappe nå men de kommer seg til i morgen:

Englebassen min mente foresten at aloveraplantene mine forsøker og stikke av:

Begynner å lure på om han har et poeng.

 

Har foresten tatt noen nøtter som jeg skal prøve å plante og et mangofrø:

Gleder meg til hageslangen tiner frem (ja den ble glemt igjen ute da vinteren kom) og jeg kan få vasket drivhuset, fyttikatta det er klissete der. Eneste fordelen er at man kan kline og grise så mye man bare vil, ser nemlig ikke forskjell hahaha

Veldig usikker på om det går siden nøttene har ligget i fuktig papir i kjøleskapet i noen dager uten at det har skjedd så mye,

men jeg prøver

Bestilte rå peanøtter i går som jeg også skal prøve og så tenkte jeg å plante jordnøtter

men over til mangofrøet:

Det har fått en minispire, er jo ikke sikkert det går, men jammen morsomt å prøve

I vinduskarmen har jeg plantet en bakke med hull under har jeg plantet microgrønt. Brokkolispirer som vi skal høste av snart.

Det er kanskje den mest fantastiske næringa man kan få i seg og superenkelt å få til:

Jeg elsker å drive med planter og frø, gjør du?

 

Nå skal jeg snart øve på sang og growling, bare få fatt i litt munngodt først. Gjelder å finne på fine små ting <3

Ha en super helg og takk for besøket <3 Håper du ikke ble lurt i dag foresten 🙂

 

 

6 kommentarer
    1. Ojojoj her er det mye spennende! Du elsker dette – det kan jeg lese mellom linjene 🙂 Det blir spennende å følge med, ladyaugust! klems

      1. Jaaa det gjør jeg 🙂 Jeg elsker å se ting gro. Et lite under at et lite frø kan bli en diger plante 🙂 Tusen takk og gooood påske <3 klemme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg