Hageglede og et lite uhell

 

God morgen alle sammen

 

Her går det fremover

Vi har fått jord, en hel lastebil med jord!

Med min uflaks så kom den akkurat mens gitaristen var vekk, typisk min uflaks.

Det er liksom når jeg skal gjøre ting på egenhånd at det har en tendens til å skjære seg, men

igjen så lærer jeg masse nytt som for eksempel å manøvrere en diger lastebil med labbene:

 

 

Det var litt kult for når jeg sveiva ene armen så kjørte lastebilen til ene siden og når det begynte å klø i ene øyet og jeg måtte bytte hånd, svingte hele lastebilen andre veien. Det var ikke lett og på toppen kjørte lastebilen i full revers når jeg snurra armen fort og når jeg snurra den rundt sakte, kjørte den saktere. Så, nå har du også lært noe nytt 🙂

 

Well nok om det, gitaristen ville ha hele haugen foran en liten haug som vi hadde her med sand:

Easy peasy:

Bare at foran kan være flere steder, ettersom hvor du står

Det ble jo feil selvfølgelig, hvem kunne tippa noe annet. Neste gang tar jeg den haugen motsatt av hva jeg tror for da

blir det rett

Stengte nemlig hele innkjørselen:

Det er deilige dager og holde på litt ute

For at de opphøyde beddene skal holde seg lengre, fikk vi tips av snekkeren og ha vortepapp inni. Da forlenger man levetiden før treverket råtner. Tusen takk til snekkeren 😀

Jeg elsker slike byggedager og så er jeg en raser på å fikse kaffepauser:

og en ræser på å spise wienerbrød (noen må nemlig ha den jobben også):

Ikke mange jeg kjenner som blir så lykkelig som meg av litt kake <3

Nå er plantebeddene fullstappa av deilig plantejord:

og jeg har shoppet litt småbusker og saker

Her er hva jeg har bestilt:

Tagetesfrø

hageblåbær BLÅ

hageblåbær RØDE Hørt om røde blåbær? Flaks for jeg liker ikke tyttebær 😀

Kiwibusk

Voksbønne

ert blå belg

grønnkålfrø

druer sukrebe

druer mika

fersken frost

 

og så skal vi få fatt i armeringsjern-nett til å lage buegangen med. Kommer til å bli kanonbra!

 

Foresten i går kom Englebassen og kjæresten på besøk. Savnet dem sånn at jeg nesten ble syk så det var

såååå bra. Jeg fiksa min snart berømte pizza og så kosa vi oss og så dro englebassen og kjøpte is, DIGG

Det kaller jeg kvalitetstid, god mat og masse koselig skravling. <3

 

Englebassen har bestilt ny Tesla og i går hadde han lånt en for å prøvekjøre.

Gjett det var en her som var klar som et egg for å prøvekjøre 😀 MEG

Den han har bestilt kan kjøre helt selv om 2 år! Men denne han hadde lånt kunne kjøre litt selv. Dvs den er beregnet til å kjøre selv på motorveien men ikke småveier og i byen, da må man bestille en større pakke til bilen.

Tenkt det, den har Netflix og YouTube og spill og tegneprogram og prompelyd, snakk om bli! Jeg er solgt!

 

Vanvittig rart å sitte inne i en bil som kjører selv og plutselig bremset den og vet du hva eller, det var en flokk med gjess i veikanten. Tenk at en bil kan passe på og se ting man ikke ser selv!

 

Har begynt å spare til en slik bil. Til nå har jeg 189 blanke fjelldollar, eller blanke kroner, så må nok spare en stund til.

 

Well well nå skal jeg finne en måte å kamuflere de plantepakkene jeg har bestilt og få de ned i jorden usett, siden jeg

lovde litt og ikke kjøpe med trær og sånn. Shit happens

 

Nå må jeg løpe, holder på å løsne litt jord sånn at vi får noen poteter i jorden

Skal jo prøve å dyrke endel av den maten vi spiser i år 🙂

 

Er ferskentre egentlig bare en busk? (si: ja)

 

Oi glemte nesten å fortelle deg at jeg skal bli rik! Kjøpte dogecoin da den var på topp mens alle lo av meg og på en uke så har den gått opp 468 % !!!

Jeg er lykkelig selv om noen tror at den kommer til å bli null verdt så er jeg rik akkurat nå 😀 Har masse over 1000 dollar 😀

 

CU og tusen takk for besøket <3

 

 

6 kommentarer
    1. tipper jorden er borte vekk fra innkjørselen nå :=) mye spennende du har bestilt ,bar ehusk på att blåbær må ha sur jord ,jeg har også hageblåbær ,men kjøpte ikke sur jord ,tenkte å kjøpe en sekk med torv i år og blande nedi .Skal du ha fersketre i plantebeddet ?

    2. Du verden her skjer det ting. En jordhaug til besvær skaper mere jobb men det blir fint til slutt. Ny tesla for dere, lykke til, det er mange slike. I morgen er det fredag så er det helg. Skal en tur til Hokksund lørdag og ta en kaffekopp med en bekjent. Ellers er det nok og gjøre i leiligheten som alltid før. Mat må man ha når man jobber med det der. Ha en fin kveld.

      1. Her skjer det ting og i dag begynte vi å rydde for å lage potetland 🙂 Ikke ny Tesla til oss men englebassen sin. God tur og kos deg og vær forsiktig 🙂 Tusen takk og god helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg